• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

سبکتکین: شهروندان و رسانه‌ها با نقد سازنده از شورا و شهرداری حمایت کنند

  • کد خبر : 1935
  • 09 اردیبهشت 1399 - 5:38
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت:طی مدت گذشته حدود ۳۰مهمان از روسای ادارات و نهادها و همچنین نخبگان و ...در جلسات علنی شورا شرکت داشته اند و مسائل شهری مورد نقد بررسی قرار گرفته اند همچنین دو هزار نامه مورد بررسی قرار گرفته، ۵۳۰ لایحه به تصویب رسیده و۷۰۰ نامه صادر شده است.

به گزارش نبض وطن، حجت السلام شیخ مجید سبکتکین با اشاره به کمرنگ شدن نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌ها،اظهار کرد: امروز زمان ان رسیده تا با تجزیه و تحلیل عملکرد شوراها، نقاط ضعف و قوت آن را شناخته و به این مهم بپردازیم که طی ۲۱ سال چه ظرفیتی به شوراهای اسلامی شهر اضافه شده است.
وی با اشاره به اهمیت حذف قوانین دست و پاگیر و تصویب قوانین جدید برای فعالیت شوراها، افزود: در اندیشه امام راحل(ره) و در زمان تصویب قانون اساسی و قوانین اولیه انقلاب اسلامی، نگاه به شوراها، نگاه بازتری بوده اما در گذر زمان اختیارات شوراها محدودتر شد و این مسئله ای است که اعضاء شوراهای اسلامی و شهر و روستا از آن گلایه مند هستند چراکه با این نوع نگرش، بدون تردید شوراها در نیل به اهداف خود ناتوان خواهند بود.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه برای افزایش اعتماد عمومی به شوراهای اسلامی شهر و روستا باید اختیارات بیشتری به شوراها اعطا کرد، تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده که مجلس و دولت شوراهای محلی را بیش از پیش به رسمیت بشناسند، برهمین اساس نیاز است به این سوال پاسخ داد که آیا مجلس و دولت به سمت تفویض اختیارات به شوراها حرکت کرده اند؟ و با گذشته بیش از دودهه از فعالیت شوراها آیا اختیارات این نهاد مردمی بیشتر شده یا همچنان محدود است؟
وی ادامه داد: در قانون اساسی کاربرد کلمه “شورا” بیش از هر کلید واژه دیگری مورد استفاده قرار گرفته است همچنین در قانون اساسی شوراها نماد تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان و حضور مردم در اداره امور کشور است از این رو امیدواریم به بهانه فرا رسیدن سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا تمامی تلاش‌ها در جهتی سوق داده شوند که ظرفیت واقعی شوراها در قانون اساسی به محاق نرفته و از ظرفیت واقعی این نهاد در کشور استفاده شود.
سبکتکین اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی شناخته می شوند و باید با تصویب قانون و اجرای صحیح آن مدیریت شهری را در رسیدن به اهداف شهر به جلو هدایت کنند از این رو اگر افرادی که دارای منش شورایی هستند به عضویت این نهادها مردمی درآیند و از طرفی ارتباط شوراها با مدیران شهری و سایر نهادها در بهترین سطح ممکن برقرار گردد می توان به اهداف عالی و رونق هرچه بیشتر شهرهای ایران دست یافت.
وی عنوان کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری و در شورای حاضر تلاش‌هایی انجام شده که نتیجه آن برای مردم محسوس بوده است، اما معتقدم به میزانی که باید موفق باشیم، همچنان نیستیم اما طی مدت گذشته سعی کرده ایم با تعامل و همراهی با مسئولان شهری جهت همفکری برای خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان جلساتی را در صحن شورا برگزار کرده و مباحث را به صورت کارشناسی مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: طی مدت گذشته حدود ۳۰مهمان از روسای ادارات و نهادها و همچنین نخبگان و …در جلسات علنی شورا شرکت داشته اند و مسائل شهری مورد نقد بررسی قرار گرفته اند همچنین دو هزار نامه مورد بررسی قرار گرفته، ۵۳۰ لایحه به تصویب رسیده و۷۰۰ نامه صادر شده است.
وی پویایی و اختلاف نظر را در نظام شورایی را امری طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان رکن اصلی و اساسی در توسعه شهری به شمار می آیند از این رو امروز بیش از هرزمان دیگر نیازمند نقد سازنده و همچنین همفکری شهروندان هستیم از این رو انتظار می رود شهروندان و اهل نظر به میدان آمده و به طور ویژه به مدیریت شهری کمک کنند.
سبکتکین با بیان اینکه شهروندان و رسانه‌ها با نقد سازنده می توانند از شورا و شهرداری حمایت کنند، تاکید کرد: شناسایی و احصاء مشکلات محلات نیازمند همکاری و همراهی عموم شهروندان از این رو بهتر است به جای اینکه انگشت اتهام را به سمت مدیران شهری روانه کنیم با ارائه راهکارها و ایده‌ها درخشان به سمت حل مشکلات شهری حرکت کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1935

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.