• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

باقریان: پتانسیل های بالقوه شهرستان لنجان باید به استعداد های بالفعل تبدیل شود

  • کد خبر : 1907
  • 05 اردیبهشت 1399 - 13:28
امام جمعه زرین شهر گفت: رادیو محلی لنجان، به همت شرکت سهامی ذوب آهن و همراهی و همدلی مسئولان و هنرمندان شهرستان تحقق پیدا کرد و استفاده از این ظرفیت می تواند پتانسیل های بالقوه شهرستان لنجان به استعداد های بالفعل تبدیل کند.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان با اشاره به ضرورت داشتن برنامه و طرح برای توطئه دشمنان اظهار کرد: امروز ضمن شناسایی و درک توطئه و تهدیدهای برنامه ریزی شده استکبار و ایادی داخلی آنها باید، مردم را به نحو صحیح آموزش داد تا از این تهدیدها به بهترین شکل استفاده و آن را تبدیل به یک فرصت کنند.
وی افزود: گروهی در برابر توطئه و تهدیدها بلا فاصله حرف از سازش و کنار آمدن با جامعه جهانی به میان می اورند واین درحالیست که تجربه به ملت ایران شکست این نوع تفکر را به وضوح آشکار ساخته است .
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: گروهی ندانسته با بزرگ جلوه نشان دادن تهدید ها و ایجاد ترس و دلهره در جامعه مشکل تراشی کرده وایجاد آشوب ها می کنند که راه نیز جز آسیب به خود مردم و اموال هیچ راهبردی برای ایران سلامی و مردم نداشته است.
وی ادامه داد: در این میان روش و تفکر صحیح آن بوده منطقی قدم برداریم ، تهدیدها ، تحریم ها، و … قطعا برای کشور خطرناک بوده اما اگر طرح و برنامه داشته باشیم تمام این تهدیدها تبدیل به فرصت خواهد شد.
باقریان اضافه کرد: در شرایط کرونا، تحریم و تهدیدها در کشور تبدیل به فرصت شد تا جای که دشمن باتحریم دارو و لوازم بهداشتی و پزشکی به دنبال ایجاد یک فاجعه بزرگ انسانی در کشور بود اما جوانان غیور ایران با روحیه جهادی وانقلابی در کنار مدیران انقلابی کشور به میدان آمدند و به تولید ماسک، گان بیمارستانی، مواد ضدعفونی کننده و … پرداختند.
وی عنوان کرد:این حرکت های جهادی سبب شد امروز نه تنها نیاز بازار کشور تأمین شود بلکه بازارهای جهانی را نشانه رفته‌اند و چنانچه این روش بین مردم تبدیل به فرهنگ شود ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
امام جمعه زرین شهر با اشاره به اهمیت صنایع استراتژیک در کشور، گفت: همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران ، اقدام عزت آفرین سرو قامتان سبز پوش ایران اسلامی در پرتاب ماهواره نور برای کشور تحقق شعار ما می توانیم را در راستایی قوی ماندن کشور به نمایش گذاشت.
وی با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم های ظالمانه پرتاب ماهواره اقدام بسیار بزرگی بود، بیان کرد: اهمیت وارزش صنایع استراتژیک هسته ای ، فضایی،موشکی و تولیدات دفاعی برکسی پوشیده نیست و در پرتو این پیشرفت ها ،صنعت ، اقتصاد و…… رونق واوج خواهد گرفت .
باقریان خاطرنشان کرد: اگر در کشور امنیت واقتدار وجود نداشته نباشد و دشمن خود این اقتدار را لمس نکند ان زمان جرأت هر اقدامی را بر علیه میهن ایران اسلامی پیدا خواهدکرد و این اقدام سپاه اقتدار و امنیت دفاعی و علمی کشور را برای جهانیان به نمایش گذاشت.
وی با اشاره به لزوم توجه به اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری، گفت: جهش تولید تنها به صنعت و مسائل اقتصادی منحصر نمی شود بلکه باید ایران اسلامی در تمام زمینه های فرهنگی ، اقتصادی ، علمی ، آموزشی ، اجتماعی و …. به سمت جهت تولید حرکت کنند و چنانچه فعالیت های فرهنگی که زیر ساخت تولید را در کشور فراهم می کند به جهش برسد آنوقت سایر موارد نیز به سمت جهش تولید هدایت خواهد شد.
امام جمعه زرین شهر راه اندازی رادیو شهرستان را تحقق یک وعده فرهنگی_آموزشی دانست و افزود: امروز قدرت و ارزش رسانه برای همگان نمایان بوده، در شرایط ویژه کرونایی وجود یک رسانه محلی مطمئنا می توانست ضمن اطلاع رسانی صحیح ،آموزش های لازم را به همشهریان ارائه دهد.
وی تصریح کرد:این مهم به همت شرکت سهامی ذوب آهن و همراهی و همدلی مسئولان و هنرمندان شهرستان تحقق پیدا کرد و استفاده از این ظرفیت می تواند پتانسیل های بالقوه شهرستان لنجان به استعداد های بالفعل تبدیل کند.
باقریان عنوان کرد: فعالیت رادیوی محلی در کنار فضای مجازی می تواند در راستایی اطلاع رسانی ، معرفی و آموزش بسیار مفید و مؤثر باشد وبسیاری از اسیب ها را کاهش دهد.
وی هر مسجد را یک پایگاه امداد دانست و بیان کرد: خوشبختانه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مؤمنانه، اقدمات خوب و قابل توجهی در سطح شهر به ویژه مساجد در حال انجام است این نوع حرکات ارزشمند باید تبدیل به یک فرهنگ برای ایام مختلف سال شود.
امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: باید با ایجاد پایگاه امداد در هر مسجد و به تبع آن در هر محله، اقشار نیازمند و آبرومند محله با حفظ صدردصدی کرامت و عزت آنها مورد شناسایی واقع شوند و کمک ها خود اهالی خیر محل به سمت آنها روانه گردد.
وی متذکر شد: اگر هر مسجد درکنار سایر موارد یک پایگاه بهداشتی نیز بشود می تواند قدم های خوبی در راستایی موارد بهداشتی محله بردارد.
باقریان اضافه کرد: طرح هر مسجد یک پایگاه بهداشت نیز تهیه و به مساجد ابلاغ شده است تا مساجد نسبت به آموزش چهره به چهره اهالی محل در خصوص بهداشت و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی و…اقدام کنند .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1907

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.