• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

نادی زاده: تشکیل شورای شهر تبلور حقوق شهروندی است

  • کد خبر : 1947
  • 09 اردیبهشت 1399 - 13:36
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: نگاه ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی به شورا و نظر مردم به مسئله تعیین سرنوشت خود توسط نمایندگان منتخب باعث شد در کمترین زمان ممکن پس از تصویب قانون اساسی، شوراها به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار و مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته شوند.

به گزارش نبض وطن، سعید نادی زاده تشکیل شوراهای شهر و روستا را تبلور حقوق شهروندی دانست و اظهار کرد: نگاه ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی به شورا و نظر مردم به مسئله تعیین سرنوشت خود توسط نمایندگان منتخب باعث شد در کمترین زمان ممکن پس از تصویب قانون اساسی، شوراها به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار و مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته شوند.
وی افزود: امروز بیش از دو دهه از فعالیت تشکیل شوراهای شهر و روستا می گذرد و با نگاهی گذار به ۲۱ سال گذشته و بررسی عملکرد شوراها می توان گفت طی مدت گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در توسعه عمرانی و زیرساخت‌های شهرها و روستاهای ایران انجام شده است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر با تصمیمات کارشناسی و ایجاد بسترهای لازم می توانند مشارکت شهروندان را در اداره شهر افزایش دهند از طرفی حرکت این نهاد مردمی در مسیر قانونمداری و شفافیت سبب خواهد شد اعتماد شهروندان به مسئولان افزایش یافته و در نهایت جامعه‌ به سمت عدالت‌محوری سوق یابد.
نادی زاده ادامه داد:براساس نظر کارشناسان وجود دیدگاه‌های متفاوت در شوراها و طرح نظرگاه‌های مختلف در آن از جمله مسائلی است که بلوغ هرچه بیشتر شوراهای شهر را رقم زده و همین ویژگی شورای پنجم را به کارآمدترین شوراهای شهر در بین ادوار پنجگانه تبدیل کرده است.
وی اضافه کرد: اعضاء شورای اسلامی زرین شهر طی مدت گذشته در دوره پنجم مدیریت شهری علی رغم تمامی تنگناها و مشکلات تنها به دنبال رفع دغدغه‌های شهروندان بوده اند و حل مسائل شهری را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده‌اند و در این راستا همه کوشش و توان خود را به کار بستند.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه کار شهرداری‌ها و ارایه خدمات این سازمان به مردم تعطیلی ندارد، عنوان کرد: گستردگی فعالیت حوزه مدیریت شهری در ایران و پیوستگی مسائل آن با یکدیگر، سبب شده است رسیدگی به دغدغه‌ها و نیازهای روزافزون شهروندان و حل مسائل پیچیده مسائل شهری به اولویت نخست شوراها مبدل شود.
نادی زاده با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری‌ها از نظر مالی در مضیقه هستند، گفت: توسعه روز افزون شهر و شهرنشینی و به دنبال آن توسعه فعالیت‌های شهرداری تعریف منابع درآمدی جدید برای شهرداری ها را الزام آور کرده است،و این امر مدیریت شهری را برای تامین منابع مالی مورد نیاز اداره شهر به تفکر و حرکت در مسیر کسب درآمد پایدار شهری واداشته است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان هموراه توقع رفع نیازها را از مدیریت شهری دارند و قطعا شهرداری با چالش هایی که در سال جاری با آن مواجه است به سختی می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازها باشد؛ بنابراین باید سرمایه گذاری های بخش خصوصی را در قالب مشارکت به سمت شهرداری و عمران شهری سوق دهیم و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله مسائلی است که در سال جاری با جدیت دنبال خواهیم کرد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر جذب مشارکت حداکثری و نظرات نخبگان در تصمیم گیری ها را یکی دیگر از اولویت های شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم دانست و متذکر شد: اعضای شوراهای شهر در تلاش هستند با استفاده از نظرات سازنده نیروهای متخصص، نخبگان و تجربه گذشتگان در راستای پویایی، تحقق و توسعه شهری گام بردارند و امید داریم با تعامل و یکدلی بیش از گذشته شاهد بالندگی بیش از پیش این نهاد مردمی در خطه طلایی ایران باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1947

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.