• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

سرافراز: اپیدمی اضطراب پس از شیوع کرونا، توطئه دشمن علیه ایران است

  • کد خبر : 1104
  • 09 اسفند 1398 - 14:05
امام جمعه فولادشهر گفت: دشمن در صدد است فاز آخر توطئه خود را با سوء استفاده از فضای پیشآمده به «آشوبهای اجتماعی» تا پایان سال تبدیل کند.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با اشاره به جو حاکم بر کشور در خصوص احتمال شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امروزه متخصصان امر در وزارت بهداشت و درمان، بر اساس اطلاعات و آمار جهانی بر این باور هستند که بیماری کرونا بسیار کمخطرتر از ویروس آنفولانزا است.
وی افزود: القاء ترس و واهمهی عمومی با بزرگنمایی غیرعادی، التهابآفرینی و شایعهسازی دشمن درخصوص شیوع ویروس کرونا موجب شده نوعی اضطراب عمومی در بین مردم رواج یابد اما مسئله مهم پرهیز از ایجاد اضطراب بیجا و عدم توجه به مصاحبهها و اخبار کذب منتشره از سوی هر شخص و نهادی غیر از مجاری وزارت بهداشت است.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: دشمن در صدد است فاز آخر توطئه خود را با سوء استفاده از فضای پیشآمده به «آشوبهای اجتماعی» تا پایان سال تبدیل کند از این رو همه باید مراقب باشیم و با توجه به احتمال سوءاستفاده دشمنان، فرهنگ اهلبیت (ع) سرلوحه امور قرار داده و از ارائه دستورالعمل ها و سفارشات غیرمتعارف و غیرمستند پرهیز شود.
وی ادامه داد:در این میان مسئولان هیئتهای مذهبی، روحانیون محترم مساجد و مداحان و سایر مؤمنین، هوشمندی و کیاست لازم را به خرج بدهند تا کسانی که به هر نحوی با مردم ارتباط دارند از سخنانی که موجب التهاب و جریحهدار شدن روحیه مردم میشود خودداری کنند.
سرافراز اضافه کرد: امیدواریم همگان به تعبیر مقام معظم رهبری ان شالله هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس کمیته حضرت امام(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: یکی ازمهمترین آموزههاى اسلامى «احسان و نیکوکارى و کمک به همنوعان» است از این رو آنهایی که تمکن مالی دارند، شادی ها و خوشی‌هایشان را بین فقرا و نیازمندان از همسایگان و بستگان تقسیم کنند.
امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: مردم ایران اسلامی مثل همیشه که در کارهای خیر و کمک به نیازمندان پیشگام بوده اند با نهادهای مربوطه مانند کمیته امداد و بهزیستی همکاری کنند تا افراد مستمند از این طریق مورد حمایت قرار گیرند، البته در این میان باید کرامت و آبروی افراد حفظ شود که این مسئله مهمی است.
وی با اشاره به نامگذاری ۱۵ اسفندماه تحت عنوان روز درختکاری و آغازهفته منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: روز درختکارى بهانهاى است که ما به محیط زیست احترام گذاشته و آنرا احیاء کنیم و یا حداقل آنرا با دقت بیشترى نگهدارى کنیم.
سرافراز با بیان اینکه وجود هر درخت، سبب پاکى هوا، زیبایى محیط و آرامش خاطر انسان مىشود،یاداور شد: در واقع درختان روح سبز حیات بوده و فضاى سبز، عاملى براى کاهش تنشهاى روانى است و مىتواند تأثیر بسیارى در کاهش اثر آلایندههاى محیطى داشته باشد، بنابراین اگر بخواهیم آینده بهترى داشته باشیم، باید در راه حفظ، احیا و توسعه این منابع بیش از پیش بکوشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1104

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.