• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

بوی نامطبوع صدای مردم زرین شهر را درآورد

  • کد خبر : 2164
  • 08 خرداد 1399 - 17:02
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت:پس پیگیری های انجام شده مشخص شد ورود پسآب به حوضچه های ذخیره آب و حتی استفاده از این پسآب برای آبیاری فضای سبزی که در اختیار ذوب آهن عامل اصالی انتشار بوی تعفن و مشمئز کننده در قسمت هایی از زرین شهر به ویژه خیابان سجاد و پلیس و... است که بیشتر ساکنان این منطقه را آزرده خاطر و کلافه کرده است.

به گزارش نبض وطن، سوده باقری در نشست کمیسیون عمران شورای اسلامی زرین شهر با رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان اظهار کرد: طی روزهای گذشته انتشار بوی آزار دهنده‌ای در حومه زرین شهر خصوصا در طول شب خواب راحت را از چشم شهروندان این شهر ربوده و نگرانی انان را به دلیل شفاف نبودن علت این مسئله، رقم زده است.
وی افزود: پس پیگیری های انجام شده مشخص شد ورود پسآب به حوضچه های ذخیره آب و حتی استفاده از این پسآب برای آبیاری فضای سبزی که در اختیار ذوب آهن عامل اصالی انتشار بوی تعفن و مشمئز کننده در قسمت هایی از زرین شهر به ویژه خیابان سجاد و پلیس و… است که بیشتر ساکنان این منطقه را آزرده خاطر و کلافه کرده است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: انتشار بوی نامطبوع و مشمئز کننده در زرین شهر در حالی تکرار شده، که شهروندان درگذشته نیز وضعیت مشابه آن را تجربه کرده اند و شبانگاهان تا ساعاتی از صبح های خود را با استنشاق انواع بوهای مشمئز کننده سپری کرده اند
وی ادامه داد: شاید برخی معتقد باشند ورود به اینگونه مسائل در شرح وظایف و اختیارات شهرداری و شورای اسلامی نبوده است اما باید گفت به دلیل مطالبات مردمی از نمایندگان خود در پارلمان شهری ما خود را موظف به پیگیری این مهم دانسته و برهمین اساس پیگیری هایی را نیز برای مشخص شدن این موضوع داشته ایم.
باقری با بیان اینکه امروز حوضچه های پساب به عنوان یکی از مراکز آلودگی زیست محیطی در کنار زرین شهر واقع شده است، اضافه کرد: حوضچه هایی که امروز پساب در انها ذخیره و برای مصارف مختلف ذوب آهن مورد استفاده قرار می گیرد در نزدیکی شهر واقع شده لذا باید بررسی های لازم درخصوص اجرای وعده هایی که این صنعت درخصوص خشکاندن لاگون ها و همچنین انتقال پساب به واسطه لوله کشی به مردم و مسئولان داده شده انجام شود و نتیجه ان به شهروندان ارائه گردد.
وی عنوان کرد: قطعا در زمان پیگیری علت اصلی انتشار بوی تعفن و مشمئز کننده در زرین شهر مباحث مختلفی همچون عدم تصفیه دقیق پسآب توسط تصفیه خانه، فشار بالای تخلیه پساب در حوضچه ها و یا آبیاری درختان فضای سبز ذوب آهن و…مطرح خواهد شد اما علت هرچه باشد باید در کمترین زمان ممکن رفع شود چراکه آرامش وسلامت شهروندان با هیچ چیز قابل معامله نیست.
عضو شورای اسلامی زرین شهر یادآور شد: شبهای متمادی است که این بوی آزار دهنده تا سپیده دم آرامش را از خانواده ها گرفته و براساس گزارشاتی که به واسطه شهروندان به ما داده می شود شدت آن به حدی است که تهوع، استفراغ و مشکلات بسیاری را برای شهروندان بوجود آورده است.
وی بیان کرد:طی سال های گذشته اخباری مبنی بر شکایت از ذوب آهن و پیگیری های قضایی درخصوص آلایندگی این صنعت در منطقه منتشر شده است اما تاکنون نتیجه مطلوبی را که منفعت آن برای شهروندان باشد به دست نیامده است.
باقری خاطرنشان کرد: مطالبه اصلی دیروز و امروز شهروندان زرین شهر و دیگر شهرهای شهرستان لنجان که کارخانه ذوب اهن در همسایگی انان مشغول فعالیت است، رفع آلایندگی های این کارخانه به عنوان صنعتی است که ثمرات بسیاری را برای کشور به همراه داشته اما نتایج این ثمرات به تنگ امدن مردم منطقه از وضعیت زیست محیطی انان است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2164

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.