• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

دستفروشان حاشیه جاده، شکل فروشگاه زنجیره‌ای به خود گرفته‌اند

  • کد خبر : 2144
  • 03 خرداد 1399 - 12:03
فرماندار شهرستان لنجان گفت: حضور دستفروشان در حاشیه جاده‌ها همواره به عنوان پدیده‌ای خطرساز شناخته می‌شود و علی‌رغم اقدامات صورت گرفته این معضل همچنان درشهرستان لنجان باقی است.

به گزارش نبض وطن، خدامرادصالحی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد:علی‌رغم اقدامات صورت گرفته در حوزه مباحث ترافیکی شهرستان لنجان متاسفانه رتبه پنجم تصادفات فوتی برون شهری در استان را داشته که به هیچ عنوان قابل نیست و باید تدابیر لازم دراین خصوص اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه با حضور دستفروشان درکنار مسیرهای مواصلاتی شهرستان لنجان شاهد شکلگیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم، افزود: حضور دستفروشان در حاشیه جاده‌ها همواره به عنوان پدیده‌ای خطرساز شناخته می‌شود و علی‌رغم اقدامات صورت گرفته این معضل همچنان درشهرستان لنجان باقی است.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته دیگر شاهد استقرار دستفروشان در حاشیه جاده ورودی زرین‌شهر نیسیتم اما مسئله قابل تامل حضور این افراد در حاشیه ورودی شهرهای دیگر شهرستان است و این مسئله همچنان زنگ خطر را برای ما به صدا در می‌آورد از این رو نیاز است راه علاجی کارشناسانه برای حل این چالش جدی پیدا و به مرحله اجرا رساند.
وی با تاکید براینکه باید ایرادات خود را در حوزه برون شهری برطرف کنیم، ادامه داد: با توجه به افزایش آمار تصادفات فوتی برون شهری در سال ۱۳۹۸ نیاز است نقاط پرخطر شهرستان لنجان در کمترین زمان ممکن شناسایی و با تحلیل تصادفات به وقوع پیوسته به‌گونه‌ای عمل شود که در صورت نیاز بتوانیم مشارکت استانی وملی را برای حل مشکلات نقاط حادثه خیز برون شهری طلب کنیم.
صالحی اضافه کرد: خوشبختانه براساس آمار ارائه شده شهرستان لنجان در حوزه تصادفات فوتی درون شهری با اقدامات صورت گرفته کاهش چشمگیر تصادفات را رقم زده از این رو نیاز است با همدلی بیشتر این روند را حفظ و در مسیر کاهش آن گام برداریم.
وی خواستار تامین زیرساخت‌های هوشمندسازی ثبت تخلفات در شهرهای ۹گانه شهرستان لنجان شد و گفت: راه اندازی پایش تصویری در شهرهای شهرستان لنجان امری لازم و ضروری به‌شمار می‌آید چراکه به وسیله پایش تصویری علاوه ثبت تخلفات می‌توان به صورت هوشمند رفتار ترافیکی شهروندان را مشاهده و نسبت به احصای مشکلات و تخلفات صورت گرفته پیگیری لازم را انجام داد از طرفی به دلیل هوشمندسازی می‌توان سهم شهرداری‌هارا از جریمه‌های صادر شده به شهرستان بازگرداند.
فرماندار شهرستان لنجان با تاکید بر سرعت لزوم سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف و انتقال صنوف مرتبط به شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر به این مجموعه، عنوان کرد: متاسفانه تخلفات شبانه کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین در سطح شهر آرامش شهروندان را به خطر انداخته است، از این رو نیاز است از یک‌سو انتقال شرکت‌های باربری به شهرک حمل و نقل دنبال شده و از سوی دیگر تدابیر لازم در خصوص پارکینگ‌های خودروهای سنگین در شهرهای مختلف اتخاذ شود تا در درجه نخست این خودروها در شهرک مستقر و سرویس‌دهی شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2144

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.