• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شهروندان نگران شیوع ویروس کرونا نباشند

  • کد خبر : 1132
  • 11 اسفند 1398 - 11:15
رئیس کمسیون سلامت، ایمنی و خدمات شهری زرین شهر گفت: در راستای پیشگیری از گسترش و ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، شهرداری زرین شهر تمامی ظرفیت خود را بکار گرفته است.

به گزارش نبض وطن، سوده با قری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نگرانی برخی شهروندان از این مسئله اظهار کرد: طی روزهای اخیر با انتشار اخبار شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اصفهان برخی شهروندان از شنیدن این خبر ترسیده‌اند، حال آنکه مدیران شهری تلاش کرده اند با انجام اقدامات آموزشی و همچنین ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی در مسیر حفظ سلامت مردم حرکت کرده و به انان روحیه دهند تا از این شرایط سخت عبور کنیم.
وی افزود: در مسیر مبارزه با ویروس کرونا توجه به بهداشت فردی از اهمیت ویژ های برخوردار بوده از این رو شهروندان باید به نکات بهداشتی که وزارت بهداشت و درمان از طریق رسانه‌ها، پیامک و… اطلاع رسانی می‌کنند، توجه ویژه ای داشته باشند.
رئیس کمسیون سلامت، ایمنی و خدمات شهری زرین شهر با بیان اینکه همه دستگاه ها و سازمان هامکلف هستند دستوالعمل های صادره از سوی وزارت بهداشت را رعایت کنند، تصریح کرد: به استناد بندهایی از ماده ۵۵ “قانون شهرداری‌ها” در خصوص نقش شهرداری‌ها هنگام شیوع امراض مسری موظف به ارائه برخی خدمات است.
وی با بیان اینکه داشتن شهر سالم در گرو شهروندان سالم است، ادامه داد: در راستای پیشگیری از گسترش و ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، شهرداری زرین شهر تمامی ظرفیت خود را بکار گرفته و در گام نخست سازوکارهایی را فراهم کرد تا با نصب بنرهای هشدار دهنده در نقاط مختلف شهر و توزیع بروشورهای آموزشی به شهروندان اطلاع رسانی وآموزش لازم را ارائه دهد.
باقری اضافه کرد:طی روزهای اخیر مدیریت شهری زرین شهر برای کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مجموعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده تا شهر برای شهروندان محلی امن‌تر برای زندگی و سکونت شهروندان تبدیل کند برهمین اساس به صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی محل های پرتردد شهر انجام شده و این روند تا پایان عبور از بحران پیش رو ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد:همانگونه که کارشناسان امر بارها مطرح کرده اند مردم باید با مسئولان همراهی لازم را داشته و از حضور در امکان پرتردد خودداری، و از ماسک و دستکش استفاده کنند و در صورت نیاز به انجام خریدهای ضروری از منزل خارج شوند از این رو تعطیلی مراکز ورزشی، تفریحی و فرهنگی در دستور کار مدیریت شهذی قرار گرفت تا شهروندان در معرض آسیب کمتری قرار داشته باشند.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه شرط اصلی مهار ویروس رعایت نکات بهداشتی است، اما مجموعه شهرداری کار گندزدایی از وسایل عمومی را تا زمان کنترل و مهار آن انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی و بهداشت عمومی و حفظ سلامت کودکان و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، نسبت به شستشو و ضد عفونی کردن وسایل بازی با محلول مخصوص و آب تحت فشار اقدام کرد.
وی یادآور شد: توجه ویژه به گندزدایی، ضدعفونی و پاکسازی معابر، باکس‌های زباله و معابر پرتردد در دستور کار ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری زرین شهر قرار دارد و فضاها و معابر عمومی این شهر توسط نیروهای شهرداری ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.
باقری متذکر شد: از آنجا که حوزه خدمات شهری در معرض خطر بیشتری با توجه به جمع‌آوری زباله و پسماند قرار دارند تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند موارد بهداشتی و نکات پیشگیرانه از قبیل استفاده صحیح از لوازم حفاظت فردی و ماسک و همچنین شستشوی صحیح دست‌ها به آنان آموزش داده شد.
وی تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت پرسنل خدوم خدمات شهری،محل تجمع کارگران خدمات شهر نیز همواره باید ضدعفونی و گندزدایی شود و با در اختیار قرار دادن دستکش و ماسک به صورت مستمر به گونه ای عمل شود که دغدغه ای برای این قشر تاثیرگذار ایجاد نشود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1132

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.