• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

لزوم آمدگی شهرداری‌ها برای مقابله با سیلاب

  • کد خبر : 1515
  • 06 فروردین 1399 - 21:30
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با صدور ابلاغیه‌ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها بر ایجاد آمادگی در اقدامات و تمهیدات لازم از سوی مجموعه شهرداری و دهیاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در بخشنامه مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از معاونان عمرانی استانداری‌ها خواسته شده اقدامات انجام شده در مواجهه با بحران‌ها صرفاً ناظر به گزارش خسارت‌ها نباشد و تدابیر پیشگیرانه با جدیت اتخاذ شود.
همچنین این بخشنامه به لزوم ارتقا آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرها و روستاها و پیرو اطلاعیه‌های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور، مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی از روز پنجشنبه_هفتم فروردین‌ماه در بخش عمده‌ای از استان‌ها به ویژه نیمه غربی کشور و احتمال بروز سیلاب، آب گرفتگی معابر شهری و روستایی و بروز خسارت در فضاهای شهری و روستایی تاکید شده است.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این بخشنامه خواستار حفظ و ارتقا آمادگی و حضور مؤثر و مداوم کلیه معاونین، مدیران و رؤسای سازمان‌های ذیربط شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه در ایام تعطیل برای مقابله با حوادث احتمالی شده است.
جمالی نژاد همچنین بر بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات برای مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده در شهرها و روستاها و انجام اقدامات پیشگیرانه، آمادگی، پایش و نظارت مستمر ستاد مدیریت بحران شهرداری و سایر سازمان‌های خدمات‌رسان به ویژه سازمان آتش‌نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری تاکید کرده است.
بازدید مستمر از نقاط بحرانی در شهرها و روستاها از منظر آسیب‌پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی و بازدید از تأسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهرها و روستاها به ویژه پل‌ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه‌ها و مسیل های عبوری، از دیگر موضوعات بخشنامه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است.
جمالی‌نژاد بر پیش‌بینی فضای مناسب برای افراد فاقد سرپناه و کارتن خواب با لحاظ شرایط بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر به ویژه کرونا ویروس تاکید کرده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1515

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.