• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات در لنجان

  • کد خبر : 2181
  • 10 خرداد 1399 - 12:58
رئیس دادگستری شهرستان لنجان گفت: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کار ساده‌ای نبوده اما اجرای قوانین در این حوزه قطعا در وضعیت شهرستان لنجان موثر واقع خواهد شد.

به گزارش نبض وطن، داود خوشنویس در جمع مسئولان شهرستان لنجان خواستار تبیین قوانین مصوب در خصوص حصارکشی باغها و اراضی کشاورزی در این شهرستان شد و اظهار کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کار ساده‌ای نبوده اما اجرای قوانین در این حوزه قطعا در وضعیت شهرستان لنجان موثر واقع خواهد شد.
وی افزود: در حوزه تغییر کاربری با دو نوع تغییر مواجه هستیم نخست انکه مردم زمینی در اختیار داشته و قصد دارند بر روی ان تسلط داشته و انچه نیاز خود می‌بینند بر روی اراضی خود انجام دهند اما در مقابل این مسئله بحث سوء استفاده برخی افراد سود جو به میان می‌آید که محیط زیست، منافع عمومی و… تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حکومت‌ها با اینگونه تغییر کاربری‌ها برخورد کرده و قواعدی را به تصویب می رسانند.
رئیس دادگستری شهرستان لنجان تصریح کرد: در خصوص دیوارکشی یک استنباط و اختلاف نظر قضایی وجود دارد که ناشی از خلع قانونی است و چنانچه قانون مباحث دیوارکشی را به صراحت مشخص کند که منظور آن از دیوارکشی باغات و اراضی کشاورزی چه بوده تعارض در آرا به وجود نخواهد آمد.
وی ادامه داد: البته این مسئله نیز به دستگاه قضا بازنمی گردد و مربوط به قوه مقننه است که می‌تواند خلاءهایی که در این حوزه احساس می‌شود را مرتفع سازد.
خوشنویس اضافه کرد: چنانچه قرار است تبصره ماده ۱۰ در شهرستان لنجان اجرایی شود، نیاز است شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در کنار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته و در ابتدای کار و با پیشگیری اجازه دیوارکشی را ندهند و با افراد متصرف و متخلف برخورد کنند تا شاهد انباشت پرونده‌ها و اطاله دادرسی در دادگستری‌ها نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت برخی دیوارکشی‌ها سودی را متوجه کشاورزان نخواهد کرد بلکه به دلیل آنکه پای دلالان درمیان است سود متوجه افراد سودجو خواهد شد از این رو اجرای هماهنگ این قانون در شهرستان لنجان می تواند حرکت افراد سودجو را متوقف سازد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2181

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.