• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

عشق بی پایان به پیست و موتورسواری

  • کد خبر : 2038
  • 16 اردیبهشت 1399 - 9:06
قهرمان مسابقات موتورسواری گفت:رشته ی موتور سواری یک رشته‌ی هیجان انگیز است و بسیاری از جوانان این رشته را دوست دارند به‌گونه‌ای که وقتی از این رشته ورزشی سخن به میان می‌آید به وجد آمده و هیجانزده می‌شوند.

به گزارش نبض وطن، گنجینه‌ای از ورزشکاران خوب و مدال آور کشور در خطه طلایی ایران زندگی می‌کنند.اینبار قصد داریم شما را مهمان مصاحبه با یکی از قهرمانان شهرستان لنجان نماییم که به عنوان چراغدار ورزش موتورسواری این شهرستان شناخته می شود و حالا با دعوت شدن به تیم ملی ایران در تلاش است با نشان دادن خلاقیت و نبوغ خود فصل جدیدی را در زندگی ورزشیش رقم بزند.
خود را برای خوانندگان ما معرفی نمایید.
عرفان موذنی هستم متولد ۱۳۷۱و اهل زرین شهر هستم.
چه اتفاقی افتاد که به رشته موتورسواری علاقه مند شدید؟
از دوران کودکی به دلیل خصوصیات اخلاقی و رفتاری علاقه بسیاری به ورزش داشتم و از انجایی که پدرم مرا به پیست می‌برد علاقه ی من به رشته موتورسواری آغاز شد به خودم می‌گفتم چقدر خوب! ذوق‌زده و کنجکاو شده بودم تا من هم یاد بگیرم و از این جهت از سال۱۳۸۷ وارد این ورزش شدم و تلاش بسیاری کردم تا راندن موتور سیکلت را به خوبی فرا بگیرم،طی حدود سه سال فعالیت اجازه ندادم وقفه‌ای برای حضور در این رشته ورزشی برایم رخ دهد و برهمین اساس از سال۱۳۹۱ بصورت حرفه‌ای کار خود را ادامه دادم.
مشوقان اصلی شما در مسیر ورزش حرفه ای چه کسانی بودند؟
مشوقان من در این رشته، پیشکسوتان موتور سواری شهرستان لنجان بودند که بعد از دیدن حرکات نمایشی من در خیابان پیگیر شدند تا من بتوانم به شکل حرفه‌ای جذب این رشته شوم.متاسفانه خانواده‌ی من از ابتدا راضی به فعالیت من در این رشته ورزشی نبودند از طرفی نمی‌خواستم در مسیرم تسلیم شوم. اما با دیدن استعداد و موفقیت‌های پی در پی من در این رشته،رضایت انها برای حضور من در این رشته ورزشی کمی افزایش یافت و خوشبختانه طی سال‌های گذشته در مسیر پر فراز و نشیب از اصلی‌ترین مشوقان من در این ورزش بودند و در تمامی سختی ها مرا همراهی کردند.
این رشته ورزشی بسیار پرخطر و البته هیجان انگیز می باشد، درست است؟توضیح دهید.
رشته ی موتور سواری یک رشته‌ی هیجان انگیز است و بسیاری از جوانان این رشته را دوست دارند به‌گونه‌ای که وقتی از این رشته ورزشی سخن به میان می‌آید به وجد آمده و هیجانزده می‌شوند و حتی برای ورزشکارانی که در این رشته ورزشی فعالیت دارند آرزوی موفقیت می‌کنند.اما به علت عدم رضایت خانواده‌ها و از طرفی عدم تمکن مالی شاهد هستیم علاقه مندان به این رشته ورزشی با موتورهای خیابانی و پر خطر در خیابان‌ها دست به انجام حرکات نمایشی می زنند اما باید بدانند موتور سواری وسیله جلب توجه نیست چراکه نداشتن تجربه و تجهیزات امینی لازم خطرات بسیاری را برای انها به همراه دارد.اما نباید این نکته را نیز به دست فراموشی سپرد که طی سال‌های گذشته قیمت و هزینه همه چیز افزایش یافته است، موتور و ملزومات این رشته ورزشی نیز از جمله کلاه و لباس نیز از این قافیه مستثنی نبوده است از این رو بنظر می رسد اگر زمینه ای فراهم شود که تعدادی از فروشگاه‌های موتورسیکلت بتوانند با علاقه مندان این رشته ورزشی همکاری داشته و موتورسیکلت و ملزومات مورد نیاز را به صورت اقساطی و یا از طریق وام و با شرایط ویژه در اختیار فراگیران قرار دهند شاید برخی از علاقه‌مندان به این رشته مهیج بتوانند به فعالیت حرفه ای خود ادامه دهند.چراکه افراد زیادی هستند که همه دارایی‌شان را به فروش رسانده اند تا به خاطر علاقه‌ای که دارند در مسابقات شرکت کنند.
از مسابقات و مقام هایی که کسب کردید بگویید.
در سال۱۳۸۷ بعد از یک ماه موتورسواری اولین مقام خود (مقام سوم) را در مسابقات استانی که در شاهین شهر برگزار شد کسب کردم و مِن بعد به لطف خدا در مسابقات قهرمانی استان اصفهان روی سکو بودم.در سال ۹۱در مسابقات آسیایی در گروه ملی مقام سوم را کسب کردم و در سال ۹۲مقام سوم کشوری در استان همدان را به دست آوردم.بعد از دو سال وقفه بعلت خدمت سربازی، مجددا به میادین موتور سواری برگشتم و در سال ۹۷توانستم با تمرین‌های مداوم مقام ‌اول استان را کسب کرده به گونه ای که تا به امروز این مقام به نام من ثبت شده است.
