• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

کام مردم زرین شهر با تکمیل طرح های نیمه تمام شیرین می شود

  • کد خبر : 2211
  • 14 خرداد 1399 - 14:34
شهردار زرین شهر گفت: با حضور دکتر جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و مسئولان استانی و شهرستانی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه های قابل افتتاح شهرداری زرین شهر با اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال در خرداد ماه باشیم.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه و با شیوع ویروس کرونا به تدریج فعالیت های شهرداری تغییر یافت و حجم قابل توجهی از توان مالی و نیروی انسانی مدیریت شهری صرف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس شد به‌گونه‌ای که کمیته ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا در زرین شهر شهرداری تشکیل و فعال شد.
وی افزود: به دنبال تشکیل و آغاز فعالیت کمیته پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرداری زرین شهر، معاونت‌های سه‌گانه شهرداری و واحدهای زیرمجموعه آنان با هماهنگی این کمیته اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی را در شهر عملیاتی کردند.
وی با اشاره به انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی و پیشگیرانه شهرداری زرین شهر در خصوص مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: مدیریت شهری زرین شهر در قالب یک مغز متفکر، در همه ابعاد، تلاش کرد موضوعات مختلف، خطرات و تهدیدات احتمالی شهری در مواجه با ویروس کرونا را تحلیل کرده و راهکاری مؤثر را با همکاری دستگاه های ذی ربط و توجه به پروتکل های بهداشتی را استخراج و در اختیار شهروندان قرار دهد.
محمدی یادآور شد: در کنار عملیات های ضدعفونی و گندزدایی شهر و اماکن عمومی پر تردد؛ به منظور ایجاد نظم و انضباط شهری، گروه‌های گشت‌زنی از سوی واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری زرین شهردر سطح شهر مستقر و به صورت شبانه روزی فعالیت می کردند که این مهم سبب شد به میزان قابل توجهی از شیوع کووید ۱۹ در مرکز شهرستان لنجان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری زرین شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی پیگیری می شوند، اضافه کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و فعالیت های جهادی و شبانه روزی مدیریت شهری برای جلوگیری از شیوع این ویروس در زرین شهر، خوشبختانه هیچ‌یک از پروژه های شهرداری متوقف نشده و همه پروژه‌ها فعال و با پیشرفت قابل توجهی نیز مواجه هستند.
شهردار زرین شهر عنوان کرد: بودجه شهرداری زرین شهر در سال جاری ۵۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، که ۳۸درصد جاری و ۶۲درصد عمرانی است و براساس برنامه ریزی های انجام شده بودجه عمرانی در نظر گرفته شده صرف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام و مهم شهرداری خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه به شهروندان قول داده بودیم سال ۹۹ سال شکوفایی زرین شهر و رونق اقصاد شهری خواهد بود با وجود شرایط سخت اقتصادی با همدلی اعضای شورای شهر، شهرداری با تمام قوا پای کار ایستاده ایم تا با افتتاح برخی از پروژه های شهری کام شهروندان را شیرین کنیم.
محمدی خاطرنشان کرد: محله محوری و توزیع عادلانه خدمات یکی از اولویت های مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم به شمار می آید و برهمین اساس در محله قلعه قاسم شاهد اجرای پروژه‌هایی چون میدان اصلی شهر، پارک محله‌ای و … هستیم و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه میدان اصلی شهر این پروژه آماده بهره برداری است.
وی افزود: احداث پارک محله‌ای اندیشه نیز به عنوان یکی از مطالبات مردمی این منطقه به‌شمار می‌آید که امروز با پیشرفت قابل قبول خود در لیست پروژه های قابل افتتاح شهرداری زرین شهر قرار دارد.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه در فاز نخست شهرک مشاغل کارگاهی ۴۵ هکتار از این شهرک به ۸۷۴ واحد صنفی واگذار شده است، تصریح کرد: روند پیشرفت پروژه های عمرانی فعال شهرداری از جمله شهرک مشاغل شهری در فاز نخست نیز قابل قبول بوده به گونه ای که تا کنون بیش از ۱۷میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
وی یادآور شد: متاسفانه در سال های اخیر پیشرفت قابل قبولی در این پروژه وجود نداشت و برهمین اساس شاهد مطالبات اصنافی بودیم که جزء مشاغل مزاحم شهری محسوب می‌شدند بودیم که در این شهرک زمین خریداری کرده بودند از این رو تدابیر لازم برای بهره برداری از این پروژه اتخاذ شد و خوشبختانه فاز نخست این پروژه نیز آماده بهره برداری است.
محمدی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از فعالیت صنوفی چون نمایشگاه اتومبیل، صافکاری اتومبیل، جوشکاری و… در بافت شهری به سطوح آمده اند، ادامه داد: با توجه به تاثیرات منفی فعالیت مشاغل مزاحم شهری بر سیما و منظر شهر و همچنین ایجادآلودگی صوتی و… در خیابان هایی چون سعدی، حافظ و خواسته شهروندان برای انتقال این صنوف به شهرک مشاغل کارگاهی تدابیر لازم در خصوص ابلاغ آغاز فعالیت ساخت و ساز صنوفی که در این شهرک زمین خریداری کرده اند اتخاذ شده تا پس از بهره برداری از این پروزه هدر روزهای آینده، شاهد آغاز ساخت و ساز و استقرار صنوف مختلف در برنامه زمانبندی شده باشیم.
وی با اشاره به کلنگ زنی فاز دوم شهرک مشاغل کارگاهی در هفته های اخیر، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای این شهرک و نزدیکی ان به دیگر پروژه های استراتژیک شهرداری از جمله شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر بهره‌برداری از این شهرک می‌تواند باعث اشتغال‌زایی شود.
محمدی با بیان اینکه پروژه‌های مشارکتی همواره محرک توسعه و کمک کننده توسعه جهشی شهرها به شمار می آیند، گفت: خوشبختانه شهرداری زرین شهر همپای شهرهای بزرگ نسبت به اجرای پروژه های زیرساختی با مشارکت بخش خصوصی مطالعات و اقدامات موثری را انجام داده است که این مهم نشان از خیز بلندی برای سازندگی خطه طلایی ایران دارد از این رو تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده تا بتوانیم از این ظرفیت در سال جاری بهره مند شویم.
وی در پایان با اشاره به افتتاح ابر پروژه‌های شهرداری زرین شهر در روزهای آینده، عنوان کرد: با توجه به اینکه پروژه هایی چون شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر و شهرک مشاغل کارگاهی به عنوان دو ابر پروژه شهری در مرحله بهره برداری قرار دارند بران شدیم با دعوت از دکتر جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و مسئولان استانی و شهرستانی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه های قابل افتتاح شهرداری زرین شهر با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در خرداد ماه باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2211

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.