• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

چابک‌سازی؛ الفبای توسعه شهر

  • کد خبر : 2179
  • 11 خرداد 1399 - 8:04
شهردار زرین شهر گفت: رویکرد ما در شهرداری زرین شهر در خصوص چابک‌سازی شایسته‌گزینی یا لیاقت‌مندی در انجام وظیفه بوده است.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی چابک‌سازی را یکی از اصول مهم مدیریتی دانست و اظهار کرد: منابع انسانی همواره یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمان به شمار می آیند برهمین اساس شناخت نیازها و چالش‌های آنها و همچنین تقویت ارتباط دوسویه فعالیت‌شان در سازمانی چون شهرداری سبب کسب موفقیت های بسیار خواهد شد.
وی با بیان اینکه کارشناسان معنقد هستند در استراتژهای مدیریت ، اگر سازمانی به چابکی کارکنان توجه نکند، محکوم به شکست است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت شهری زرین شهر نیز از این موضوع غافل نماند و با توجه به مباحث کارشناسی و پژوهشی در مسیر رصد و شناسایی نیازها و چالش‌های پیش روی منابع‌انسانی حرکت کرد تا شهرداری در حوزه های مختلف کارآمدتر و اثربخش‌تر عمل کند.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: متاسفانه زمانی که سخن از چابک‌سازی به میان می آید تعابیر اشتباهی همچون تعدیل نیرو و بیکاری از آن برداشت می شود و این درحالیست که چابک‌سازی چنین معنایی نداشته چراکه با مدیریت بهینه هزینه‌ها و سرمایه‌های انسانی می توان شهر را به سمت توسعه و تعالی هر چه بیشتر سوق داد.
وی با بیان اینکه در شهرداری زرین شهر به منابع انسانی به‌عنوان سرمایه اجتماعی نگریسته می شود، ادامه داد: رویکرد ما در شهرداری زرین شهر در خصوص چابک‌سازی شایسته‌گزینی یا لیاقت‌مندی در انجام وظیفه بود و باید گفت چیدمانی که در نهایت در خصوص نیروهای شهرداری زرین شهر انجام شد به گونه ای بود که از نیروهای متخصص که به شکل آکادمیک و یا تجربی دارای توانمندی بودند استفاده کردیم.
محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه نیروهای توانمند بومی بودند که در شهرداری های دیگر مشغول فعالیت بوده و دارای تخصص و تبحر در حوزه خاصی بودند مقدمات انتقال آنان به شهرداری زرین‌شهر انجام شد از طرفی با آموزش نیروها سعی شد کمترین تغییر را در طی دو سال و نیم گذشته انجام دهیم و از طرفی رضایتمندی شهروندان نیز افزایش چشمگیری داشت و این مهم نشان می دهد که انتخاب درستی در چابک‌سازی سیستم انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه جلب مشارکت شهروندان نیازمند شفافیت در ارائه خدمات شایسته است، عنوان کرد: سنجش انگیزش و رضایت شغلی کارکنان یکی دیگر از مؤلفه‌های اثربخش در ارتقای کارایی سازمان‌ها بوده برهمین اساس تلاش شده است هر سال این سنجش رضایت در شهرداری زرین شهر انجام گیرد تا با احصاء مباحث مختلف بتوانیم بوروکراسی پیچیده شهرداری ها را که تمایل به حفظ وضع موجود را نیز دارند را تغییر داده تا رضایت کارکنان و کارگران شهرداری را رقم بزنیم تا آنان نیز با انگیزه بیشتر به خدمت رسانی شایسته به شهروندان بپردازند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2179

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.