در سال۹۸ در مسابقات کشوری اردکان یزد موفق به کسب مقام سوم شدم و در اخرین مسابقه کشوری در اسفند ماه ۱۳۹۸در استان البرز توانستم مقام سوم کشوری را به خود اختصاص دهم.
آیا شما برای این رشته ورزشی از مربی اختصاصی استفاده می کنید یا به عبارت دیگر مربی برای شما در این رشته اصلا در شهرستان وجود دارد؟
من هیچ مربی برای این ورزش نداشتم و موفقیتم را مدیون تلاش و تجربه‌ی خودم هستم.باید بگویم که من مسابقات جهانی را بارها تماشا کرده و آنها را الگوی خود قرار دادم و تجربه‌های زیادی کسب کردم که میتوان گفت همین دیدن مسابقات مربی من بودند.
به‌عنوان یک ورزشکار مطرح، فکر می‌کنید به‌طورکلی، وضعیت ورزش موتورسورای در شهرستان چطور است؟
شهرستان لنجان دارای موتور سوارهای بسیار خوب و با استعداد بسیاری‌ست که برای پیشرفت و کسب آموزش های لازم و در نهایت قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و ترقی نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتری دارند.
برخی جوانان موتورسواری را به‌عنوان یک رشته خیابانی‌سوار و کسی که با موتورهای روزمره رانندگی می‌کند، شروع می کنند. به نظر شما چگونه می توان این افراد را به این رشته ورزشی جذب کرد؟
افرادی که این ورزش را بطور خیابانی انجام می‌دهند،خطرات بسیاری را به جان می‌خرند و همانطور که گفتم این مسئله به علت عدم حمایت خانواده و گران بودن موتور و تجهیزات مورد نیاز آن هم به‌علت تحریم بودن این ملزومات است، و این مسئله باعث می شود در همان مرحله اول یعنی تهیه تجهیزات باقی بمانند و بسیاری از انها با وجود استعداد و توانمندی نتوانند این ورزش را بطور حرفه ای دنبال کنند. اگر فرآیند به‌گونه‌ای باشد که ورزشکار ما آسانتر و ارزان‌تر یک وسیله را تهیه کند و به نوعی در یک فرایند قانونی این موتورها در اختیار هیئت های استانی،شهرستانی و ورزشکاران قرار گیرد قطعا بسیاری از افرادی که در خیابان ها این ورزش را دنبال می کنند جذب خواهند شد و باعث خواهد شد که هیجانات موتورسوار به شیوه ی صحیح کاسته شود.
این رشته در کشور طی چه مسابقاتی پیگیری می گردد؟
این رشته ورزشی طی مسابقات استانی، چهارجانبه، قهرمانی کشور و اسیایی دنبال می شود.
ورزشکاران لنجان پیشرفتی در رشته موتورسواری داشته اند؟
ورزشکاران لنجان همیشه در رشته‌ی موتور سواری جزو بهترین‌ها بوده‌اند و از زمانی که اقای مسلم بخشی به عنوان رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی شهرستان لنجان فعالیت خود را آغاز کرده اند،تلاش و پیگیری های بسیاری برای راه اندازی پیست موتورسواری داشتند و با نگاه ویژه شهردار و شورای اسلامی زرین شهر و در اختیار قرار دادن قسمتی از پارک کوهستان برای این امر استعدادهای بیشتری شکوفا شده و امیدها را برای کسب مقام های مختلف افزایش داده است.
اهل ورزش‌های تیمی هم هستید؟
موتورسواری یک ورزش انفرادی است اما من برای کمک به این رشته، در رشته ورشی کشتی هم فعالیت می کنم چراکه همیشه دوست دارم از لحاظ معرفتی و اخلاقی نیز شماره یک باشم.
مهمترین مشکلات این رشته ورزشی در شهرستان لنجان از دید شما چیست؟
مهم‌ترین مشکل کلی ورزش‌های انفرادی در لنجان نداشتن حامی مالی است و در این میان برای حل این مشکل جذب اسپانسر اولین گام است. ورود خیرین به این رشته برای ساخت پیست ها نیز در گام بعدی قرار دارد.
برای فعالیت این رشته ورزشی آیا اسپانسر وجود دارد؟
بنظر من نیاز به یک اسپانسر برای حمایت این جوانان هست و امیدواریم این مهم در شهرستان لنجان نیز محقق شود.
سال ۹۸ چطور گذشت؟
سال ۹۸ بهترین سال موتور سواری من بود که مقام اول را در تمامی مسابقات استان به خود اختصاص دادم و دو مقام قهرمانی کشور را نیز کسب کردم و در نهایت دعوت به تیم ملی شدم.
هدف شما برای آینده چیست؟
امیدوارم بتوانم پرچم کشور خود را در سال‌های آتی در مسابقات مختلف بر افراشته سازم.
در بخش پایانی مصاحبه اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.
از مسئولان شهرستان لنجان استدعا دارم نگاه ویژه ای به جوانان ورزشکار و با استعداد این شهرستان داشته باشند و از طرفی بیشتر حامی موتور سواران این منطقه باشند چراکه این ورزش بسیار پر خطر و پر هزینه است و با وجود همه محدودیت ها علاقه مندان به این رشته ورزشی نشان داده اند که تنها تشنه امکانات لازم هستند تا بتوانند استعداد خود را به معرض دید دیگران بگذارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2038

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.