• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

مسئولان امر قسمتی از پساب زرین شهر را به حفظ فضای سبز شهری اختصاص دهند

  • کد خبر : 2209
  • 16 خرداد 1399 - 0:15
شهردار زرین شهر گفت:با توجه به مباحث تغییر اقلیم و ... نیاز است مسئولان ارشد شهرستان لنجان به کمک شهرداری زرین شهر آمده تا قسمتی از پساب موجود که همچنان نیز به فولادمبارکه و... فروخته نشده به شهرداری زرین شهر برای حفظ فضای سبز شهری اختصاص یابد .

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی با اشاره به حرکت نوین شهرداری زرین شهر در مسیر ارائه خدمات بهتر به شهروندان، اظهار کرد: در گذشته حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر از جمله حوزه فضای سبز شهری براساس تفکرات سنتی در شهر اجرا می شد و این مسئله درکنار افزایش هزینه های شهرداری سبب بروز برخی مشکلات در اداره شهر و خدمت رسانی به شهروندان شده بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری به سمت تغییر نگرش و تدوین سیاست های جدید در حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری حرکت کردیم و طی دو سال گذشته هزینه های حوزه خدمات شهری کاهش یافته بلکه به سمت درآمدزایی نیز حرکت کردیم و توفیقات بسیاری نیز در این خصوص حاصل شد.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: با فصلی شدن رودخانه زاینده رود در سال گذشته و بسته شدن این شریان حیاتی در سال ۹۷، شهرداری زرین شهر نیز همچون بسیاری از شهرداری های استان با مشکل کمبود منابع آبی و خشک شدن چاه ها رو به رو شد و حفظ فضای سبز شهر سختی های زیادی را به همراه داشت.
وی با بیان اینکه شهرداری زرین شهر تمام توان خود را به کار گرفته تا مصرف آب فضای سبز را کنترل و درختان شهر را حفظ کند، ادامه داد: به دلیل مشکلات و تنش های آبی در سال ۹۷ فضای سبز برخی از پارک های شهر همچون پارک ملاصدرا، پردیس، شاهد و… با آسیب جدی مواجه شدند برهمین اساس شهرداری زرین شهر اقدامات جدی و برنامه مدوّنی را در حفظ و توسعه فضای سبز شهر در سال گذشته و همچنین سال جاری در نظر گرفته است.
وی اضافه کرد: اواخر بهمن ماه سال گذشته با طرحی جدید تلاش شده تعداد باغچه های گل و درختچه های پارک های سطح شهر افزایش یابند تا از یک سو سطح فضای سبزی که به چمن اختصاص یافته کاهش یابد و از سوی دیگر محیطی بانشاط برای شهروندان ایجاد شود.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه شهر به عنوان یک اکوسیستم شناخته می شود و به هیچ عنوان نمی‌توان کلیه چمن‌های شهر را حذف کرد، بیان کرد: توسعه فضای سبز شهر در جهت کاهش آلودگی های هوا و محلی برای گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی محسوب می‌شود از این رو شهرداری زرین شهر با خرید ۳۰۰ کیلو بذر چمن کم مصرف و مقاوم به کم آبی به سمت ترمیم پوشش چمن پارک های سطح شهر حرکت کرد تا چهره شاداب محلات مختلف شهر را حفظ کند.
وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته ترمیم چمن هشت پارک اصلی شهر از جمله پارک ساحلی، جوان، پردیس، ملاصدرا، شاهد و… انجام گرفت همچنین با توجه به برنامه ریزی انجام شده در خصوص کاشت درختان مناسب با اقلیم کاشت بالغ بر هزار و۸۰۰ درخت در دستور کار قرار گرفت که۵۰ درصد این درختان غرص شد و این طرح همچنان ادامه دارد.
محمدی با بیان اینکه هدف از کاشت گل‌های فصلی ارتقا نشاط اجتماعی و بهبود سیما و منظر شهری است،عنوان کرد: هر میزان آمار و ارقام در خصوص فضای سبز شهری ارائه شود، در نهایت مردم با حضور در فضای شهر بخوبی می‌توانند وضعیت فضای سبز شهر را ارزیابی کنند از این رو با وجود بحران کرونا نیروهای فضای سبز شهرداری زرین شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا برنامه های پیش بینی شده براساس برنامه زمانبندی انجام شوند.
وی با بیان اینکه شهروندان باید بدانند که شهرداری زرین شهر برای آبیاری درختان از آب شرب استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: شهرداری زرین شهر باهدف کاهش آب فضای سبز و همچنین صرفه جویی در هزینه ها به سمت اجرای آبیاری درختان بلوارهای سطح شهر به صورت قطره‌ای حرکت کرد.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه امروز بیش از ۲۵ هکتار از فضای سبز زرین شهر با استفاده از روش آبیاری قطره ای آبیاری می شوند، بیان کرد: طی دو سال گذشته و بر اساس برنامه زمان بندی شده تلاش شده سیستم آبیاری غرق آبی را در اماکنی که می توانستیم این نوع آبیاری را حذف و به سمت آبیاری قطره ای تبدیل کنیم اجرا کنیم، و خوشبختانه امروز بیش از ۷۰ درصد بلوارها و … زیر پوشش آبیاری قطره ای هستند و این روند ادامه دارد.
وی یاداور شد: فضای سبز زرین شهر یکی از منحصربفردترین فضای سبز کشور به شمار می آید اما دغدغه کمبود آب مسئله ای است که برای حفظ فضای سبز زرین شهر با ان مواجه هستیم چراکه شبکه آبیاری این فضاها از طریق آب غیر شرب و چاه‌هایی که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد تامین می شود.
وی استفاده از آبهای خاکستری را نیاز امروز فضای سبز شهری دانست و متذکر شد: شهروندان انتظار دارند بعد از مسئله آب شرب،مسئولان دغدغه حفظ فضای سبز شهر را نیز داشته باشند و اگر برای شهر آب پایدار تامین شود بالاترین کمک را به شهر و شهرداری صورت پذیرفته است اما با توجه به مباحث تغییر اقلیم و … نیاز است مسئولان ارشد شهرستان لنجان به کمک شهرداری زرین شهر آمده تا قسمتی از پساب موجود که همچنان نیز به فولادمبارکه و… فروخته نشده به شهرداری زرین شهر برای حفظ فضای سبز شهری اختصاص یابد .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2209

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.