• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

اقدامات ویژه شهرداری زرین شهر برای مقابله با کرونا

  • کد خبر : 1643
  • 13 فروردین 1399 - 13:15
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر گفت:تاکنون بیش از چهار میلیارد ریال از سوی شهرداری زرین شهر برای مقابله با این ویروس هزینه شده است.

به گزارش نبض وطن، علیرضا سودایی اظهار کرد: در هفته‌های اخیر یکی از بدترین اتفاقات ممکن در تاریخ بیماری های مسری در جهان و به تبع ان در کشورمان ایران به وقوع پیوست و شیوع ویروس کووید ۱۹به دلیل سرعت شیوع و همچنین ناشناخته بودن، ضربه‌ی سنگینی به اقتصاد شهری و همچنین صنعت گردشگری شهرهای ایران وارد کرد.
وی با بیان اینکه در مواقع بحران باید در کنار برنامه ریزی برای حفظ سلامت شهروندان، برای سلامت کارمندان و کارگران شهرداری نیز تدابیر لازم اندیشیده شود، افزود: شیوع ویروس کرونا هزینه های سنگینی را برای کشور و شهرداری ها به همراه داشته است، برهمین اساس در گام نخست پیشگیری و آموزش مبارزه با این ویروس در راستای مدیریت بحران، حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان شهرداری زرین شهر در دستور کار قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر با اشاره به نقش آفرینی مدیریت شهری در حوزه مدیریت بحران کرونا، تصریح کرد: به دلیل ماهیت فعالیت شهرداری ها، شهرداری زرین شهر تدابیر لازم برای فعالیت پرسنل و کارگران معاونت های مختلف را در محیطی ایمن و سالم اتخاذ کرد تا چرخه خدمت رسانی به شهروندان بدون کوچکترین اختلال به حرکت خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه شهرداری زرین شهر از نخستین مجموعه‌هایی بود که از همان ساعات ابتدایی خبر شیوع ویروس کرونا در کشور وارد عمل شد و با فوریت اقدامات عملیاتی در این حوزه را به مرحله اجرا رساند، ادامه داد: با توجه به وظایفی که بر عهده شهرداری ها خصوصا حوزه معاونت خدمات شهری و اداره ارتباطات مردمی شهرداری قرار دارد تدابیر لازم برای بسیج کلیه ظرفیت های فرهنگی،اجتماعی و عملیاتی این حوزه ها برای ارائه آموزش و افزایش مهارت های شهروندی در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا و همچنین گندزدایی و ضدعفونی شهر اتخاذ شد.
سودایی با بیان اینکه تاکنون چهار میلیارد ریال از سوی شهرداری زرین شهر برای مقابله با این ویروس هزینه شده است، اضافه کرد: شهرداری زرین شهر ازکلیه سرمایه‌های خود برای حفظ سلامت و آرامش مردم استفاده کرده و برهمین اساس با بسیج منابع، امکانات و تجهیزات خود برای مقابله با انتشار ویروس کرونا وارد میدان عمل شد تا کلیه ابلاغیه هایی که مرتبط با جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس است در زرین شهر به مرحله اجرا برسد.
وی با بیان اینکه قطعا مدیریت شهری متولی تخصصی حوزه سلامت نبوده، اما به دلیل ماهیت کاری می بایست در جهت افزایش ایمنی شهر و سلامت شهروندان اعتبارات لازم را به مبارزه با ویروس کرونا اختصاص دهد، اضافه کرد: اهتمام در حفظ سلامت و اتخاذ تمهیدات بهداشتی برای صیانت از کارکنان شهرداری به ویژه عوامل آتش نشانی و پاکبانان به عنوان رزمندگان خط مقدم حفظ بهداشت محیط شهری از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار می آید به گونه ای که انواع لباس، دستکش و ماسک های یکبار مصرف، ماسک شیمیایی، مواد ضدعفونی کنند،الکل و محلول ضدعفونی کننده دست و…به صورت نقد خریداری و در اختیار معاونت های مختلف شهرداری قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر متذکر شد:کلیه خودروها، لجستیک و نیروهای شهرداری زرین شهر در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارند و ضدعفونی روزانه معابرعمومی، مبلمان شهری، بیمارستان شهدای لنجان، ایستگاه های اتوبوس و… در محلات مختلف در سه شیفت و با مصرف میاگین ۳۵ هزار لیتر محلول و ماده ضدعفونی طی مدت گذشته با استفاده از ۱۳ اکیپ مکانیزه شامل ماشین آتش نشانی و مه پاش و … در قالب پنج اکیپ (سه اکیپ شهرداری و دو اکیپ سازمان مردم نهاد)و ۲۰ اکیپ تک نفره پیاده انجام می‌شود که این مسئله نیز هزینه های متعددی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه ارتقای آگاهی و مشارکت شهروندان در رعایت اصول بهداشتی و همراهی آنان با خادمان خود سبب خواهد شد از این شرایط حساس به سلامت عبور کنیم، عنوان کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون بیش از هزار متر مربع بنرهای آموزشی، هشدار دهنده که محتویات تبلیغات آنها به کرونا اختصاص داشته است تهیه و نصب شده که خوشبختانه با استفاده از این ظرفیت موج‌های تبلیغاتی بسیار خوبی راه اندازی شد و شهروندان از این طرح ها به خوبی استقبال کردند.
سودایی با بیان اینکه اقدامات شهرداری زرین شهر بر اساس سیاست‌های تعیین شده در کشور، استان اصفهان و شهرستان لنجان در حال اجراست، یادآور شد: تهیه برشورها، فایل های آموزشی، کلیپ های متنوع و انتشار آن از طریق شبکه های مجازی بمنظور آموزش پرسنل شهرداری و شهروندان عزیز از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار می آید.
وی بیان کرد: تلاش ما این است به گونه ای عمل کنیم تا حتی یک نفر هم به خاطر قصور ما آسیب نبیند و اما نباید فراموش کرد که اگر همه ارکان مدیریت شهری و ملی بکار گرفته شوند، بدون اراده و عزم مردم نمی‌توانیم با این بحران سخت و سنگین جهانی مقابله کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدوارم با اقدامات صورت گرفته هرچه زودتر در نبرد نابودی این ایپدمی پیروز شده و زندگی ملت عزیز ایران خصوصا شهروندان فهیم زرین شهر به روال عای خود بازگردد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.