• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

نخستین آلبوم احمد مراتب منتشر شد

  • کد خبر : 1908
  • 08 اردیبهشت 1399 - 7:09
نخستین آلبوم احمد مراتب با نام "نجوای دل" با موضوع نیایش خداوند و ستایش اهل بیت که مجموعه ای از بهترین آثار وی است به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری استان‌ اصفهان منتشر شد.

به گزارش نبض وطن، نخستین آلبوم احمد مراتب با نام “نجوای دل” با موضوع نیایش خداوند و ستایش اهل بیت که مجموعه ای از بهترین آثار وی است به همت مرکز موسیقی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری استان‌ اصفهان منتشر شد. این آلبوم که در هفت بخش تنظیم شده، شامل برخی از آواز هایی است که وی پیش تر خوانده بود. همچنین اشعاری که در این آلبوم مورد استفاده قرار گرفته است ازشاعرانی چون سعدی، غلامحسین جواهری، صغیر اصفهانی، و فواد کرمانی است که در دستگاه‌ها و نغماتی مانند سه‌گاه، بیات ترک، افشاری، شوشتری، اصفهان و دشتی اجرا شده‌اند.
استاد سید احمد مراتب، زاده اول شهریور ۱۳۳۱ در اصفهان است. پدر و پدر بزرگ او از بزرگان موسیقی آیینی و از ارادتمندان به اهل بیت(ع) بودند. این پیشکسوت موسیقی شاگردی کسانی چون “محمدرضا شمشیری” و ” تاج اصفهانی” را در کارنامه خود دارد.
وی به دلیل استعدادی که داشت از سوی “تاج اصفهانی” به “دره التاج” ملقب شد. سید احمد، در نوجوانی وارد رادیو شد و توانست با هنرمندانی چون “حسن کسایی”، “جلیل شهناز”، “ادیب خوانساری” همکاری داشته باشد؛ هم‌چنین مدتی با ارکستر “فرامرز پایور” نیزهمکاری داشته است. این استاد آواز، برای درک هر چه بیشتر فنون و رموز و ظرایف آوازها و اشعار مذهبی از محضر اساتیدی هم‌چون “علامه جلال‌الدین همایی” نیز بهره‌ برده است.
گفتنی است؛ علاقه‌مندان از هم‌اکنون می‌توانند برای تهیه آلبوم موسیقی “نجوای جان” به صورت نسخه اصلی به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور و همچنین سایت‌های www.beeptunes.com ،www.navaak.com ،www.ritmo.ir و مرکز پخش و نشر جوان و پخش رها مراجعه کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1908

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.