• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

امینی: توسعه باغبادران با نگاه راهبردی به گردشگری ورزشی

  • کد خبر : 1220
  • 15 اسفند 1398 - 9:56
شهردار باغبادران گفت:گردشگری هدفمند نقش موثری در ایجاد اشتغال و ثروت داشته و سبب تبادل مباحث فرهنگی میشود اما چنانچه به این مهم توجه نشود نه تنها از فاکتورهای توسعه فاصله خواهیم گرفت بلکه دچار برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی خواهیم شد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در جمع اصحاب رسانه، گردشگری هدفمند را حلقه مفقوده در شهر ساحلی باغبادران دانست و اظهار کرد: گردشگری هدفمند نقش موثری در ایجاد اشتغال و ثروت داشته و سبب تبادل مباحث فرهنگی میشود اما چنانچه به این مهم توجه نشود نه تنها از فاکتورهای توسعه فاصله خواهیم گرفت بلکه دچار برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی خواهیم شد.
وی افزود: گردشگر فردی بعضا آسیب هایی را برای شهر به همراه دارد و برای جلوگیری از این آسیب ها باید به سمت گردشگری صنفی و هدفمند حرکت. چراکه گردگشری هدفمند تهاجم فرهنگی به همراه نداشته و قطعا به دلیل ابزارهایی که در اختیار می گذارد قابل کنترل است.
شهردار باغبادران با بیان اینکه وجود رودخانه زاینده رود در باغبادران زمینه مناسبی را برای جذب گردشگر در حوزه ورزش فراهم کرده است، گفت: باغبادران علاوه بر طبیعت متنوع و زیبا ، جزء شهرهای پرپتانسیل استان اصفهان شناخته می شود چرا که علاوه بر طبیعت ، موضوعات تاریخی و فرهنگی نیز در این شهر ساحلی نمود داشته اما اگر بخواهیم به تولید ثروت واقعی دست پیدا کنیم نیازمند استفاده از ظرفیت‌های شهر از جمله در بخش ورزش، تفریح و سرگرمی هستیم.
وی پیشرفت و توسعه باغبادران را در گروی داشتن نگاه راهبردی و توجه ویژه به مقوله گردشگری ورزشی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت گردشگری و حتی ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و یکی از انواع گردشگری که قابلیت سرمایه گذاری در باغبادران دارد و میتواند نقش موثری در توسعه پایدار شهری ایفا نماید گردشگری ورزشی است.
امینی با اشاره به سهم ناچیز درآمدهای گردشگری ورزشی در شهرستان لنجان، عنوان کرد: ورزش و تفریحات سالم به عنوان حلقه پیشرو و یکی از مهمترین پیوست های حوزه گردشگری شهر باغبادران مورد توجه قرار گرفته چرا که این حوزه گروهای مختلف سنی بویژه قشرهای جوان و نوجوان را به خود جذب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های شهرداری باغبادران در ماه های گذشته ایجاد زیرساخت های مورد نیاز گردشگری بوده بر همین اساس مطالعات و برنامه ریزی لازم در خصوص ایجاد زمین های ورزش ساحلی شامل فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و…انجام شده است.
شهردار باغبادران با اشاره به تملک زمین مورد نیاز احداث زمین ورزش های ساحلی افزود: احداث زمین ورزش های ساحلی در مسیر اخذ مجوزات لازم از آب منطقه ای قرار دارد چراکه این زمین ورزشی باید در حریم رودخانه زاینده رود احداث شود که مجوزات آن در اختیار آب منطقه ای است که با همکاری این شرکت بازدیدهای لازم توسط کارشناسان انجام گرفته و به محض وصول موافقت هایی که تاکنون نیز بصورت ضمنی اخذ شده به فاز اجرایی پروژه وارد خواهیم شد.
وی یادآور شد: با اجرای این پروژه نه تنها در حوزه جذب گردشگر اتفاقات قابل توجهی رخ خواهد داد بلکه شاهد افزایش شادابی و نشاط شهروندان که یک اصل برای مدیریت شهری به شمار می آید خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1220

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.