• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

کاهش آمار تصادفات برون شهری نیازمند تقویت زیرساخت‌های ترافیکی و رفع نقاط حادثه خیز

  • کد خبر : 2147
  • 03 خرداد 1399 - 10:50
جانشین پلیس راه اصفهان شهرکرد گفت: امروز زمان آن رسیده دستگاه‌های متولی به شکلی جهادی در حوزه رفع نقاط حادثه خیز وارد میدان شوند تا شاهد کاهش تصادفات فوتی برون شهری در شهرستان لنجان باشیم.

به گزارش نبض وطن، محسن کیماسی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ در حوزه شهرستان لنجان ۲۳ فقره تصادف منجر فوت در صحنه به وقوع پیوست که در این تصادفات که متاسفانه ۲۹ نفر از هموطنان ما در این تصادفات جان خود را از دست دادند از طرفی در این سال شاهد وقوع ۳۴۴ تصادف منجر به جرح با ۵۵۱ نفر مجروح بودیم.
وی با اشاره به کاهش ۵۷ درصدی تصادفات فوتی برون شهری در شهرستان لنجان، افزود: با اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۸ شاهد کاهش تصادفات فوتی و جرحی برون شهری در شهرستان لنجان بودیم و در این سال ۱۰ فقره تصادف منجر فوت در صحنه به وقوع پیوست که در این تصادفات که متاسفانه ۱۱ نفر از هموطنان ما در این تصادفات جان خود را از دست دادند همچنین در این سال شاهد وقوع ۳۴۶ تصادف منجر به جرح با ۴۴۸ نفر مجروح بودیم.
جانشین پلیس راه اصفهان شهرکرد تصریح کرد: در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۸ هیچگونه تصادف منجر به فوت در شهرستان لنجان نداشتیم اما متاسفانه در دوماهه نخست سال جاری شاهد وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت با فوت یک نفر در شهرستان بودیم و این مسئله سبب افزایش ۱۰۰ درصدی را در آمار به نمایش گذاشته است.
وی ادامه داد: در دوماهه نخست سال ۱۳۹۸ در تصادفات منجر به جرح۴۷ فقره با ۷۰ نفر مجروح به وقوع پیوست که این حوادث در دوماهه نخست جاری کاهش یافته و شاهد وقوع ۱۲ فقره تصادف منجر به جرح با ۱۶ نفر مجروح بوده‌ایم که حدود ۷۷ درصد کاهش آمار مجروحان جرحی را نشان می‌دهد.
کیماسی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته شاهد بهره‌برداری از پل غدیر که یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان به شمار می‌امد بودیم و این مسئله سبب کاهش آمار تصادفات در این نقط شده است از این رو نیاز است دستگاه‌های متولی به شکلی جهادی در حوزه رفع نقاط حادثه خیز وارد میدان شوند تا شاهد کاهش تصادفات فوتی در شهرستان لنجان باشیم.
وی یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان لنجان را مسیر بزرگراه پلیس راه اصفهان شهرکرد تا زرین شهر دانست و عنوان کرد: روشنایی بزرگراه پلیس راه اصفهان شهرکرد تا زرین شهر با مشکلاتی مواجه است و این مسئله به دلیل ازدحام تردد سبب شده که شاهد وقوع تصادفات مختلفی باشیم و در سال گذشته نیز شاهد وقوع دو فقره تصادف فوتی عابر پیاده در مقابل بیمارستان شهید مطهری بویدم و انتظار می‌رود این مهم در سال جاری در دستور کار قرار گیرد.
جانشین پلیس راه اصفهان شهرکرد ادامه داد: مسافرانی که با وسایل نقلیه عمومی از شهرکرد به باغبادران و چرمهین سفر می‌کنند باید عرض اتوبان را برای رسیدن به مقصد طی کنند و این مسئله باعث بروز حوادث ناگوار و تصادفات مرگبار در این نقطه شده است و ایجاد پل عابر پیاده در این مسیر لازم و ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: احداث پل عابر پیاده مقابل کارخانه فولاد سبا نیز یکی از نیازهایی است که امیدواریم در سال جاری در دستور کار قرار گیرد چراکه در سال گذشته شاهد وقوع تصادف منجر به تصادف یکی از کارگران این صنعت بودیم.
کیماسی خواستار سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ورودی شهر زاینده رود شد و گفت: مسیر بین فلکه شهرک واحد تا سه‌راهی قایقرانی یکی دیگر از نقاط حادثه خیز در شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید که شاهد فعالیت‌های عمرانی نیز در این مسیر هستیم امام نیاز است روند اجرایی این طرح سرعت بیشتری به خود گرفته تا شاهد کاش امار تصادفات در این مسیر باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2147

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.