• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

جهانپور: آمار مبتلایان قطعی به کرونا در کشور به ۲۷۰۱۷ نفر رسید

  • کد خبر : 1522
  • 06 فروردین 1399 - 14:08
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در ایران به 27017 نفر رسید.

به گزارش نبض وطن، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شد،با اشاره به جدیدترین آمار ابتلاء به ویروس کرونا در کشور اظهارکرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که با این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: با خوداظهاری مردم و بیماریابی قوی‌تر کادر درمان، تشخیص بیماران از بیمارستان‌ها به خانه‌ها منتقل شده و مبتلایان در مراحل اولیه بیماری شناسایی می‌شوند و همین امر باعث افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ شده است.
وی با بیان اینکه مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید.
جهانپور از نهایی شدن ساماندهی “طرح فاصله‌گذاری اجتماعی” در کمیسیون امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: با تأیید رئیس جمهور این طرح ابلاغ خواهد شد و بر اساس آن رفت و آمدهای غیرضروری با رویکرد اجتماعی و جامعه‌محور محدود می‌شود؛ این اقدامات در ادامه سطح سوم قرنطینه بوده و سعی خواهیم کرد با اجرای این طرح به سمت کنترل و مهار بیماری در روزهای آتی گام برداریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1522

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.