• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

سواستفاده دشمن از خلاء آموزش فرهنگی در دوران کرونا

  • کد خبر : 21780
  • 27 مهر 1401 - 15:45
سواستفاده دشمن از خلاء آموزش فرهنگی در دوران کرونا
امام جمعه زرین شهر گفت: آموزش و پرورش به تنهای نمی‌تواند در سیستم تعلیم و تربیت نقش آفرینی کند بلکه باید همه به کمک او بیایند و با انجام وظیفه‌های ذاتی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود به تربیت صحیح نسل آینده کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است و توفیق تربیت انسان مقام رفیع و بسیار بزرگی است، اظهار کرد: ایجاد تحول در آموزش و پرورش شهرستان نیازمند همدلی و همراهی بین مردم و مسئولان است از این رو همه باید خود را در مقابل آموزش و پرورش مسئول بدانند.
وی با اشاره به سواستفاده دشمن از خلاء آموزش فرهنگی در دوران کرونا و آموزش مجازی دانش آموزان، افزود: شیوع ویروس منحوس کرونا و به دنبال آن برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین آسیب‌های جدی را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد و نمونه بارز این آسیب‌ها را در جریان اغتشاشات اخیر و در کف خیابان‌ها مشاهده کردیم.
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در سیستم تعلیم و تربیت خانواده، مدرسه، مسجد، حوزه علمیه، بسیج و نهادهای مختلف دارای نقش و جایگاه هستند و برهمین اساس باید با تلاش شبانه روزی و جبران کم کاری‌های صورت گرفته در دوران کرونا به کمک متولی اصلی آن یعنی آموزش و پرورش بشتابیم.
وی خدمت به آموزش و پرورش را خدمت به نسل امروز و فردای کشور دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهای نمی‌تواند در سیستم تعلیم و تربیت نقش آفرینی کند بلکه باید همه به کمک او بیایند و با انجام وظیفه‌های ذاتی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود به تربیت صحیح نسل آینده کشور کمک کنند.
باقریان با بیان اینکه امروز جبهه تعلیم و تربیت نیازمند نقش آفرینی سردارانی چون سرداران دوران دفاع مقدس است، اضافه کرد: امروز همچون دوران دفاع مقدس باید نیروهای جهادی در زمینه‌های مختلف برای کمک به آموزش و پرورش بسیج شوند و انتظار می‌رود طلاب، فرهنگیان، دانشجویان، بسیجیان و…برای نقش آفرینی در مسیر تعلیم و تربیت تمام توان خود را به کار گیرند.
وی عنوان کرد: عرصه تعلیم تربیت میدان مهمی است که همه باید با تمام توان در این میدان به نقش آفرینی بپردازند از این رو باید توجه داشت امروز جبهه تعلیم و تربیت نیازمند جهادگرانی همچون شهدای هشت سال دفاع است که خالصانه جان و مال خود فدای حفظ ایران اسلامی کردند.
امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه پیوند امام جمعه و آموزش و پرورش زرین شهر برکات خوبی را به همراه داشته است، گفت: بنده به عنوان امام جمعه زرین شهر به همراه تیم بزرگ کاری خود ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش داشته و برنامه‌های بسیار خوبی را در پرتو این همراهی و همکاری و مدیریت خوب اداره آموزش و پرورش به مرحله اجرا رسانده‌ایم و قطعا این مسیر ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه نسل جوانان و نوجوانان باید میدان دار برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشند گفت: تقویت و تشویق حضور نسل جدید در نماز جمعه آثار و برکات بسیاری را به همراه دارد از این رو باید اتصال مدارس به نماز جمعه را به عنوان یک ضرورت دنبال کرد.
باقریان تصریح کرد: ستاد نماز جمعه باید هنر جذب نسل جوان را داشته باشد و در این مسیر دست یاری به سمت همه دلسوزان دراز می‌کنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=21780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.