• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان است

  • کد خبر : 1879
  • 03 اردیبهشت 1399 - 14:55
عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که ۱۰۰ گروه رصدی از غروب پنجشنبه برای رویت هلال ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند، گفت: جمعه سی‌ام شعبان و شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام علیرضا موحد نژاد روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: ۱۰۰ گروه رصدی از غروب پنجشنبه برای رویت هلال ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: کارشناسان در اینکه هلال ماه غروب پنجشنبه قابل دیدن نیست، اختلاف ندارند و بر این اساس، جمعه سی ام شعبان و شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود. گزارش‌های گروه‌های رصدی از غروب پنجشنبه پس از دسته بندی به ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال و سپس خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود.
عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اگر بر اساس این گزارش‌ها، رویت هلال ماه مبارک رمضان برای معظم له به لحاظ شرعی اطمینان بخش بود، طبعاً آغاز ماه مبارک اعلام خواهد شد.
موحدنژاد تصریح کرد: گروه‌های متعددی که از غروب پنجشنبه در همه استان‌ها کار رصد را بر عهده دارند، دارای تجهیزات و امکانات مناسب هستند و با توجه به شرایط این روزها، مراقبت‌های بهداشتی را نیز رعایت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: هر گروه استهلال متشکل از ۴ الی ۵ فرد مجرب و آموزش دیده است که آموزش‌های لازم را در خصوص استفاده از تجهیزات و مسائل فقهی دیده اند و سال‌ها در این زمینه سابقه دارند. ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب به اعضای گروه‌های رصدی اعتماد کامل دارد و گزارش‌های این گروه‌ها پس از تایید ائمه جمعه استان ها، به ستاد ارسال می‌شود.
منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1879

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.