• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

فتحی: پرداخت تسهیلات به رسته‌های آسیب‌دیده از کرونا

  • کد خبر : 2214
  • 14 خرداد 1399 - 10:01
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: با توجه به تامین زیرساخت‌های لازم هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی و همچنین فعالان حوزه گردشگری می توانند بامراجعه به "سامانه کارا" درخواست خود را جهت دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده برای مراکز آسیب‌دیده از کرونا ثبت کنند.

به گزارش نبض وطن، احمد فتحی اظهار کرد: شهرستان لنجان از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی برخوردار است، اما با شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور،فعالان این عرصه در شهرستان همانند دیگر مشاغل تحت تاثیر و آسیب قرار گرفتند.
وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های زیادی که در شهرستان لنجان در حوزه گردشگری وجود دارد تلاش بسیاری صورت گرفت که از این ظرفیت‌ها به‌نحو درستی بهره‌برداری کرد و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت در بهار سال ۹۸ شاهد رشد قابل توجه گردشگران نیز بودیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: سال ۹۹ علی رغم برنامه ریزی هایی که از سوی فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان انجام گرفته بود به دلیل شیوع ویروس کرونا روند حضور گردشگر و مسافر در این شهرستان نیز کاملا متوقف شد و این مسئله باعث ضرر و زیان این افراد شد.
وی ادامه داد: فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی به واسته زیان‌هایی که متحمل شدند انتظار حمایت از مسئولان را دارند از این رو در بین ۱۳ گروه اعلام شده جهت دریافت تسهیلات کرونا ۳ گروه مجوز فعالیت خود را از اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی دریافت می کنند .
فتحی اضافه کرد: گروه اول شامل تاسیسات گردشگری از قبیل هتل‌ها و بوم گردی‌ها و مهمانپذیرها هستند، گروه دوم را دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری شامل می شوند و گروه سوم نیز شامل مراکز تولید صنایع دستی می باشند که می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.
وی عنوان کرد: با توجه به تامین زیرساخت‌های لازم هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی و همچنین فعالان حوزه گردشگری می توانند بامراجعه به “سامانه کارا” درخواست خود را جهت دریافت تسهیلات ثبت کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان لنجان بیش از ۵۰۰ هنرمند فعال در زمینه صنایع دستی و ۳ دفتر خدمات مسافرتی و همچنین ۱۳ تاسیسات گردشگری شامل مهمانپذیر و خانه مسافر و بوم گردی دارای مجوز از اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که می توانند جهت دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2214

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.