• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان

  • کد خبر : 1122
  • 10 اسفند 1398 - 17:04
سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا اصفهان گفت: در استان اصفهان تا به امروز به جز کاشان و آران و بیدگل، ۲۳ مورد مثبت و قطعی ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم که ۲۱ مورد در داخل استان اصفهان از آن‌ها نمونه گیری شده است.

به گزارش نبض وطن، آرش نجیمی عصر امروز (شنبه) در نشست خبری اطلاع رسانی وضعیت بیماری کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان راه اندازی شد که نتیجه هفت مورد مثبت در این آزمایشگاه انجام شده بود.
وی در خصوص وضعیت ابتلای استان به بیماری کرونا افزود: موارد درگیری بیماری به جز شهرهای کاشان و آران و بیدگل تعداد ۲۳ مورد مثبت قطعی بوده است که با احتساب ۹ مورد بیمار مثبت کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل در مجموع ۳۲ مورد ابتلای کل استان اصفهان بوده است.
سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا درباره آمار مبتلایان به این بیماری در اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان تا به امروز به جز کاشان و آران و بیدگل، ۲۳ مورد مثبت و قطعی ابتلا به بیماری کرونا داشته‌ایم که ۲۱ مورد در داخل استان اصفهان از آن‌ها نمونه‌گیری شده است. ۱۱ بیمار مربوط به شهر اصفهان و بقیه موارد مربوط به شهرستان‌های خمینی‌شهر، مبارکه، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف‌آباد است.
سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: از ۲۱ مورد نمونه‌گیری شده در اصفهان ۲ مورد مرخص شده‌اند و ۱۷ مورد نیز بستری هستند و ۲ مورد نیز متأسفانه فوت شده‌اند که ۷ مورد در آزمایشگاه اصفهان بررسی و تخشیص داده شده است. در حال حرکت به سمت پیک بیماری هستیم و ماندگاری بیماری در این پیک قطعی نیست اما روند بیماری روبه افزایش است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده روند کاهشی را دنبال کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حرکت به سمت پیک بیماری هستیم، افزود: دستورالعمل دفن بیماران فوت شده به سازمان آرامستان‌ها داده شده و این سازمان موظف است بر اساس این دستورالعمل اقدام کند.
نجیمی در خصوص یک مورد فوتی جدید از کرونا، گفت: یکی از این فوتی‌ها یک جوان ۲۹ ساله بوده که بر اثر جراحت تصادف فوت می‌شود اما تست کرونای او قبل از فوت مثبت بوده است.
وی با اشاره به اینکه در خصوص ساعات کار ادارات دولتی در جلسه رسمی استانداری تصمیم گیری می‌شود، افزود: برای هتل‌ها و محدودیت پذیرش آنها هیچ دستورالعملی صادر نشده است اما بهترین تصمیم لغو سفرهای نوروزی و همه تجمع‌ها است برای مراکز درمانی مانند دندانپزشکی‌ها و مراکز خدمات پزشکی دستورالعمل لازم صادر شده است اما در زمینه اسکان نوروزی فرهنگیان هنوز دستوری صادر نشده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: سامانه ۳۱۱۳ آماده اطلاع‌رسانی درباره بیماری کرونا و پاسخ به همشهریان عزیر در نظر گرفته شده است که روز به روز بر تعداد تماس‌ها در این سامانه افزوده می‌شود.
نجیمی با تاکید بر اینکه همه موارد عفونت حاد تنفسی را نباید جز موارد کرونا محسوب کرد، بیان کرد: افرادی که حال عمومی خوب دارند و مشکل تنفسی حادی ندارند نیازمند گرفتن تست کرونا نیستند و تنها اگر فردی مشکل حاد تنفسی داشت باید به مراکز درمانی مراجعه کند در غیر این صورت ۸۵ درصد افراد علائم خفیفی از کرونا را دارند که با قرنطینه خانگی و خودمراقبتی بهبود می‌یابند.
وی درباره بیماری‌های عفونی و تنفسی نیز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در اصفهان حدود ۵۰۰ مورد به علت ابتلا به عفونت خاص تنفسی بستری شده‌اند که تست کرونا نیز از این افراد گرفته شده است. همچنین تعدادی از این افراد نیز به علت بیماری آنفلوآنزا بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۳۱ مورد ترخیص شده‌اند. نکته مهم در بیماری کرونا این است که بسیاری از علائم این بیماری به صورت خفیف در افراد ظاهر می شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1122

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.