• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

حمایت لفظی از ایجاد اشتغال و جهش تولید کافی نیست

  • کد خبر : 2135
  • 01 خرداد 1399 - 12:04
فرماندار شهرستان لنجان گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لنجان در سال 98 مصوبات بسیار خوبی را پشت سر نهاد و با توجه به اینکه ما براین باور بوده و هستیم که حمایت لفظی از تولید کافی نبوده و برای رفع موانع تولید باید گام‌های عملی برداشت.

به گزارش نبض وطن، خدامرادصالحی در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به حمایت از تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لنجان، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان لنجان در سال ۹۸ مصوبات بسیار خوبی را پشت سر نهاد و با توجه به اینکه ما براین باور بوده و هستیم که حمایت لفظی از تولید کافی نبوده و برای رفع موانع تولید باید گام‌های عملی برداشت خوشبختانه مصوبات ستاد تسهیل شهرستان، توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به مرحله اجرا رسید.
وی افزود: در سال ۹۸ با شیب تند مشکلات اقتصادی مواجه بودیم که این مسئله چرخه تولید را نیز تحت تاثیر خود قرار داد بود از طرفی برخی مقررات سبب شده بود تسهیلاتی که به بخش دامداری و کشاورزی مربوط بود از چرخه این شهرستان حذف شود و این درحالیست که شهرستان لنجان توانمندی‌های بسیاری را در این حوزه داراست.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد:با تلاش‌های صورت گرفته سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ روند افزایشی را از نظر تعداد و مبلغ تسهیلات پرداخت شده شاهد بودیم که این مسئله سبب ایجاد شغل جدید و تثبیت آنها شده است و انتظار می‌رود این رود در سال جدید به شکلی جهادی ادامه یابد.
وی ادامه داد: طی هفته‌های اخیر جلسه‌ شورای اسلامی شهرستان لنجان تشکیل شده بود که اعضاء این شورا به موضوع اشتغال نیز پرداخته بودند که به نگاه این عزیزان ارج نهاده چراکه انان دغدغه مردم را بیان می‌کنند اما نباید این موضوع را به دست فراموشی سپرد که تنها طرح موضوع کفایت امر را نکرده و باید راهکارهای عملی نیز برای رفع مشکلات مطرح شده در نظر گرفته شود.
صالحی با بیان اینکه طی روزهای گذشته اخبار خوبی در خصوص ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار منتشر خواهد شد، اضافه کرد: مردم شهرستان لنجان انتظار دارند در زمان اعلام نیاز صنایع بزرگ و کوچک اولویت جذب با افراد بومی منطقه باشد و این مسئله قطعا براساس قانون و مباحثی که قانون گذار در خصوص جذب نیروی کار به ان پرداخته، دنبال خواهد شد از این رو خردادماه سال گذشته مکاتبه‌ای با امضا بنده و نماینده مردم شهرستان لنجان با شرکت سهامی ذوب اهن انجام گرفت و یکی از مباحثی که به ان پرداخته شد آن بود که هرگونه جذب نیرو باید تحت نظارت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان انجام گیرد.
وی عنوان کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها در انعکاس خبر احساساتی عمل کرده و حتی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را زیر سوال می‌برند که شاید در نظر انها این نوع حرکت‌ها مطالبه‌گری باشد اما مسئله مهم رعایت انصاف در اطلاع رسانی است از این رو بجای صرف زمان پاسخ به اینگونه اخبار باید تلاش کرد عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذاریم تا مشکلات پیش روی مردم مرتفع شود و رضایتمندی انان افزایش یابد.
فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مسئله اشتغال یکی از اولویت‌های شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط با کارگروه اشتغال امری ضروری است، تا هر دستگاه بتواند نیازهای جامعه هدف خود را مرتفع سازد.
وی متذکر شد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش آمار مقرره بگیران بیمه بیکاری در شهرستان لنجان بودیم اما در اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسئله روند افزایشی به خود گرفت و باید به سمتی گام برداشت که با جذب تسهیلات مورد نیاز و… به‌گونه‌ای عمل شود که بحث اشتغال و جهش تولید در شهرستان لنجان به خوبی اجرایی شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2135

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.