• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

زرین شهر نای نفس کشیدن ندارد

  • کد خبر : 2163
  • 08 خرداد 1399 - 17:12
شهردار زرین شهر گفت: کارخانه ذوب آهن به دلیل بهره‌برداری از آب خام اقدام به ذخیره فاضلاب شهری در لاگون های خود در شرق زرین‌شهر نموده که این مهم سبب انتشار این بوی نامطبوع شده است.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی اظهار کرد: سال های اخیر علاوه بر مشکلات دامنه دار خشک سالی شهروندان زرین شهر در برابر انواع آلودگی های صنعتی و زیست محیطی قرار گرفته اند و متاسفانه مطالبات به حق و گلایه های آنان درخصوص انتشار بویی مشمئز کننده در شهر تاکنون به جایی نرسیده است.
وی افزود: طی روزهای گذشته علاوه بر مشکلاتی که در سال های اخیر به واسطه فعالیت صنعت بزرگ ذوب آهن متوجه مردم شهرهای همجوار این صنعت شده بود شاهد شکایت گسترده مردمی و مراجعات مکرر شهروندان به شهرداری در خصوص انتشار بوی نامطبوع در شهر بودیم.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: این مسئله سبب شد شهرداری اقداماتی را درخصوص بررسی این مطالبه مردمی توسط کارشناسان خود انجام دهد و پس از بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد شرکت سهامی ذوب‌آهن به دلیل افزایش دبی آب زاینده رود برداشت آب مصرفی این صنعت را از رودخانه انجام دهد.

وی ادامه داد: کارخانه ذوب آهن به دلیل بهره‌برداری از آب خام اقدام به ذخیره فاضلاب شهری در لاگون های خود در شرق زرین‌شهر نموده که این مهم سبب انتشار این بوی نامطبوع شده است.
محمدی اضافه کرد:در این میان به‌نظر می‌رسد شرکت سهامی ذوب‌آهن بدون توجه به تبعات و آثار این ذخیره سازی پسآب در اقدامی غیرکارشناسانه در این مسیر گام برداشته و نتایج به دست امده از بررسی های صورت گرفته حکایت از وضعیت نامطلوب لاگون‌های این کارخانه دارد.
وی عنوان کرد: آلایندگی ذوب‌آهن همواره جزء دغدغه و مطالبه شهروندان زرین شهر بوده و این مطالبه به حق سالهاست در پس توجیهاتی همچون اشتغال، تولید و…پنهان مانده و به سرانجام نرسیده است.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: اقدام اخیر شرکت سهامی ذوب اهن سبب شده این لاگون ها به کانون ایجاد بیماری و تولید حشرات و… تبدیل گردد و بر آلایندگی‌های موجود علی‌الخصوص آلایندگی هوا افزوده و سبب سلب آسایش شهروندان شده است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه آلودگی اخیر و انتشار بوی نامطبوع و مشمئز کننده امان مردم زرین شهر را بریده است، طی نامه‌ای از فرماندار شهرستان لنجان درخواست کردیم که با فوریت موضوع را توسط دستگاه های ذی ربط مورد بررسی قرار داده تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2163

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.