• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه لازم الاجراست

  • کد خبر : 2131
  • 01 خرداد 1399 - 14:40
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان گفت: با توجه به نرخ بیکاری در شهرستان لنجان پیگیری‌های لازم درخصوص اجرای ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه به خوبی درحال اجراست.

به گزارش نبض وطن، مهدی کریمی در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ و ایجاد اشتغال جدید، اظهار کرد: طی روزهای اخیر مباحثی درخصوص جذب نیرو توسط کارخانه ذوب آهن در فضای مجازی مطرح شده است، باید توجه داشت که براساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه صنایع فعال در هر منطقه باید براساس قانون برنامه ششم توسعه اقدام به جذب نیروی مورد نیاز خود کنند و برهمین اساس بکارگیری نیروهای بومی یک اولویت است.
وی افزود: خوشبختانه شهرستان لنجان به لحاظ سرمایه انسانی_اجتماعی و همچنین نیروی متخصص و تحصیل کرده در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و استفاده صحیح از این سرمایه اجتماعی می تواند مسیر توسعه اقتصادی این شهرستان را هموار سازد اما با توجه به نرخ بیکاری در لنجان پیگیری‌های لازم درخصوص اجرای قانون ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه به خوبی درحال اجراست.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان با اشاره به لزوم حرکت در مسیر ایجاد فرصت‌های شغلی برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان، تصریح کرد: ایجاد شغل‌های جدید خانگی برای فارغ التحصیلان و افراد جویایی کار یکی از راهکارهای موثر در کاهش نرخ بیکاری به شمار می‌آید بر همین اساس در سال ۹۷ بیش از دو میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان معرفی به بانک‌های عامل صورت گرفت که بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ان به متقاضیان پرداخت شد.
وی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در شهرستان لنجان، ادامه داد: با توجه به اینکه نسخه توسعه مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال موثر واقع شد در سال ۹۸ نیز بالغ بر ۶۷۵ میلیون تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی به شهرستان لنجان اختصاص یافت اما بیش از یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان اعتبار به متقاضیان پرداخت شد و این مسئله به دلیل پرداخت مابقی اعتبارات سال ۹۷ در سال ۹۸ می‌باشد.
کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری استان‌ها دارد و عموما بر بستر رشته‌ها و مشاغل نوین در حوزه‌ صنایع خلاق، فناوری‌های نرم و آی‌تی و آی‌سی‌تی شکل می‌گیرد از این رو در سال ۱۳۹۸ اعتبارات مشاغل خانگی به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص یافت چراکه با اجرای طرح‌های گردشگری علاوه بر ایجاد ارزش افزوده به ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اجتماعی کمک شایانی خواهد کرد.
وی عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی بیش از ۷۵ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی در قالب پشتیبان پرداخت شد و این مسئله ثمراتی چون پایداری بیشتر، سرعت جذب و انحراف کمتر در اجرای طرح دارد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان به شیب مثب بکارگمارده‌های افراد جویای کار در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال قطعی ایجاد شده در شهرستان لنجان نیز براساس آمار کسب شده از سامانه کاریابی‌ها در سال ۹۷، هزار و ۹۲۸ بکار گمارده قطعی در شرکت‌ها داشته‌ایم ودر سال ۹۸، این تعداد به دوهزار و ۳۷۹ نفر افزایش یافت.
وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی در شهرستان لنجان، گفت: در سال ۹۷، سهم شهرستان لنجان ۱۴۴ نفر بود که از این تعداد ۱۱۳ نفر جذب شدند این روند در سال ۹۸ نفر ادامه یافت و از سهمیه ۷۱ نفر، ۸۷ نفر جذب شدند که روند افزایشی را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2131

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.