• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

باقری: در تلاش هستیم خطه طلایی ایران به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند

  • کد خبر : 1962
  • 09 اردیبهشت 1399 - 19:50
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت:شرایط در سال ۹۸ به حدی سخت بود که می‌توانست مدیریت شهری زرین شهر را از روند فعالیت‌های خود خارج کند اما تلاش شورای اسلامی شهر، شهردار زرین شهر و معاونین و پرسنل شهرداری زرین شهر و وفاق و همدلی مدیریت شهری سبب شد مسیر حرکتی قطار شهری از مسیر اصلی خود خارج نشود.

به گزارش نبض وطن، سوده باقری اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر در تعارفات رایج سیاسی پارلمان شهری خوانده می شود اما متاسفانه در واقعیت شوراها طی دو دهه اخیر آنگونه که شایسته است همچنان به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده اند و قطعا امروز به دلیل توسعه چشمگیر شهرهای ایران دیگر زمان آن فرا رسیده که نگرش سیاست گذران کشور به جایگاه شوراها تغییر یابد.
وی افزود: عبور از بسیاری از مشکلات پیش روی مدیریت شهری نیازمند تمرکززدایی و تفویض اختیارات به مدیریت محلی است برهمین اساس با توجه به نقش تعیین کننده شوراها نیاز است مجلس شورای اسلامی و دولت نگاه ویژه ای به تغییر قوانین دست و پاگیر فعلی شوراها داشته باشند و اجازه دهند شوراها به عنوان مدیریت محلی مرجع مقررات‌گذاری محلی و نظارت براجرای این مقررات باشند.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: طی سال های اخیر نگاه شهروندان به پارلمان شهری تغییر یافته و برهمین اساس همواره از نمایندگان خود در شوراهای اسلامی شهر انتظار داشته اند شورای شهر از نهادی تشریفاتی به نهادی قدرتمند و کارآمد در مدیریت شهری تبدیل شود و تحقق این مهم قطعا نیازمند آن است میزان مشارکت مردم در امور شهر و نقش شورا در ابادانی و عمران شهرها به صورت دقیق مشخص شود و در نهایت اختیارات شوراها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه امروز بسیاری از اعضاء شوراهای اسلامی و شهر و روستا سوال دارند که چرا نقش قانونی شوراها سهوی یا عمدی در اجرا جدی گرفته نمی‌شود، ادامه داد: قطعا با تفویض اختیارات قانونی به شوراها، نه تنها هزینه‌ها و مسئولیت تصدی گری دولت کاهش خواهد یافت بلکه به واسطه انکه شوراهای اسلامی شهر برآمده از بطن جامعه هستند مدیریت محلی به سیستمی مردمی و کارآمد مبدل خواهد شد.
باقری با بیان اینکه اعضاء شوراها صدای شهروندان مناطق خود هستند، اضافه کرد: به نظر بسیاری از کارشناسان و حتی شهروندان در اکثر شهرهای ایران شوراها شورای شهرداری هستند و تغییر این نگاه قطعا نیازمند اصلاح قانون است تا به معنای واقعی شورای شهر تحقق پیدا کند.
وی عنوان کرد: چنانچه اختیارات و وظایف قانونی به شوراها تفویض شود این نهاد مردمی با ایفای نقش تصمیم‌گیری، نظارتی و کنترلی خود می‌تواند در حوزه رفع نابرابری‌ها و ایجاد عدالت سرزمینی مؤثر عمل کند که این مهم در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم با مشکلات و چالش های متعددی مواجه بود اما با وجود تمام چالش ها همچون آهنی گداخته تلاش کرد با برنامه ریزی و مدیریت منابع مالی در کنار ارائه خدمات شایسته به شهروندان و انجان وظایف ذاتی خود در مسیر اتمام پروژه های نیمه تمام حرکت کند و در برابر مشکلات توانمندتر عمل کرده و برای ساخت آینده‌ شهر، امیدوارانه تلاش کند.
وی یادآور شد: شرایط در سال ۹۸ به حدی سخت بود که می‌توانست مدیریت شهری زرین شهر را از روند فعالیت‌های خود خارج کند اما تلاش شورای اسلامی شهر، شهردار زرین شهر و معاونین و پرسنل شهرداری زرین شهر و وفاق و همدلی مدیریت شهری سبب شد مسیر حرکتی قطار شهری از مسیر اصلی خود خارج نشود از این رو شاهد بودیم با مدیریت عاقلانه‌ و اتخاذ تصمیمات کارشناسانه مدیریت شهری موفق شد سد موانع موجود را به میزان مطلوبی پشت سر بگذارد.
باقری متذکر شد: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته و پشت سرگذاشتن بحران کرونا شورای اسلامی و شهرداری زرین شهر بتوانند خدمات شایسته ای را به شهروندان ارائه دهند تا در نهایت حس تعلق و اعتماد بیشتری در میان شهروندان به وجود آید و در نهایت خطه طلایی ایران به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1962

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.