• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

سرافراز: با ماندن در خانه زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم

  • کد خبر : 1461
  • 01 فروردین 1399 - 15:08
امام جمعه فولادشهر گفت: همه ما باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم و با حذف دید و بازدیدهای این ایام، تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی غیرضروری، ماندن در منزل و کاهش ازدحام در شهرها و مراکز خرید و اماکن پرتردد سهم مان را برای از بین رفتن این بیماری ایفا کنیم.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام مسعود سرافراز با تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و مبعث پیامبر اکرم (ص)اظهار کرد: بعثت بزرگ ترین نعمت خداوند بربشر به شمار می اید چنان که در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران مى فرماید: لقد من الله على المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفى ضلال مبین.
وی افزود: نگاهی گذرا به روش ها و منش های رفتاری دوران پیش از بعثت، نشان می دهد که عرب جاهلی پیش از اسلام الگوهای بسیار ناشایست و خرافی برای خود برگزیده بود، زیرا بسیاری از مورّخان بر این باورند که مردم جزیره العرب پیش از بعثت پیامبر اعظم(ص) دارای تمدّن و فرهنگی منسجم و هماهنگ نبودند و از کمبود الگوی تربیتی مناسبی رنج می بردند.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: آنا از ارتکاب جنایت و کارهای زشت ابایی نداشتند و از نمونه های روشن این مسئله، معضل زنده به گور کردن دختران بود که از هیچ نوع منطق و استدلال معقولی برخوردار نبود و حتی مرتکبان این عمل با آنکه از زشتی عمل خویش آگاهی داشتند، ولی چون در چمبره خرافات و انحرافات گرفتار آمده بودند، علی رغم میل باطنی خود، مرتکب آن می شدند.
وی ادامه داد: حضرت محمّد(ص) با آوردن آیینی نو و قوانینی پر ارج، به اصلاح آنان پرداخت و آنها را با یکدیگر متحد ساخت و امورشان را سامان بخشید و از ایشان امّتی ریشه دار و با منزلت و متمدن به وجود آورد.
سرافراز اضافه کرد: پیامبر گرامی(ص) در تربیت انسان ها، موفقیت های شایانی داشت، به گونه ای که در زمان کوتاهی، دایره تربیتی ایشان از جزیره العرب، که مردم آن تا آن زمان در خشن ترین حالات زندگی می کردند، گذشت و آوازه آن به مناطق بسیار دوردست رسید.
وی عنوان کرد: مهربانیِ با مؤمنان و دوستان، جانفشانی در ترویج دین و تربیت اخلاقی مردم، فروتنی و تواضع در دعوت مردم به ایمان، برخورداری از شخصیتی والا و اخلاقی نیکو و… از جمله ویژگی های اخلاقی و رفتاری پیامبر اکرم(ص) بود که موجب شد ایشان بتواند در هدف و راه خویش توفیق یابند.
امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: بنابراین به همه کسانی که به گونه ای به دنبال الگویی مناسب در زندگی دنیای پست مدرن امروز هستند باید گفت که هیچ الگویی بهتر و مناسب تر از پیامبر اعظم(ص) در زندگانی فردی و اجتماعی امروز نمی توان یافت؛ بنابراین، باید به این ریسمان استوار دست آویخت و دنیای گرفتار در جهالت نوین را رها نمود.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: همه ما باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم و با حذف دید و بازدیدهای این ایام، تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی غیرضروری، ماندن در منزل و کاهش ازدحام در شهرها و مراکز خرید و اماکن پرتردد سهم مان را برای از بین رفتن این بیماری ایفا کنیم.
سرافراز متذکر شد:در فرصت‌های نوروزی و قرنطینه‌های خانگی می توانیم مطالعه کتاب را در دستور کار قرار دهیم و از این زمان بیشترین بهره را ببریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1461

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.