• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

“جهش تولید” در لنجان نیازمند کارآفرینی و سرمایه گذاری است

  • کد خبر : 1870
  • 02 اردیبهشت 1399 - 19:33
فرماندار شهرستان لنجان گفت: با نگاهی به پتانسیل های شهرستان لنجان این مسئله نمایان بوده که امکان تحقق جهش تولید در سال ۹۹ در این شهرستان وجود دارد لذا باید از فضای موجود به درستی استفاده کرد و به دنبال خلق فرصت های جدید نیز باشیم.

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه حرکت در مسیر تحقق “جهش تولید” در این شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همه ساله در نخستین لحظات سال نو، در پیام نوروزی خود به عموم مردم ایران، با نام‌گذاری سال جدید، مسیر حرکت یکساله‌ی کشور را مشخص می‌کنند که طی سال های اخیر نامگذاری های انجام شده از سوی معظم له به مباحث اقتصادی معطوف بوده است.
وی برنامه ریزی و حرکت در مسیر جهش تولید را شاه کلیدی برای نجات کشور از فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه دانست و افزود: محتوای بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در سال جدید بیانگر این مهم بوده که دغدغه‌ی ایشان مباحث اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم بوده،از طرفی وضعیت اشتغال در شهرستان لنجان نگران کننده است از این رو همه مسئولان باید در کنار برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، با تلاشی جهادی در مسیر تحقق شعار سال در شهرستان تلاش کنند.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با نگاهی به پتانسیل های شهرستان لنجان این مسئله نمایان بوده که امکان تحقق جهش تولید در سال ۹۹ در این شهرستان وجود دارد لذا باید از فضای موجود به درستی استفاده کرد و به دنبال خلق فرصت های جدید نیز باشیم.
وی نقش بخش خصوصی را در جهش تولید هم تراز با بخش دولتی دانست و اضافه کرد: جهش تولید تنها مربوط به دولت نیست، اگرچه دولت نیز با اجرای سیاست‌های کلان در تحقق این شعار نقش به‌سزایی دارد اما نکته کلیدی آن است که افزایش چشمگیر تولید در بخش خصوصی می‌تواند شاخص های کلان را در این حوزه دچار دگرگونی کند از این رو باید برای رسیدن به این هدف تلاش و برنامه‌ریزی کرد.
صالحی تحقق جهش تولید را نیازمند برنامه ریزی های عملیاتی دانست و عنوان کرد: نیازمند برنامه جزء به جزء عملیاتی زمان بندی شده هستیم تا دقیقا نشان دهد در بخش های مختلف از کجا به کجا خواهیم رسید.
وی خاطرنشان کرد:بهره برداری از شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر و به مرحله اجرا رسیدن منطقه ویژه اقتصادی آی تی که با پیگیری های نماینده مردم شهرستان لنجان اخذ مجوزات آن به سرانجام رسیده از اولویت هایی است که در سال جاری باید به صورت جهادی دنبال شود چراکه با تحقق این پروژه ها بخش خصوصی نیز می تواند در میدان عمل ظاهر شوند.
فرماندار شهرستان لنجان متذکر شد: قطعا شیوع ویروس کرونا نباید باعث شود که حرکت و برنامه ریزی ها در حوزه اقتصادی در شهرستان لنجان متوقف شود بلکه باید از بسیجی که امروز به واسطه شیوع این ویروس منحوس در بین دستگاه های مختلف و مردم به وجود آمده استفاده کرد تا بتوانیم جهش تولید را در این شهرستان رقم بزنیم.
وی تاکید کرد: در این مسیر قطعا دستگاه های مختلف نیازمند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند تا در سایه برنامه ریزی های انجام شده نتایج لازم به دست آید و از طرفی دسترسی لازم برای انجام راستی آزمایی نیز در این خصوص وجود داشته باشد تا مباحث مطرح شده تنها در حد شعار باقی نماند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1870

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.