• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی لنجان برای شکست کووید۱۹ بسیج شدند

  • کد خبر : 1286
  • 19 اسفند 1398 - 22:57
شهردار زرین شهر گفت: انتظار می رود صنایع بزرگ شهرستان لنجان ظرفیت اجتماعی خود را بیش از پیش فعال ساخته و در راستای تامین منابع مالی، تجهیزات و وسایل لازم برای مقابله با کرونا به کمک مدیران شهری آمده و با قدرت وارد میدان شوند.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی، مداخله زمان را یکی از عناصر کلیدی و موثر در افزایش کیفیت تاب‌آوری شهری دانست و اظهار کرد:امروز شیوع کرونا ویروس در کشور سبب شد، اهمیت اصول پدافند غیرعامل، تاب‌آوری شهری، اجرای طرح‌های توسعه شهری و … در مدیریت شهری بیش از پیش برای همگان نمایان شود.
وی افزود: برخی از بندهای “قانون شهرداری‌ها” نگاه ویژه ای به نقش شهرداری‌ها هنگام شیوع امراض مسری دارند از این رو تاب آوری آینده‌نگرانه موضوعی است که همواره باید مورد توجه مدیریت شهری قرار داشته باشد و برهمین اساس باید به توسعه ظرفیت‌های احتمالی مورد نیاز برای مدیریت بلایا و بحران های مختلف در آینده اهتمامی ویژه داشت.
شهردار زرین شهر تصریح کرد:در شهرهایی که به مسئله تاب‌آوری نگاهی کلان وجود داشته باشد تلفات انسانی و خسارات اقتصادی بر شهر کاهش یافته و حفاظت و حمایت‌های لازم از استمرار معیشت، زندگی و سلامت شهروندان به خوبی صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به ضرورت عزم همگانی برای مبارزه با کرونا، ادامه داد: امروز باید با تقویت ارتباط بین دستگاه ها و نهادهای مختلف ارتقای وضعیت تاب آوری شهری را رقم زد و در پرتو مدیریت موثر و کارآمد به گونه ای عمل کرد که اثرات احتمالی بحرانی چون شیوع ویروس کرونا به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.
محمدی اضافه کرد: امروز به واسطه نوع فعالیت شهرداری ها، مدیران شهری خود را موظف می‌دانند با آمادگی کامل به رویارویی با شیوع ویروس کرونا بپردازند چراکه مهمترین دارایی هر شهر شهروندان آن هستند بنابراین، باید با چشمان باز واقع بینانه مشکلات را همانگونه که هستند ببینیم و اقدامات لازم را برای عبور از این بحران به مرحله اجرا برسانیم.
وی خواستار توانمندسازی بازیگران عرصه مدیریت بحران در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان شد و عنوان کرد: دسترسی به منابع مالی و اعتباری در شرایط فعلی با هدف دوام و استمرار ارائه خدمات عمومی و اداره امور بحران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو انتظار می رود صنایع بزرگ شهرستان با احساس مسئولیت مضاعف به کمک مدیران شهری امده تا اقدامات لازم در راستای افزایش ایمنی شهروندان انجام گیرد.
شهردار زرین شهر مشارکت، تعلق اجتماعی و حس تعلق مکانی را از جمله مولفه‌های کلیدی در حوزه تاب آوری دانست و خاطرنشان کرد: امروزه نقش پر رنگ صنایع بزرگ در تاب اوری شهری در مواقع بحرانی برکسی پوشیده نیست و خوشبختانه بارها شاهد بوده ایم که صنایع بزرگ فعال در شهرستان لنجان همچون کارخانه ذوب آهن و فولاد سبا در راستای تبیین مسئولیت های اجتماعی خود همواره با هم افزایی و تعامل سازنده با منطقه فعالیت های مشارکتی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی با بیان اینکه امروز کلیه نهادها و سازمان های شهرستان لنجان با بهره گیری از توان و ظرفیت حداکثری خود برای مقابله با شیوع کرونا بسیج شده اند، متذکر شد: با توجه به اینکه افزایش طول زمان همه گیری ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای سلامت اجتماعی شهروندان به شمار می آید و قطعا منجر به وارد شدن آسیب های اقتصادی به کسب و کار همه فعالان اقتصادی، صنایع بزرگ و کوچک و کسبه خواهد شد، از این رو مدیران شهری جهت حفظ سلامت شهروندان نیازمند هم افزایی و حمایت همه جانبه صنایع هستند تا شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان به مکانی امن تر برای زندگی مردم مبدل شوند.
محمدی یادآور شد: انتظار می رود صنایع بزرگ شهرستان لنجان ظرفیت اجتماعی خود را بیش از پیش فعال ساخته و در راستای تامین منابع مالی، تجهیزات و وسایل لازم برای مقابله با کرونا وارد میدان شوند تا با اقدامات پیشگیرانه و لجستیک برای مقابله با این ویروس منحوس و ترمیم‌ خسارت های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم از این رو مکاتبات لازم با مدیران عامل شرکت سهامی ذوب اهن و فولاد سبا انجام گرفت.
وی بیان کرد:امیدواریم شرکت سهامی ذوب آهن و فولاد سبا در جهت مقابله با شیوع کووید ۱۹ حمایت فوری و ویژه‌ای را به این مهم اختصاص دهند تا از بحران پیش رو با کمترین خسارت و سرعت هرچه بیشتر به سلامت عبور کنیم و شاهد افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه ها و صنایع بزرگ شهرستان باشیم.
شهردار زرین شهردر پایان پاسخگویی مدیران شهری به شهروندان را از مهم‌ترین اصول حقوق شهروندی دانست و خاطرنشان کرد: قطعا بعد از پایان بحران پیش رو گزارشی از تلاش‌های صادقانه و مجدانه و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه ها و صنایع در راستای شکست ویروس کرونا، به مردم ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1286

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.