• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

اصناف لنجان تا نیمه فروردین ماه تعطیل شدند

  • کد خبر : 1510
  • 05 فروردین 1399 - 18:23
اصناف لنجان تا نیمه فروردین ماه تعطیل شدند
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت اصناف غیر ضرور این شهرستان تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل شد.

محمدجواد نورانی، اصناف و بازاریان را یکی از وفادارترین قشرهای مختلف جامعه دانست و اظهار کرد: نقش اصناف در دوران مختلف از جمله انقلاب اسلامی،دفاع مقدس همواره برجسته و درخشان بوده و بعد از آن نیز اصناف زمینه ساز توسعه فعالیت اقتصادی را در کشور فراهم کردند.
وی افزود: امروز بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در قالب ۶۵۰ رسته و ۲۷ اتحادیه در حال فعالیت و خدمت رسانی به شهروندان شهرستان لنجان هستند که زیر نظر اتاق اصناف استان فعالیت دارند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: اصناف به دلیل آنکه می توانند با سرمایه کم فعالیت خود را آغاز و در ادامه آن را گسترش داده و اشتغالزایی قابل توجهی داشته باشند نیاز است به دغدغه ها، مطالبات و خواسته‌های آنان توجه شود و این مهم همواره مورد توجه اتاق اصناف شهرستان لنجان بوده است.
وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر ان بر فعالیت اصناف اضافه کرد: در شرایط کنونی که کرونا در کشور شیوع یافته و تنها راه کنترل آن ماندن مردم در خانه و حذف اجتماعات است، اصناف متعدد در شهرهای مختلف شهرستان لنجان با درک این وضعیت نقش خود را ایفا کرده و با تعطیل کردن کسب و کارشان با وجود همه ضررهای که از تعطیلی متحمل می‌شوند، دست کشیدن از کسب و کار برای حفظ سلامت جامعه را سرلوحه کار خود قرار دادند و سهم خود را ایفا کردند.
نورانی عنوان کرد: در وهله اول مقرر شد تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور شامل پاساژهای تجاری رقم بخورد اما در ادامه برای کاهش سفرهای درون‌شهری، شکستن حلقه شیوع کرونا ویروس و حفظ سلامت مردم خصوصا اصناف مقرر شد فعالیت اصناف غیرضرور نیز از سوم فروردین‌ماه تعطیل شود.
وی یاداور شد: با عنایت به مصوبات ستاد ملی پیشگیری،کنترل و مبارزه بابیماری کرونا تصمیات لازم در خصوص فعالیت اصناف در شهرستان لنجان اتخاذ و مقرر شد از سوم فرودین ماه لغایت ۱۵ فروردین ماه جاری تمامی واحد‌های صنفی به استثناء واحد‌های صنفی مرتبط با مواد غذایی اعم از ” سوپرمارکت ها،لبنیات فروشان، فروشندگان گوشت قرمز و مرغ، میوه، نانوایان، سوپر پروتئین ” تعطیل و فعالیت آنها در این مدت ممنوع گردد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه صنوف در حال فعالیت ملزم به رعایت اصول بهداشتی و نکات پیشگیرانه هستند، خاطرنشان کرد: قطعا متخلفان از اجرای این دستورالعمل تا پایان فروردین ماه پلمپ و نسبت به اعمال جرایم نقدی نیز محکوم خواهند شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1510

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.