• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

باقریان: دل بستن به دشمن، ساده لوحی و خطایی بزرگ است

  • کد خبر : 1980
  • 12 اردیبهشت 1399 - 13:05
امام جمعه زرین شهر گفت: مقام معظم رهبری بارها به صراحت تذکر دادنده اند که دل بستن به دشمنان خطایی بزرگ و استراتژیک به شمار می آید که خسارت‌های فراوانی را نیز به همراه دارد برهمین اساس باید توجه داشت یکی از اصول مهم حفظ و جلوگیری از فروپاشی جامعه اعتماد نکردن به دشمن است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان دل بستن به دشمن خطایی بزرگ دانست و اظهار کرد: در دین اسلام و مکتب غنی شعیه بارها تاکید شده است، که دشمن خود را بشناسید،به او دل نبندید، اسیر دروغ‌هایش نشوید،از کثرت امکانات و قدرتش نترسید و در برابر او با قدرت ایستادگی کنید.
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها به صراحت تذکر دادنده اند که دل بستن به دشمنان خطایی بزرگ و استراتژیک به شمار می آید که خسارت‌های فراوانی را نیز به همراه دارد برهمین اساس باید توجه داشت یکی از اصول مهم حفظ و جلوگیری از فروپاشی جامعه اعتماد نکردن به دشمن است.
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز دشمن با دخالت و نفوذ در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… به دنبال پیاده کردن اهداف و منافع خود بوده و معتقد هستند با نفوذ در فکر، اندیشه و تخریب سابقه ملت‌ها و از بین بردن فرهنگ‌های اصیل می توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
وی ادامه داد: طی دهه های اخیر به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بصیر بارها این هیمنه پوشالی مستکبران جهان درهم شکسته است، و این مسئله به خوبی نشان داد هیمنه و قدرت پوشالی دشمن از خانه عنکبوت نیز سست ترو نباید از انان در هراس بود.
باقریان اضافه کرد:باید توجه داشت اعتماد توجه به نسل جوان و نخبگان کشور و همچنین تقویت قدرت ایمان، حفظ روحیه انقلابی و ایستادگی در برابر دشمن و حفظ وحدت و همدلی راه عبور از مشکلات و درنهایت شکست دشمن است از این رو در سالی که مزین به سال جهش تولید است باید زمینه فعالیت نخبگان و جوانان را بیش از پیش فراهم ساخت.
وی در ادامه حزب الله لبنان را محور مقاومت و قدرتی واقعی دانست و عنوان کرد: استکبارجهانی در میادین مختلف از حزب الله لبنان و جبهه مقاومت بارهای سیلی خورده است، چراکه آنان جانانه در برابر قدرت‌های زورگوی منطقه ایستادگی کرده و اجازه جوالان آنها را در منطقه نداده است.
امام جمعه زرین شهر بیان کرد: اقدام دولت آلمان در تروریستی خواندن حزب الله لبنان اشتباه راهبردی بزرگی است و ما نیز آن را محکوم می‌کنیم چراکه قدرت حزب الله امروز دشمنان را به هراس انداخته و اقداماتی چون تروریست خواندن حزب الله تنها برای به دست آوردن آبروی از دست رفته خود است.
وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر تربیت مطهری‌ها در گام دوم انقلاب، گفت:امروز نیاز است، اندیشه‌های ناب و راهبردی شهید مطهری در جامعه نهادینه شود و به مباحثی چون،مسئله‌یابی و نیاز سنجی در عرصه‌های اجتماعی، فکری، فرهنگی وپاسخگویی آنها ، تبیین معارف ناب اسلامی و مبارزه با انوع انحراف‌های فکری و… با نگاهی به آثار ارزشمند شهید مطهری بپردازیم.
باقریان خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید به تربیت مطهری‌های گام دوم اهتمام ورزند افرادی که انقلابی باشند، نسبت به توطئه انقلاب زدائی از حوزه حساس بوده، حرف انقلاب را تا اقصی نقاط کشور و جهان امتداد دهند،برای سوالات جدید پاسخ‌های مناسب و منطقی داشته باشند تا تفکر ناب اسلامی را از خطر التقاط و انحراف مصون دارند.
وی با اشاره به توصیه‌های اخلاقی مقام معظم رهبری افزود: معظم له در مراسم محفل قرآنی نکات مهم وارزشمندی را مطرح نمودند مواردی چون، غیبت، برهم زننده نظم صحیح اجتماعی، عدالت وانصاف، عدم اعتماد به ستمگران و ظالمان، اصل بازدارنده از فروپاشی جامعه ،عدم خیانت در امانت به ویژه امانت قدرت و مسئولیت نگهداری جامعه و…. وچنانچه این نکات در جامعه نهادینه شود بسیاری از معظلات اخلاقی حل خواهد شد.
امام جمعه زرین شهر رعایت فاصله گذاری اجتماعی را امری مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: شهروندان باید با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به بهتر شدن شرایط و مقابله با ویروس کرونا کمک کنند،چراکه براساس نظرکارشناسان راه غلبه بر این ویروس منحوس رعایت دقیق خود مراقبتی و اجرای صحیح طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.
وی ادامه داد:امروز نیاز است به شکلی جهادی طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توسط مساجد به عنوان هر مسجد یک خانه بهداشت به اهالی محل آموزش داده شود، از طرفی مهارت‌های زندگی در این شرایط احصا و به مردم محله ارائه گردد و مدیران ارکان مساجد با دقت پروتکل‌ها را در مساجد عملیاتی کنند تا مسجد برای بازگشایی آماده شوند.
باقریان اضافه کرد: اقدمات سال گذشته نشان می دهد برای حرکت در مسیر جهش تولید باید تلاشی مضاعف انجام شود،چراکه اقتصاد ایران ظرفیت جهش و تولید را دارد اما تحقق این مهم نیازمند اقدمات جهادی، جدی و هوشمندانه محقق خواهد شد.
وی عنوان کرد: وجود انرژی‌های متراکم مورد نیاز،صنایع تعطیل شده یا ظرفیت‌های فراوان خالی صنایع، بازارهای بزرگ کشورهای همسایه ، بازار بزرگ داخلی، همه از دلایل وجود ظرفیت جهش تولید در کشور است، از این رو باید موانع تولید به شکل جدی و فوریت رفع شود و با برنامه ریزی همه جانبه و توجه به توان و منابع بالای داخلی و تبدیل کردن تهدیدها و تحریم‌ها به فرصتها جهش تولید را در کشور رقم بزنیم.
امام جمعه زرین شهر با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان لنجان گفت: از همه‌ی مومنان و افرادی که با شرکت در طرح همدلی و کمک مؤمنانه روحیه ایثار و همدلی را در شهر گسترش دادند تقدیر می کنیم، با حضور همه جانبه مردم در این طرح بار دیگر فرهنگ غنی وارزشمند اسلامی و انقلابی ایرران توسط عموم مردم به دنیا مخابره شد.
وی خاطرنشان کرد: همدلی و مواسات شما مردم در شرایط سخت کرونا تصاویر فوق العاده زیبایی را رقم زد و این روحیه باید در جامعه حفظ و نهادینه شود، تا رسیدگی و توجه به افراد آسیب‌پذیر هیچگاه مورد غفلت واقع نشود و با یک بار کمک کردن و حمایت کردن فکر کنیم که کار تمام است لذا باید این حمایت‌ها مستمر باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1980

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.