• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

کوهکن: اگر کرونا جدی گرفته شود در حداقل زمان از این بحران عبور می‌کنیم

  • کد خبر : 1386
  • 25 اسفند 1398 - 12:10
نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: اگر کرونا جدی گرفته شود و به درستی با این بیماری برخورد کنیم در حداقل زمان و با کمترین زیان از این بحران عبور می‌کنیم.

به گزارش نبض وطن، محسن کوهکن با اشاره به اهمیت شفافیت اطلاع رسانی و اعتماد به مردم اظهار داشت: مباحثی که واقعیت داشته و از نظر موضوعی صحیح است را باید با مردم در میان بگذاریم چراکه آنان مطابق با واقعیت‌ها خود را آماده کرده و با مسائل برخورد کنند و بنده در مسائل اقتصادی نیز براین باور بوده و هستم که باید زوایای سند دخل و خرج یکساله کشور را همچون فروش نفت، اخذ مالیات، ارائه خدمات و…به صورت شفاف به مردم گزارش داد.
وی افزود: اگر مسائل اقتصادی به صورت شفاف و صادقانه با مردم در میان گذاشته شود قطعاً آنان با کمال میل مالیات و هزینه خدماتی که دریافت می‌کنند را پرداخت خواهند کرد و جیب دولت و خود را یکی می‌دانند.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا محدود به مرزهای ایران نبوده و برهمین اساس کشورهایی که با این ویروس درگیر هستند مطابق تشخیص خود تصمیماتی را اتخاذ کرده‌اند، اما آنچه در خبرها نیز به آن اشاره شد؛ کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران واقع بینانه‌تر و صحیح‌تر اخبار این بحران را به مردم گزارش داده‌اند.
وی ادامه داد: در خصوص اطلاع رسانی‌ها در خصوص وضعیت کرونا نیز سیاست‌های کلان مطرح بوده و برهمین اساس آمار تنها از کانال وزارت بهداشت و پس از تایید، در استان‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی به اطلاع عموم خواهد رسید.
کوهکن خاطرنشان کرد: قطعاً به این مسئله نیز اعتقاد نداریم که هر مسئله‌ای که در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت داشته چراکه طی مدت گذشته صحنه‌های دلخراشی تحت عنوان مبتلایان به ویروس کرونا منتشر شد که پس از بررسی کذب بودن ادعاها نمایان گردید.
وی یادآور شد: نکته مهم در خصوص مبارزه با شیوع بیماری کرونا رعایت مباحث بهداشت فردی بوده هرچند در این خصوص نیز رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری‌ها، رسانه ملی و…اقدامات آموزشی مختلفی داشته‌اند اما متاسفانه برخی افراد آنگونه که باید این موضوع را جدی نگرفته‌اند.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مسئله بیماری کرونا جدی گرفته شود و به درستی با این بیماری برخورد کنیم در حداقل زمان و با کمترین زیان از این بحران عبور خواهیم کرد اما چنانچه رعایت مباحث بهداشتی مورد توجه قرار نگیرد قطعاً با مشکلات متعدد مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: نحوه شیوع این ویروس کاملاً مشخص بوده و براساس نظر کارشناسان ویروس کرونا مدت زمانی زندگی مخفی داشته و هرکس به این ویروس مبتلا شود در روزهای نخست متوجه این مسئله نبوده اما ناقل این ویروس است و عدم رعایت مسائل بهداشتی باعث خواهد شد که تعدادی را به این ویروس مبتلا سازند.
کوهکن اضافه کرد: انتخابات مجلس یازدهم برگزار و برخی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی بعد از پیروزی در انتخابات و دیدوبازدیدهای مختلف و… از سراسر کشور به تهران آمده و چهارم اسفندماه جلسه مجلس برگزار شد به دلیل وجود برخی نگرانی‌ها و اینکه مسئولان امر احساس می‌کردند به دلیل گستردگی حضور نمایندگان در شهرستان‌های مختلف کشور، نمایندگان مجلس می‌توانند یکی از منشاءهای انتقال باشند از این رو تست کرونا از نمایندگان گرفته شد.
وی عنوان کرد: این تست نه به دلیل نماینده مجلس بودن افراد بود بلکه به دلیل احتمال شیوع این ویروس به دلیل گستردگی فعالیت این افراد و مراعات عدم انتقال احتمالی به دیگر افراد گرفته شد نکته قابل توجه در این میان تجمع همکاران بنده برای انجام این تست بود و این درحالی بود که فردی که تست را انجام می‌داد بارها اعلام کرد با فاصله از یکدیگر ایستاده تا این مهم انجام شود.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسئله سبب شد در نتایج اعلام شده در خصوص انجام تست اولیه تعداد نمایندگانی که تست آنها مثبت اعلام شد از آحاد مردم بیشتر بود و براساس آماری که توسط نایب رئیس مجلس اعلام شد از ۳۰ نفر اول که تست کرونا داده بودند ۵ نفر آنها مثبت اعلام شد.
وی تصریح کرد: در شرق آسیا میزان همکاری مردم با دولت بسیار بالا بوده و امروز نیازمند همراهی تک تک مردم هستیم تا با رعایت مباحث بهداشتی و اجرای برنامه‌های ارائه شده این ویروس را کنترل کرده و از بحران پیش رو به سلامت عبور کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1386

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.