• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

اجاره ویلاهای باغبادران در توقفگاه کرونا

  • کد خبر : 1820
  • 29 فروردین 1399 - 17:03
شهردار باغبادران گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تا پایان فروردین ماه فعالیت ویلاداران و کلیدداران همچنان ممنوع بوده و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در باغبادران همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی با بیان اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا در کشور همچنان رفع نشده است ، اظهار کرد: درطرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، اصناف و مشاغل به سه دسته کم ریسک و ریسک متوسط و پرخطر تقسیم شده اند و در این طرح اجاره ویلا واماکن اقامتی و تفریحی جزء مشاغل پر خطر قرار دارند.
وی با بیان اینکه براساس طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی ممنوعیت ورود به شهر باغبادران و پارک‌های این شهر ادامه دارد ،افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تا پایان فروردین ماه فعالیت ویلاداران و کلیدداران همچنان ممنوع بوده و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در باغبادران همچنان به قوت خود باقی است، برهمین اساس با همکاری این عزیزان اجاره اینگونه اماکن در باغبادران صورت نخواهد گرفت.
شهردار باغبادران با بیان اینکه علت اصلی اتخاذ تصمیماتی چون محدودیت تردد،عدم حضور گردشگر و فعالیت اماکن گردشگری در این شهر تنها حفظ سلامتی شهروندان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، تصریح کرد: آغاز فعالیت اماکن گردشگری و ویلاهای شهر باغبادران نیازمند ابلاغ ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بوده که هنوز ابلاغیه و نامه ای رسمی دریافت نشده است و برهمین اساس ویلاداران و کلیدداران نباید همچنان فعالیت خود را آغاز کنند.
وی با تشکر ازکلیددارن و ویلادارن شهر باغبادران، تصریح کرد: با انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا مدیریت شهری باغبادران اعلام کرد موضوع سلامت شهروندان به هیچ عنوان قابل مسامحه نبوده و برهمین اساس اجاره ویلا در شهر باغبادران ممنوع اعلام شد و نکته مهم در این میان همراهی و همکاری کلیدداران شهر با شهرداری برای تحقق این مهم بود.
وی ادامه داد: متاسفانه تعداد محدودی از ویلاداران با بی توجهی به ممنوعیت اعلام شده به فعالیت خود ادامه دادند که در کمترین زمان ممکن با پیگیری شهرداری و واقدام نیروی انتظامی و حکم دستگاه قضایی حدود ۱۲ مورد پلمب ویلا در شهر باغبادارن انجام شد.
امینی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر ساحلی باغبادران یکی از نقاط گردشگر پذیر استان اصفهان به شمار می آید و بیش از ۷۰۰ ویلا و ۲۰۰ خانه مسافر در این شهر وجود دارد برخی معتقد بودند این مسئله سبب جابجایی جمعیت خواهد شد و برهمین اساس باغبادران می تواند یکی از نقاط قرمز استان در خصوص شیوع بیماری کرونا باشد.
وی عنوان کرد: توپوگرافی شهر باغبادران به گونه ای است که ویلاها و خانه های مسافر در بافت شهری واقع شده اند و به صورت دهکده گردشگری نیست و این مسئله نگرانی ها را افزایش می داد.
شهردار باغبادران با بیان اینکه اصناف مختلف شهر به خوبی دریافتند که نمی توان قبول کرد فعالیت‌های اقتصادی سلامت مردم را تحت تاثیر قرار دهند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور جهادی نیروهای شهرداری ، بسیجیان عزیز و کلانتری و نیروهای خود جوش مردمی خصوصا کلیدداران شهر باغبادران غربالگری و ممانعت از ورود گردشگران به این شهرساحلی به خوبی انجام گرفت و این مسئله سبب شد شهر باغبادران یکی از کم آسیب ترین نقاط استان باشد.
وی متذکر شد: از شهروندان درخواست می‌شود تا بهبود وضعیت در خانه بمانند از طرفی باردیگر اعلام می کنیم تا زمان عبور از بحران ویروس کرونا میزبان گردشگران نخواهیم بود لذا انتظار داریم از تردد به شهر باغبادران جدا خودداری شود.
وی گفت با توجه به اینکه اقتصاد شهروندان و شهر باغبادران وابسته به گردشگری است و با توجه به شواهد موجود این ویروس همچنان میهمان ناخوانده ما خواهد بود با همکاری نهاد های مرتبط در حال تدوین پروتکل بهداشتی و اجتماعی میباشیم تا در صورت رفع موانع قانونی امنیت سلامت گردشگر و بویژه شهروندان عزیز لحاظ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1820

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.