• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

آمار مبتلایان قطعی به کرونا در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسید

  • کد خبر : 1744
  • 22 فروردین 1399 - 14:19
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور یک هزار و ۹۷۲ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

به گزارش نبض وطن، کیانوش جهانپوربا اشاره به اخرین آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز ۲۲ فروردین‌ماه و بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور یک هزار و ۹۷۲ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند، گفت: از میان افراد مبتلا به کووید ۱۹، سه هزار و ۹۶۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی و در وضعیت بحرانی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود:متاسفانه طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور ۱۲۲ نفراز مبتلایان بیماری کرونا فوت کرده اند و با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا چهار هزار و ۲۳۲ نفر جان باخته‌اند.

وی بااشاره به تعداد افرادی که تست کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام شده است،تصریح کرد: ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ تست انجام شده در ۹۵ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت، تشخیص داده شده‌اند.

جهانپور با اشاره به امکان ثبت‌نام اصناف و واحدهای صنفی و صنعتی که جزء مشاغل ضروری کم‌خطر شده و از ۲۳ فروردین‌ماه خواستار بازگشایی هستند، گفت: زیرساخت های لازم در سامانه salamat.gov.ir فراهم شده تا کارفرمایان و مدیران این صنوف بتوانند در مرحله فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند فعالیت خود را از سر گیرند.

وی یاداور شد: ۸۰ راهنمای گام دوم فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند نیز در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir تا این لحظه ابلاغ شده و در دسترس برای صنوف کم‌خطر خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه همچنان تمام نکات بهداشت فردی و عمومی در رابطه با شیوع کرونا برجای خود باقی است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا در پنج تا هشت استان مهمان‌پذیر مانند تهران، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و غربی افزایش چشمگیری داشته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1744

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.