• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شکست دومینوی کرونا با رعایت فاصله گذاری هوشمند

  • کد خبر : 1839
  • 01 اردیبهشت 1399 - 13:08
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر گفت:با اقدامات ستاد بحران شهرداری زرین شهر مشکلات خطه طلایی ایران در مبارزه به ویروس کرونا به حداقل رسیده وچنانچه شهروندان اصول اولیه بهداشتی را به خوبی رعایت کنند می توان شاهد شکست این ویروس منحوس بود.

به گزارش نبض وطن، شهرام شایان مهر با اشاره به تلاش کارکنان شهرداری زرین شهر شهر و استفاده از همه تجهیزات و امکانات در ضدعفونی مکان‌های عمومی و معابر شهر، اظهار کرد: شهرداری زرین شهر از زمان اطلاع از شیوع کرونا ویروس در کشور با سازماندهی نیروهای خدمات شهری و آتش‌نشانی برای ضد عفونی مراکز عمومی و معابر وارد میدان عمل شد و می توان گفت زرین شهر اویل شهری در شهرستان لنجان به شمار می آید که اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: با عنایت به مصوبات ستاد مدیریت بحران در روزهای نخست شیوع بیماری برای حفظ سلامت شهروندان و در راستای جلوگیری از تجمع همشهریان چراغ‌های پارک‌های شهر خاموش شد از طرفی به صورت مستمر و روزانه در دوشیفت کاری ضدعفونی مکان های عمومی، معابر، بوستان ها، مبلمان شهری و …در دستور کار قرار دارد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر تصریح کرد: عملیات ضدعفونی مکان های عمومی و معابر شهر از ۱۰ اسفندماه در زرین شهر آغاز شد و در راستای حفظ سلامت شهروندان کلیه امکانات لجستیکی و ۱۰ خودروی آتش نشانی و واحد موتوری شهرداری بکارگیری شد و بصورت میانگین روزانه حدود ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی براساس دستورات ابلاغی از سوی شبکه بهداشت و درمان با آب مخلوط و مورد استفاده قرار گرفت.
وی با بیان اینکه روزانه ۳۹ مکان عمومی از جمله فرمانداری، دادگستری،بیمارستان شهدای لنجان و… ضد عفونی می شود، اضافه کرد: ۴۰ نیروی خدمات شهری ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرداری زرین شهر مشغول فعالیت هستند و روزانه بالغ بر ۸۰ هکتار عملیات ضدعفونی انجام می شود از طرفی نیروهای بسیجی و شهروندان به کمک کشاورزان برای مهار شیوع بیماری در طرح‌های ضدعفونی اماکن مختلف، معابرو …همکاری می‌کنند.
شایان مهر با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات ستاد بحران شهرداری زرین شهر مشکلات خطه طلایی ایران در مبارزه به ویروس کرونا به حداقل رسیده است،عنوان کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی شهروندی در مقابله با ویروس کووید۱۹ بسیار مهم و تاثیرگذار بوده به گونه ای که مدیریت بهتر این بحران، کاهش عوارض آن و کوتاه‌تر کردن بازه زمانی کنترل و رفع شیوع را به همراه دارد.
وی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات فرهنگی انجام شده شهروندان خصوصا کسبه همکاری بسیار خوبی را با پرسنل خدوم شهرداری زرین شهر داشتند اما انتظار می رود در ادامه نیز با هوشمندی سهم خود را در این مبارزه ادا کنند.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری زرین شهر یادآور شد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا کلیه مبادی ورودی و خروجی شهر با پشتیبانی شهرداری برای مدتی کنترل و از ورود افراد غیر ساکن به زرین شهر جلوگیری شد و شهروندان نیز در آن ایام همکاری خوبی داشتند.
وی اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را فاز سوم مقابله با کرونا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به کارنامه موفقی که شهرداری زرین شهر تا کنون در بحث پیشگیری از این بیماری داشته است، در تلاش هستیم طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند نیز در خطه طلایی ایران به خوبی اجرایی شود تا بتوانیم از شیوع ویروس منحوس کرونا جلوگیری و در نهایت با همکاری شهروندان شکست دهیم.
شایان مهر یادآور شد: اگر مردم اصول اولیه بهداشتی را به خوبی رعایت کنند و از سوی دیگر نیز آموزش و فرهنگ سازی عمومی نیز همچون مدت گذشته به خوبی صورت بگیرد، می توان در کنار فعالیت های اقتصادی شاهد شکست کرونا بود.
وی متذکر شد: با توجه به ممنوع بودن فعالیت مشاغل پرخطر چنانچه دست‌فروشان و مشاغلی که در دسته پرخطر قرار دارند فعالیت خود را آغاز کنند می‌توانند عاملی برای همه‌گیر شدن ویروس کرونا باشند از این رو براساس قوانین موجود قطعا برخورد با متخلفان و همچنین ساماندهی دست فروشان،زباله گردان و… با جدیت توسط مدیریت شهری دنبال خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1839

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.