• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شیوع کرونا ویروس، آزمونی برای تاب‌آوری شهری

  • کد خبر : 1246
  • 17 اسفند 1398 - 10:13
شهردار باغبادران گفت: امروز التهاب، ترس و گاه امید سه کلمه ای است که در بین شهروندان بسیار شنیده می شود از این رو با هدف صیانت از حق حیات شهروندان در شهر، تمهیدات متعددی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است.

به گزارش نبض وطن، این روزها وقتی به خیابان ها می روی دیگر حال و هوای روزهای پایانی اسفند و ذوق و شوق خرید عید را احساس نمی کنی چراکه شیوع ویروس کرونا سبب شده مردم دل و دماغ حضور در خیابان ها را نداشته و از طرفی مجبور شده اند برای حفظ سلامتیشان در خانه های خود باقی بمانند. شهرداری ها نیز تمام قد به میدان آمده اند و بجای صرف انرژی خود برای نونوار کردن خیابان ها به گدزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی مشغول هستند تا سلامت شهروندان حفظ شود و از این روزهای سخت به سلامت عبور کنیم.
علیرضا مختاری می گوید: اطلاع رسانی به موقع در مواقع بحران، نقش مهمی را در آگاهی بخشیدن به مردم و همچنین کاهش زیان های احتمالی دارد و خوشبختانه طی چند هفته گذشته مدیریت شهری باغبادران با نصب بنرهای آموزشی و هشدار دهنده نقش مهمی را در حفظ سلامت شهروندان و کاهش دغدغه های آنان ایفا کرده است.
وی می افزاید: ارتباط صمیمی شهردار باغبادران با شهروندان سبب شده، مردم شهر اعتماد ویژه ای به مدیریت شهری داشته باشند و این مسئله سبب شده شهروندان با همدلی و همراهی در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس در کنار شهرداری گام برداشته و با رعایت مباحث بهداشتی به حفظ سلامت یکدیگر کمک کنند.
این شهروندن باغبادرانی تصریح می کند: تصمیم شایسته مدیریت شهری باغبادران مبنی بر ضد عفونی کردن شهر با همتی مضاعف اقدامی درخور تقدیر بوده و باید از شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر باغبادران خصوصا تلاشگران حوزه خدمات شهری که با وجود سختی های بسیار درگیر این امر مهم هستند سپاسگزار باشیم.
حیدر جعفری نیز معتقد است: ترسیدن از بیماری سبب کاهش سیستم ایمنی بدن می‌ شود و طی روزهای اخیر شاهد هستیم که از طرق مختلف به مسائل حاشیه ای در خصوص بیماری کرونا از سوی برخی رسانه های پرداخته می شود تا روحیه مردم تحت تاثیر قرار گیرد.
وی اظهار می کند:در روزهای ابتدایی انتشار خبر شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد بودم تعدادی از مردم از شنیدن این خبر ترسیده‌ بودند، اما خوشبختانه مدیریت شهری باغبادران، شبکه بهداشت ودرمان و…. به خوبی وارد میدان شده و با اقدامات خوب خود که برای همه قابل لمس بود به مردم روحیه دادند تا این شرایط سخت تمام شود.
میلاد امینی یکی دیگر از شهروندان باغبادران نگرانی خود در خصوص این بیماری را اینگونه ابراز می کند: شهر باغبادارن به دلیل وضعیت آب و هوایی و داشتن طبیعت بکر همواره میزبان گردشگران بوده و این مسئله امروز باعث شده نگرانی هایی درخصوص انتقال ویروس کرونا به شهروندان به وجود بیاید.
وی می افزاید: خوشبختانه در راستای مقابله با سرایت ویروس کرونا پرسنل خدوم شهرداری با استفاده از محلول مخصوص و مطابق دستورالعمل های ارائ شده از سوی وزارت بهداشت خیابان ها، کوچه ها و معابر عمومی ِشهر را ضدعفونی کردند اما انتظار می رود درخصوص مراکز تفریحی، گردشگری و اقامتی شهر نیز چاره اندیشی شود.
شهرداری سنگر نخست مبارزه با کرونا
حجت الله امینی باغبادرانی شهردار باغبادران می گوید: شهرداری ها به استناد وظایفی که قانون بر عهده انها نهاده است و همچنین توجه به وظایف انسانی امروز در راستای حفظ سلامت شهروندان در خاکریز نخست پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا و در کنار کادر بهداشتی_درمانی قرار دارند.
