• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

صفرزاده تهرانی: نمایندگان مجلس به جای ژست مطالبه‌گری،باید پاسخگو باشند

  • کد خبر : 1107
  • 09 اسفند 1398 - 12:50
امام جمعه شهر زاینده رود گفت:نماینده مجلس بعد از انتخابات نباید رها شود بلکه باید کارگروهی از نیروهای متعهد، متخصص، انقلابی و جهادگر تشکیل شود و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را در انجام وظیفه خطیر نمایندگی یاری دهد.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر زاینده رود اظهار کرد: امروز همه جا سخن از شیوع بیماریهای عفونی و واگیرداربوده، کما این که این قرن را قرن شیوع بیماری‌های عفونی نامیده‌اند و این مهم به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت اصول تغذیه؛ بیماری‌های عفونی، مسری و واگیردار گریبان‌گیر بشر شده و او را آسیب‌پذیرتر از دیروز کرده است.
وی افزود: همان گونه که بحران‌های متعدد آرامش بشر امروز را به خطر انداخته است چالش‌های گوناگون نیز سلامتی او را به خطر انداخته و باید گفت انسان ها امروز در این زمینه نه اصول علمی را رعایت می‌کند و نه سخن دین را می‌پذیرد.
امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: البته اینکه غیر متدینین سخن دین را نپذیرد طبیعی است اما اینکه متدینین در این زمینه کوتاهی‌های بسیاری دارند جای تعجب دارد و می‌بینیم جوامع دینی در برابر بیماریهای عفونی و واگیردار مانند جوامع غیر دینی تاب‌آوریشان کم است در حالی که جوامع دینی و اسلامی که از منطق دین استفاده می‌کند باید وضعیت آنان به مراتب بهتر، عالی‌تر، سالم‌تر و مصون‌تر از دیگر جوامع باشد.
وی ادامه داد: پیام اسلام، پیام آرامش و سلامتی بوده و هدف اسلام و آموزه‌های منحصر به فرد دینی برای هدایت انسان به سوی آرامش و سلامتی است البته در این میان ایران اسلامی و انقلابی از وضعیت بهتری برخوردار است.
صفرزاده تهرانی اضافه کرد: گزارشات نشان می دهد اکثر کشورهای همسایه قبل از ایران درگیر ویروس جدید شده‌اند و ایران سیویکمین کشوری است که بعد از همسایگان مانند ترکیه و امارات درگیر شده البته ایران اسلامی همزمان درگیر جنگ روانی نیز شده است یعنی آنانی که دنبال فلج کردن اقتصاد کشور بودند؛ امروز برای تکمیل پروسه دشمنی خود؛ سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند تا امنیت روانی جامعه بهم بزنند.
وی عنوان کرد: چگونه است که ترکیه با ۲۳۰ هزار گردشگر چینی و ابتلاء هزاران نفر از مردم ترکیه به این ویروس و تلفات ۳۰۰ نفری مبتلایان؛ خبری منتشر نمی‌شود؟ یا دوبی و امارات با ابتلایان چندصد نفر و تلفات نزدیک به ۲۰۰ نفر؛ خبری از آنان منتشر نمی‌شود اما تا دو نفر مشکوک در قم پیدا می‌شود دنیا خبر دار می‌شود و کشورهایی چون ترکیه، دبی و امارات از ورود ایرانیان جلوگیری می‌کنید.
امام جمعه شهر زاینده رود گفت: آمریکا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چند میلیون نفر مبتلا به آنفولانزا شدند و حدود ۶۰ هزار نفر مردند کسی خبر دار نشد از طرفی در پاییز گذشته، یکی از مرگبارترین حملههای آنفولانزا در جهان اتفاق افتاد و آمریکا ۱۶۰ هزار نفر تلفات داد.
وی خاطرنشان کرد: همه این‌ مباحث حکایت از این دارد که پای یک جنگ روانی در میان بوده چراکه ایران جزو کشورهای برتر دنیا به شمار می آید که در مقابله با انواع بیماریها از جمله بیماریهای واگیردار بسیار موفق بوده است.
صفرزاده تهرانی افزود: ایران اسلامی با همت رادمردانی از جنس رزمندگان اسلام، بهره‌گیری از آموزه‌های دین، بهرمندی از اسباب معنوی، با ارتباط با خالق هستی، با توسل به ذوات مقدسه معصومین (ع) به یقین بر این ویروس که به نوعی دست در دشمنی با ملت ایران دارد فایق خواهیم آمد.
وی با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری مردم و پاسخ‌گوئی نماینده مجلس به انان، یادآور شد: انتخابات مجلس یازدهم به بهترین شکل برگزار شد اما آن چه مهم است وظایف بعد از انتخابات بوده که عموماً مورد غفلت قرار می‌گیرد.
امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: اگر مجلس دهم تراز لازم را ندارد، تصویب قانون با ده‌ها اشکال روبرو است وآن چه برای نماینده مهم نیست وظائف نمایندگی بوده و… همه به این خاطر است که نماینده بعد از انتخابات رها می‌شود و کسی با نماینده درباره وظایف نمایندگی کاری ندارد و نماینده هم در برابر رأی دهندگان خود را پاسخ‌گو نمی‌داند.
وی ادامه داد: نماینده مجلس بعد از انتخابات نباید رها شود بلکه باید کارگروهی از نیروهای متعهد، متخصص، انقلابی و جهادگر تشکیل شود و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را در انجام وظیفه خطیر نمایندگی یاری دهد و بر رفتار نماینده نظارت کند از طرفی از رفتارهای آسیب‌زا نماینده را صیانت کند ومطالبه‌گری لازم را از نمایندگان منتخب مردم داشته باشد.
صفرزاده تهرانی اضافه کرد: ارائه مشاوره‌های تخصصی و کارشناسانه به نماینده،ارائه پیشنهادات کاربردی در حیطه وظائف وی،تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌‌های نماینده مجلس، تعیین ضرورت‌ها، نیازها و اولویت‌‌های قانون‌گذاری، تحقیق و پژوهش نسبت به موضوعات در دستور کار نمایندگان، طرح‌ها و لوایح در دستور کار مجلس و… می تواند به نمایندگان برای رسیدگی به مسائل کمک شایانی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر نماینده مجلس شورای اسلامی از پشتیبانی یک چنین کارگروهی برخوردار باشد هم وظایف خود را به بهتر نحو مممکن انجام خواهد داد و هم از بسیاری از آسیب‌ها حفظ می‌شود .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1107

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.