• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

لزوم تدوین بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری در لنجان

  • کد خبر : 1874
  • 04 اردیبهشت 1399 - 9:49
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت: سیاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان حمایت از فعالان حوزه گردشگری است.

به گزارش نبض وطن، احمد فتحی با بیان اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا نفس صنعت گردشگری شهرستان لنجان را به شماره انداخته است، اظهار کرد: شهرستان لنجان به دلیل آب و هوای مساعد، وجود بیشه زارها و تاسیسات گردشگری وعبور رودخانه زاینده رود همواره پذیرای گردشگران بسیاری بوده و می توان این شهرستان را یکی از طلایه‌داران گردشگری استان اصفهان دانست.
وی با تقدیر از همراهی مدیران تاسیسات گردشگری در مسیر بهبود شرایط بحرانی پیش رو، افزود: طی هفته های اخیر خصوصا در ایام نوروز مدیران تاسیسات گردشگری شهرستان لنجان از جمله اماکن بوم گردی، خانه مسافر و مهمانپذیر ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با اعلام نپذیرفتن میزبانی از گردشگران، به گونه ای عمل کردند که امنیت و سلامت شهروندان خود به خطر نیفتد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: براساس ابلاغ اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اصفهان و با هدف کنترل بیشتر روند گسترش ویروس کرونا، تاسیسات گردشگری استان تا پنج اردیبهشت ماه تعطیل خواهند بود و بعد از بررسی مجدد وضعیت شیوع کووید ۱۹ تصمیمات جدید در خصوص فعالیت تاسیسات گردشگری اتخاذ خواهد شد.
وی ادامه داد: درطرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، اصناف و مشاغل به سه دسته کم ریسک و با ریسک متوسط و پرخطر تقسیم شده‌اند و در این طرح اجاره ویلا و اماکن اقامتی و تفریحی نیز جزء مشاغل پر خطر قرار دارد و باتوجه به اینکه فعالیت صنوف مختلف درنهایت منوط به سامانه salamat.gov.ir می باشد نیاز است مدیران تاسیسات گردشگری شهرستان با مراجعه این سامانه نسبت به ثبت اطلاعات خود و دریافت پروتکل مربوط اقدام کنند.
فتحی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ تاسیسات فاقد مجوز در شهرستان لنجان، اضافه کرد: مسئولان تاسیسات گردشگری فاقد مجوز فعالیت می توانند درخواست خود را برای صدور مجوز به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ارائه کرده تا از مزایا و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط دولت برای کمک به فعالان حوزه گردشگری،استفاده کنند تا مقداری از آسیب های مالی وارد شده به آنان نیز در این ایام جبران شود.
وی با اینکه سیاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان حمایت از فعالان حوزه گردشگری است، عنوان کرد: مدیران موسسات گردشگری می توانند پیشنهادات و راهکارهای خود را جهت تقویت صنعت گردشگری شهرستان در دوران بعد از کنترل ویروس کرونا ارائه کنند تا برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم جهت راه اندازی و توسعه این صنعت بعد از سپری شدن این ایام انجام شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1874

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.