• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

اسماعیلی احمدی: برای داشتن شهری ایمن باید کودکان را با مباحث ایمنی آشنا کنیم

  • کد خبر : 17150
  • 21 اسفند 1400 - 13:46
اسماعیلی احمدی: برای داشتن شهری ایمن باید کودکان را با مباحث ایمنی آشنا کنیم
شهردار زرین‌شهر گفت: آموزش مهارت‌های ایمنی از طریق بازی موجب افزایش توان کودکان در برابر حوادث و سوانح خواهد شد، از این‌رو با استفاده از ظرفیت کارشناسان و هنرمندان موضوعاتی که شهر برای ایمن شدن نیاز دارد در قالب بازی و نقاشی تهیه و تدوین شد.

به گزارش نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به تاثیر آموزش‌های کوتاه ایمنی بر افزایش فرهنگ ایمنی شهروندان، اظهار کرد: در طول ایام مختلف سال کودکان بخشی از قربانیان حادثه‌های به وقوع پیوسته به شمار می‌آیند، بنابراین واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر نگاه ویژه‌ای به آموزش ایمنی شهروندان داشته است.
وی با بیان اینکه برای داشتن شهری ایمن باید از سنین پایین، کودکان را با مباحث ایمنی آشنا کنیم، افزود: با توجه به اینکه در سنین پایین بسیاری از رفتار و عادت‌ها در کودک نهادینه می شود و تا بزرگسالی این رفتار به همراهشان خواهد بود، با فرارسیدن روزهای پایانی سال برنامه‌ریزی لازم جهت نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در کودکان و جلوگیری از حوادث ناگوار با استفاده از هنر نقاشی و تئاترخیابانی ، بازی و سرگرمی انجام گرفت.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: آموزش مهارت‌های ایمنی از طریق بازی باعث افزایش توان کودکان در برابر حوادث و سوانح خواهد شد، ازاین رو با استفاده از ظرفیت کارشناسان و هنرمندان موضوعاتی که شهر برای ایمن شدن نیاز دارد در قالب بازی و نقاشی تهیه و تدوین شد.
وی ادامه داد: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر همراه با ماشین آتش نشانی در محلات مختف شهر از جمله بوستان مادر، باغ ملی، شهرک اندیشه ، محله چهارصد دستگاه ، محله قلعه قاسم، محله سجاد و… حاضر خواهند شد و با استقرار میز، نقاشی های آماده شده و مداد رنگی را در اختیار کودکان قرار خواهند داد تا آنان را به دنیای ایمنی وارد کنند.
اسماعیلی احمدی اضافه کرد: اجرای نمایش خیابانی با محوریت پیشگیری از بروز حوادث و رفتارهای ناهنجار چهارشنبه آخر سال با ارائه هشدارهای ایمنی نیز یکی دیگر از برنامه های شهرداری زرین شهر در روزهای پایانی سال است تا علاوه بر آموزش و ایجاد نشاط اجتماعی، چهارشنبه سوری امسال را بدون هیچ حادثه تلخی سپری کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنک سازی نقش موثری را در کاهش آسیب های چهارشنبه سوری دارد، عنوان کرد: در طول اجرای رویدادهای آموزش ایمنی شهرداری زرین شهر، تراکت‌های آموزشی نیز تهیه شده که در بین خانواده ها توزیع خواهد شد چراکه پخش تراکت های آموزشی و هشدار دهنده می‌تواند با حساس کردن خانواده‌ها در جلوگیری از بروز آسیب‌های شب چهارشنبه‌سوری موثر باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=17150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.