• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

محمدی:حفظ آرامش و تقویت نشاط شهروندی در مقابله با کرونا ضروری است

  • کد خبر : 1235
  • 16 اسفند 1398 - 7:50
شهردار زرین شهر گفت: برای ایجاد حس نشاط شهروندی و همچنین حفظ بهداشت روان جامعه باید برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده شود چراکه بیماری کرونا در آستانه عید نوروز حادث شده و جامعه احساس خوبی از وضعیت به وجود آمده ندارد.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در حاشیه آئین کاشت نهال در شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر اظهار کرد: با توجه به وجود ۱۵۰ هکتار فضای سبز شهری و ۳۰ متر مربع برای هر شهروند، زرین شهر در سال ۱۳۹۷ به عنوان شهر سبز در کشور انتخاب شد از این رو شهرداری زرین شهر در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برنامه‌های متنوعی را به منظور فرهنگ سازی ترویج سنت حسنه درختکاری در نظر گرفته بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای برنامه ریزی های صورت گرفته وجود نداشت.
وی با اشاره به بهره برداری از فاز نخست پروژه شهرک مشاغل کارگاهی در سال آینده، افزود: باتوجه به محدودیت هایی که احتمال شیوع ویروس کرونا برای برگزاری برنامه های مدیریت شهری ایجاد کرده بود، غرس نهال در شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر که به عنوان یکی از مهمترین پروژه های مدیریت شهری به شمار می آید با حضور مسئولان شهرستان لنجان انجام گرفت.
شهردار زرین شهر با بیان اینکه سعی شده گونه‌های درختی و گیاهی استفاده شده در شهر سازگار و مقاوم با شرایط آب و هوایی خطه طلایی ایران باشد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت هایی که به دلیل خشکسالی های اخیر با آن مواجه بودیم مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم نگاه ویژه ای با تغییر کاشت گونه‌های گیاهان مقاوم به کم آبی مثل زیتون و توت و… در عرصه‌های فضای سبز شهری داشته است .
وی ادامه داد: برهمین اساس کاشت بیش از ۵۰۰ اصله نهال درختان توت زینتی و زیتون تلخ در پارک ها و بلوارهای سطح شهر و حاشیه خیابان شهیدچاووشی غرس شد، همچنین هزار و ۲۰۰ اصله نهال دیگر نیز تهیه شده که بسته به نیاز پارکها و بلوارها طی روزهای آینده غرس خواهد شد.
محمدی توسعه مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه از منابع را یکی دیگر از اولویت‌های شهرداری زرین شهر در پنجم مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: کاهش سطح چمن کاری در فضای سبز، بازسازی و بهسازی پارک‌ها و کاشت گیاهان مقاوم و همچنین اجرای سیستم آبیاری تحت فشار برای حفظ فضای سبز موجود از دیگر سیاست های مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم بوده است به گونه ای که طی دو سال گذشته ۴۰ هکتار به فضای آبیاری قطره ای شهر افزوده شده و شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب خام بوده ایم.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری زرین شهر برای جلوگیری شیوع کرونا در شهر، خاطرنشان کرد: همزمان با اقدامات بهداشتی و درمانی در شهرستان لنجان، شهرداری زرین شهر نیز به عنوان نخستین دستگاه به مسئله مقابله با شیوع ویروس کرونا ورود پیدا کرد و تاکنون نیز اقدامات خوبی در سطح شهر انجام گرفته تا شاهد کاهش نگرانی شهروندان باشیم.
شهردار زرین شهر متذکر شد: برای ایجاد حس نشاط شهروندی و همچنین حفظ بهداشت روان جامعه باید برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده شود چراکه بیماری کرونا در آستانه عید نوروز حادث شده و جامعه احساس خوبی از وضعیت به وجود آمده ندارد.
وی یادآور شد: امیدواریم با کوشش‌های شبانه روزی و ستودنی کادر درمانی کشور، پرسنل خدوم شهرداری ها و دهیاری های ایران اسلامی و… و همچنین با گرم‌تر شدن هوا، به مرحله افول ویروس کرونا برسیم و با همدلی و با مشارکت فراگیر اجتماعی این ویروس منحوس شکست دهیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1235

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.