• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

امینی: دو کوهنورد گرفتار در «کوه های پیر شمع الدین» نجات داده شدند

  • کد خبر : 1785
  • 25 فروردین 1399 - 23:35
شهردار باغبادران از نجات دو کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات «کوه های پیر شمع الدین» خبر داد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از لنجان اظهار کرد: کوه پیر شمع الدین از جمله نقاط باغبادران به شمار می آید که از چشم اندازی منحصر به فرد برخوردار بوده و برهمین اساس بسیاری از مردم خصوصا گروه های کوهنوردی این محل را برای کوهنوردی و تفریح انتخاب می کنند.
وی افزود: دو کوهنوردی که در کارنامه خود سابقه کوهنوردی نیز دارند قصد صعود به قله کوه پیر شمع الدین را داشتند که به‌دلیل بی احتیاطی و طی مسیر از نقاط صعب العبور؛ گرفتار شده و نتوانستند به پایین بازگردند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: به دنبال تماس این افراد با آتش نشانی باغبادران، تیم امداد و نجات کوهستان بلافاصله ضمن اطلاع رسانی این حادثه به مدیریت بحران شهرداری و اطلاع رسانی درباره گرفتار شدن این افراد در ارتفاعات کوه پیرشمع الدین به محل اعزام می شود.
وی ادامه داد: تیم ویژه امداد و نجات کوهستان شهرداری باغبادران حدود ساعت پانزده روز دوشنبه به محل اعزام شده و با توجه به اطلاعاتی که از محل کوهنوردان به دست آورده بودند صعود از دامنه به سمت قله را آغاز کردند و همزمان برای آنکه عملیات با سرعت بیشتری انجام شود ، به کوهنوردان توصیه ها و راهنمایی های لازم را ارائه کردند.
امینی اضافه کرد: به دلیل صعب العبور بودن نقاطی از این مسیر تیم امداد و نجات کوهستان پس از سه ساعت پیمایش به محل رسیدند و با ایجاد کارگاه‌ فنی آنها را به پایین و مکانی امن انتقال دادند با توجه به سخت بودن مسیر و تاریکی شب پیش بینی می شود عملیات انتقال کوهنوردن به پایین کوه حدود یکساعت دیگر ادامه داشته باشد.
وی عنوان کرد: نیروهای مردمی ، هلال احمر و آتش نشانی چرمهین نیز به عنوان پشتیبان عملیات در پایین کوه مستقر هستند.
وی ضمن تشکر از آمادگی و سرعت امداد گران حاضر در عملیات امداد و نجات گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی های اخیر این روزها حضور افراد بویژه جوانان در طبیعت خارج از شهر و کوهستان بیشتر از گذشته مشاهده می شود که لازم است ضمن رعایت توصیه های بهداشتی احتیاطات لازم را داشته و مسایل ایمنی را نیز رعایت کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1785

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.