• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

سه شنبه پایان سال را به احترام “شهدای خدمت” در منازل بمانیم

  • کد خبر : 1423
  • 27 اسفند 1398 - 15:16
سه شنبه پایان سال را به احترام “شهدای خدمت” در منازل بمانیم
شهردار باغبادران گفت: شهروندان به احترام "شهدای خدمت" و کادر درمانی، سه شنبه پایان سال را در منازل خود بمانند و همیار و همگام آتش نشانان و پرستاران فداکار باشند.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد:چهارشنبه سوری از آئین های کهن ایرانیان است که سالهاست در آستانه نوروز بدلیل خطرات آن در برپایی آتش و همچنین تولید و استفاده از ترقه های صوتی و آتش زا و فشفشه به یک چالش دلهره آور برای بسیاری از شهروندان تبدیل شده و سه شنبه پایان سال را برای شهروندان خطر ساز کرده است.
وی افزود: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر باغبادران طی سال های اخیر نگاه ویژه ای به حوزه آموزش شهروندی با هدف کاهش حوادث داشته است از این رو آموزش چهره به چهره در مدارس و مراکز فرهنگی شهر انجام می گرفت اما طی چند هفته اخیر به دلیل شیوع ویروس منحوس کروناو تعطیلی مدارس ، آموزش های چهره به چهره متوقف شد.
شهردار باغبادران بیان کرد: با توجه به اهمیت عدم حضور شهروندان در خیابان ها و تجمع انان به دلیل خطر شیوع و واگیر ویروس کرونا روابط عمومی شهرداری و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران اقدام به ارسال پیامهای آموزشی و هشدار دهنده و نصب بنرهای حاوی تصاویر و نکات ایمنی در خصوص چهارشنبه سوری در سطح شهر نمودند.
وی تصریح کرد: شهروندان باغبادران همواره با درک موقعیت های حساس مشارکت بسیار بالایی را با مدیریت شهری داشتند و طی روزهای اخیر نیز با ماندن در منازل، توقف فعالیت های گردشگری و… این مسئله را به شکلی جهادی به نمایش گذاشتند از این رو تلاش شده به گونه ای عمل کنیم که روند خارج نشدن از منازل در چهارشنبه آخر سال نیز به خوبی محقق شود.
امینی با بیان اینکه طبق روال هر سال آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری باغبادران و نیروهای آتش نشانی در آماده باش هستند، ادامه داد: ۱۱ نیروی عملیاتی با تجهیزات کامل در آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر باغبادران در آماده باش کامل قرار دارند همچنین پنج خودرو عملیاتی آبگیری و آماده و در دو نقطه شهر استقرار خواهند یافت تا در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن به ارائه خدمات مورد نیاز بپردازند.
وی با اشاره به شناسایی افرادی که در سال های گذشته رفتارهای پرخطر داشتند و ارائه تذکر به آنان، اضافه کرد: گشت زنی با موتور سیکلت و دو خودرو مدیریت بحران و ستاد فرماندهی آتش نشانی و خدمات ایمنی نیز در دستور کار قرار دارد تا با آگاهی بخشی و ارائه تذکرات لازم به افرادی قصد تجمع دارند از تجمع انان جلوگیری شود چراکه ازدحام جمعیت و شرکت در مراسم چهارشنبه‌سوری می تواند فاجعه به بار آورده و آمار مبتلایان به این ویروس منحوس را افزایش دهد.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهروندان به احترام “شهدای خدمت” و کادر درمانی که امروز تمام توان خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به کار گرفته اند با ماندن در منازل خود همیار و همگام با آتش نشانان و پرستاران فداکار باشند تا چهارشنبه سوری ایمن، بدون حادثه و خسارات مالی در کشور و بویژه در شهر ساحلی باغبادران داشته باشیم باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1423

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.