وی می افزاید: براساس نظر کارشناسان مهمترین راهکار جلوگیری از شیوع این بیماری حفظ بهداشت شهر و شهروندان بوده و با توجه به اینکه شهرداری ها براساس قانون موظف به تشریک مساعی در حفظ بهداشت عمومی شهر هستند از این رو اقدامات متعددی از سوی شهرداری های مختلف از جمله شهرداری باغبادران در راستای پیشگیری از گسترش و ابتلای شهروندان به ویروس کرونا در حال انجام است.
شهردار باغبادران مدیریت بحران ناشی از ‌ ویروس کرونا را موضوعی مهم دانسته و بیان می کند: شهرداری باغبادران از زمان انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور چین و زمانی که هنوز این موضوع در کشور به تایید نرسیده بود به مباحث آموزشی و هشداری روی آورد.
وی می گوید: شهرداری باغبادران علاوه بر بهره مندی از مطالبی که از سوی وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی منتشر می شد در راستای تولید محتوا و انتشار انان در قالب بروشور،بنرهای تبلیغاتی و… اقدامات موثری را انجام داد و از حدود دو ماه قبل با استفاده از ظرفیت فضای مجازی پوشش فراگیری را در راستای انتشار محتواهای آموزشی انجام داد.
امینی با بیان اینکه در موقعیت فعلی باید از نگران کردن مردم اجتناب شود، یادآور می شود: پس از انتشار اخبار موثق در خصوص ابتلای برخی شهروندان به ویروس کرونا در کشور شهرداری باغبادران به عنوان اولین شهرداری در شهرستان لنجان اقدامات ویژه ای را در دستور کار قرار داد و از شهروندان درخواست شد، نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.
وی تصریح می کند: ستاد پیشگیری از ویورس کرونا از شش روز پیش در شهرداری باغبادران فعال شده و همه پرسنل و واحدهای شهرداری موظف به همکاری با این ستاد شده اند همچنین معاون خدمات شهری نیز اختیار تام یافته تا در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین کمک به ادارت و نهادها اقدامات لازم را با تفویض اختیار انجام دهد.
شهردار باغبادران بیان می کند: با توجه به اهمیت موضوع برگزاری کلیه مجالس، تجمع ها، کنفرانس ها، جلسات و افتتاحیه هایی که به صورت مبدائی و مشارکتی با شهرداری برنامه ریزی شده بود لغو گردید.
وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروسی کرونا، ضد عفونی کردن اماکن عمومی به صورت جهادی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت، خاطرنشان می کند: ۷۰ نفر از پرسنل خدوم واحد خدمات شهری باغبادران با تمام توان تمامی اماکن عمومی از جمله پارک ها، مساجد، مدارس، ایستگاه های اتوبوس،نیمکت ها، سرویس های بهداشتی عمومی، ست بدنسازی و اسباب بازی کودکان،تابلوهای راهنمایی و رانندگی و… را همه روزه گندزدایی و ضد عفونی می کنند.
امینی بیان می کند: این روزها نیروهای خدمات شهری بیش از دیگر افراد به واسطه جمع اوری زباله های شهری در معرض خطر قرار دارند از این رو لباس یکبار مصرف، ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و… برای آنان خریداری و در اختیارشان قرار داد تا آسیبی به انان وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها به واسطه فعالیت خود همواره یکی از مراکز پر رفت و آمد بوده و در پایان سال نیز این تردد افزایش چشمگیری پیدا می کند، می افزاید: سلامتی کارکنان شهرداری برای ما بسیار حائز اهمیت بوده از این رو همه روزه ساختمان شهرداری به صورت روزانه شستشو و ضدعفونی می‌شود همچنین مدیریت شهری باغبادران تلاش خود را بکار گرفت تا بتواند نیاز ادارات، مدارس و مراکز جمعیتی را در حوزه مواد ضدعفونی کننده و شوینده تامین کند.
شهردار باغبادران ادامه می دهد: شهروندان به دلیل استفاده از تخفیفات پایان سال مراجعات بیشتری به شهرداری دارند و با توجه به نگرانی شهروندان از شیوع بیماری کرونا و همچنین از دست ندادن فرصت پیش امده با هماهنگی شورای اسلامی شهر باغبادران مجوز لازم جهت ادامه روند کاهش بهاء خدمات، عوارض و… تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ با تعرفه سال جاری تمدید شد تا تردد شهروندان را کاهش دهد.
