• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

پیکر بی جان پسر بچه ۵ ساله سامانی از آب گرفته شد

  • کد خبر : 2127
  • 01 خرداد 1399 - 17:36
شهردار باغبادران از پیدا شدن پیکر کودک پنج ساله سامانی توسط تیم غواصی آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهرداری در اطراف رودخانه زاینده رود در روستای مورکان خبرداد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی از پیدا شدن جسم بی جان کودک غرق شده سامانی در رودخانه زاینده رود خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تماس و درخواست مسئولان شهرستان سامان و همچنین خانواده کودک غرق
شده، از عصر پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، تیم تخصصی امداد و نجات آب‌های خروشان شهرداری باغبادران عملیات جستجو و تفحص را آغاز کرد.
وی افزود:علی رغم تلاش زیاد به دلیل دبی بالای آب، سردی و دید ناکافی در آب این عملیات به سختی در حال انجام بود و روزهای گذشته تیم‌های عملیاتی تجسس شهرداری باغبادران و همچنین تیم‌های هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لنجان با استفاده از قایق مخصوص آب‌های خروشان تلاش بسیاری را برای پیدا کردن کودک مفقود شده در
رودخانه زاینده رود انجام دادند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: ظهر امروز یکی از ساکنان روستای صادق آباد گزارشی را مبنی بر مشاهده جسمی بی جان در رودخانه زاینده رود به کلانتری داده بود و پس از تماس با آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران تیم غواصی شهرداری به محل اعزام و پس از اطمینان از صحت خبر واصله و تلاش و تجسس پیکر کودک پنج ساله را در روستای مورکان از آب خارج کرده و تحویل مقامات انتظامی بخش باغبهادران دادند.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ باید به مردم و به ویژه نسل کودک و نوجوان درباره رعایت نکات ایمنی آموزش داده شود.
وی با اشاره به خرید و تجهیز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران به قایق و تجهیزات نجات غریق، گفت: با توجه به گرم شدن هوا و به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان امکان حضور شهروندان در کنار بستر رودخانه زاینده رود افزایش می یابد از این رو از شهروندان درخواست می‌کنیم به دلیل بالابودن حجم آب از نزدیک شدن به ساحل رودخانه و شناکردن در آن پرهیز کنند.
شهردار باغبادارن با بیان اینکه بیشترین حوادث غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاچه‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید نسبت به تفریحات و بازی‌های زمان اوقات فراغت فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند و هرگز اجازه شنا کردن در رودخانه زاینده رود و بازی در کنار آن را به فرزندان خود ندهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2127

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.