• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

محمدی: آتش کرونا را با چهارشنبه‌ سوری شعله‌ور نکنیم

  • کد خبر : 1404
  • 27 اسفند 1398 - 12:49
شهردار زرین شهر گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری توسط شهروندان در معابر، پارک ها و... می تواند بحران آفرین باشد.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی با بیان اینکه شهرداری زرین شهر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، برگزاری برنامه فرهنگی و اجتماعی خود را متوقف ساخت، ‌اظهار کرد: ‌بر اساس گزارشات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تجمع مردم یکی از مهمترین عوامل گسترش و شیوع بیماری کرونا بوده که بسیار خطرآفرین است، از این رو مدیریت شهری کلیه برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایام نوروزی را متوقف ساخت تا سلامت شهروندان حفظ شود.
وی افزود: شهرداری زرین شهر طی روزهای با آماده باش کامل نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری از ظرفیت کلیه نیروها در ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری استفاده کرده تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد از این رو انتظار می رود شهروندان خصوصا نسل جوان با درک صحیح از بحران بیماری کرونا به این موضوع توجه داشته باشند که حضور و تجمع انان در خیابان ها، معابر، پارک ها و… سبب خواهد شد ناخواسته سلامتی آن‌ها در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری توسط شهروندان در معابر، پارک ها و… می تواند بحران آفرین باشد، تصریح کرد: در حال حاضر جامعه در شرایط خاصی قرار دارد و انتظار می‌رود مردم در این شرایط، رفتار و عکس‌العمل‌های آگاهانه و مقتضی با زمان را نشان دهند تا دچار بحران نشویم.
وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال، اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی زرین شهر در طول سال تحصیلی با حضور در مهدهای کودک و مدارس به آموزش گام به گام این قشر تاثیرگذار درخصوص رعایت حقوق شهروندی ارائه کرده و آموزش‌های لازم را برای آگاهی دانش‌آموزان از خطرات مواد نفتی و محترقه را به انان فرا می دهند.
محمدی ادامه داد: طی هفته های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور آموزش های چهره به چهره مربیان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر متوقف با تولید محتوا در قالب بنر،بروشور، تیزرهای آموزشی و هشدار دهنده خانواده ها و نسل جدید را با خطرات احتمالی چهارشنبه سوری آشنا ساختیم.
وی با بیان اینکه چهارشنبه ی آخر سال در کشور برای آتش نشانان همواره روز پرکار و سخت تلقی می شود، عنوان کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر در آماده‌باش کامل برای چهارشنبه آخر سال به سر می برند تا برای مقابله با خطرات احتمالی آماده و اقدامات لازم را در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسانند.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه استفاده از مواد محترقه همواره در سال‌های گذشته خسارات جانی و مالی فراوانی را به خانواده‌ها در این شب وارد کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بحرانی که با ان مواجه هستیم کادر درمانی و خدمات بهداشتی در کشور، استان وشهرستان لنجان مشغول مداوا و پیشگیری از این بیماری هستند از این رو انتظار می رود شهروندان با رعایت مباحث بهداشتی و ماندن در منازل به دنبال اجرای برنامه های چهارشنبه آخر سال نباشند تا کار کادر درمانی استان نیز چند برابر نشود.
وی متذکر شد: امسال بجای برگزاری جشن بزرگ چهارشنبه سوری، می توانیم به پاس زحمات پرستاران و “شهدای خدمت” شمعی را در منازل خود روشن کرده و یاد این عزیزان را گرامی بداریم.
محمدی تاکید کرد: امید است شهروندان فهیم زرین شهر همچون گذشته با درک شرایط ویژه امسال از برگزاری تجمعات خودداری کنند تا همه با هم سال جدید را با شادی و سلامت آغاز کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1404

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.