وی می افزاید: خدمات و مشاوره هایی را که شهرداری بتواند در قالب دورکاری و یا ارتباطات تلفنی به شهروندان ارئه شود نیز مورد توجه قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.
امینی با بیان اینکه مردم باید با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، دستوالعمل ها و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع و گسترش بیشتر ویروس کرونا در شهرهای مختلف ایران جلوگیری شود، یادآور می شود: نیروهای خدمات شهری با تمام توان خود و تلاشی جهادی در حال جمع آوری زباله و ضدعفونی اماکن عمومی شهر هستند از این رو مردم درخواست کرده ایم زباله خود را در ساعات مشخص از منازل بیرون بگذارند تا شاهد فعالیت معدود زباله گردها در شهر نباشیم.
وی یادآور می شود:با توجه به اهمیت موضوع جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیروهای خدمات شهری و نیروی انتظامی با زباله گردان برای حفظ سلامت خود و شهروندان برخوردهای لازم صورت گیرد.
شهردار باغبادران با اشاره به ممنوعیت پذیرش مسافر در مراکز تفریحی واقامتگاه های این شهر می گوید: در راستای کاهش نگرانی شهروندان و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در شهر ساحلی باغبادران، اقامتگاه‌ها و ویلاهای شهر تا اطلاع ثانوی پذیرش گردشگر ندارند و با نظارت هایی که در دستور کار قرار گرفته است با متخلفان برخورد خواهد شد.
شیوع کرونا ویروس، آزمونی برای تاب‌آوری شهری
حمیدرضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر باغبادران اظهار می کند: مدیریت شهری باغبادران به واسطه موقعیت استراتژیک این شهر ساحلی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، سناریوهای مختلفی را درباره ابعاد گوناگون به مرحله اجرا رساند و در این مسیر ارائه آموزش های همگانی به عموم شهروندان را با جدیت دنبال کرد.
وی با بیان اینکه تصویب لوایح شهرداری بسیار حائز اهمیت بوده چراکه زمینه تقویت بنیه مدیریت شهری را فراهم می کند، می افزاید: با توجه به شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت، ایمنی و نحوه ارائه خدمات به شهروندان اهمیت دوچندان پیدا می کند برهمین اساس لوایحی که در راستای کنترل، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سوی شهرداری باغبادران به شورا ارسال می شود قطعا با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تصویب خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر باغبادران با بیان اینکه شورای اسلامی شهر از فعالیت های شهرداری برای حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع ویروس کرونا حمایت خواهد کرد، تصریح می کند: براساس گزارشات ارئه شده تمام امکانات و ظرفیت های مدیریت شهری باغبادران در جهت ضدعفونی، گندزدایی و جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا در سطح شهر بسیج شده و در این مسیر نیز تاکنون بیش از ۳۰۰میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا موجب سلامت جامعه را مورد تهدید قرار داده است، می گوید: شورای اسلامی شهر باغبادران علاوه بر تصویب بودجه مورد نیاز شهرداری در راستای مقابله با شیوع کرونا، موافقت خود را جهت انجام اقدامات پیشگیرانه پرسنل و همچنین تهیه البسه و تجهیزات لازم برای کارگران خدمات شهری را اعلام کرده است تا ایمنی این قشر زحمتکش حفظ شود.
امینی بیان می کند: اعضاء شورای اسلامی شهر باغبادران در راستای ایفای نقش اجتماعی خود تلاش کرده اند به گونه ای عمل کنند که به شهروندان پیام امیدوار کننده ارسال شود و به آنان نشان دهیم که در کنار آنها هستیم و هر اقدامی که لازم باشد، انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه همچون مواقع حساس گذشته مدیریت شهری باغبادران در کنار سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهد،عنوان می کند: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در شهر باغبادران نیز همگی پای کار آمده اند و همراهی و همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان و مدیریت شهری برای مقابله با ویروس کرونا دارند و امیدورایم با این وفاق مثال زدنی با سرعت هرچه بیشتر از بحران پیش آمده در کشور عبور کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1246

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.