• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

لزوم حفظ و احیای بناهای تاریخی شهرستان لنجان

  • کد خبر : 1817
  • 29 فروردین 1399 - 23:25
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان گفت:بناهای تاریخی شهرستان لنجان بعضا از نظر کالبدی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و نیازمند مرمت اضطراری هستند برهمین اساس حفظ و مرمت این آثار از اولویت‌ های برنامه های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان است.

به گزارش نبض وطن، احمد فتحی با بیان اینکه کشور ایران یکی از برجسته‌ترین تمدن‌های جهان را داشته و حوادث گوناگون روزگار را بر خود دیده است، اظهار نمود: بناها و محوطه های تاریخی در بردارنده روح زندگی و تجسد یافته فرهنگ یک جامعه هستند و بازشناسی و خوانش صحیح آنها می تواند ناگفته های فرهنگی مردم یک منطقه را بازگو کند.
وی افزود: ۱۸ آوریل روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی نامگذاری شده و این روز فرصتی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد میراث فرهنگی و همچنین تشویق آحاد مردم جوامع مختلف برای حفاظت از این آثار ارزشمند است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان با بیان اینکه بناهای تاریخی هر منطقه پیشینه آن منطقه به شمار می‌آید، تصریح کرد: شهرستان لنجان دارای ۱۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است ، که علاوه بر بازگو کردن قدمت و غنای فرهنگی مردم منطقه،نشان دهنده پتانسیل های بسیار بالای شهرستان لنجان جهت مطالعات معماری و باستان شناسی می باشد که تا کنون به ندرت به آنها پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه هر شخصی در حد بظاعت و توان خود موظف است برای حفظ تمدن زادگاه خود تلاش‌ کند،ادامه داد: بناهای تاریخی شهرستان لنجان بعضا از نظر کالبدی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و نیازمند مرمت اضطراری هستند برهمین اساس حفظ و مرمت این آثار از اولویت‌ های برنامه های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان است.
فتحی با بیان اینکه حفظ بناهای تاریخی و آثار معماری قدیمی در کشور با حضور مردم میسر می شود، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع پیگیری ها و مذاکرات لازم با اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان،فرمانداری و شهرداری های شهرستان و همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و اقدامات مثبتی نیز انجام پذیرفته است اما، این آثار فرهنگی نیازمند توجه بیشتر و مرمت های دقیق تر هستند.
وی عنوان کرد: حفاظت از آثار باستانی و تاریخی حفاظت از هویت ملی جامعه بوده که ثمره آن آشنایی نسل های مختلف با فرهنگ کشور است، و موجب رشد و توسعه فرهنگی نیز خواهد شد، از این رو امیدوایم در سال جدید با همکاری بیشتر مردم و مسئولان بتوانیم قدم های موثرتری جهت حفظ و معرفی آثار تاریخی فرهنگی شهرستان برداریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1817

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.