• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

حاجی دلیگانی: قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین سندی که جنبه اجرایی ندارد

  • کد خبر : 10993
  • 16 تیر 1400 - 15:16
حاجی دلیگانی: قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین  سندی که جنبه اجرایی ندارد
نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین علاوه بر تأمین منافع بلندمدت برای دو کشور، گامی در مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا در غرب آسیاست.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: سند راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین علاوه بر تأمین منافع بلندمدت برای دو کشور، گامی در مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا در غرب آسیاست.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری مقتدر در دنیا در صدد آن است که با اجرای راهبردهایی هم چون گسترش همکاری‌های دراز مدت با روسیه و چین با یک‌جانبه‌گرایی‌های دولت تروریست آمریکا مقابله کند و به فشارهای حداکثری آمریکا علیه کشورمان پایان دهد.

حاجی دلیگانی با یادآوری این‌که قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین  سندی ست که جنبه اجرایی ندارد خاطرنشان کرد: هر توافق‌نامه‌ای که در ذیل این سند به امضای دو طرف برسد به‌صورت شفاف در مجلس بررسی و تصویب خواهد شد.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس  بیان کرد که رسانه‌های بیگانه با تحریف واقعیت‌ها درباره این سند از نمادهای دروغین فروش ایران به چین و ترکمانچای چینی استفاده کردند تا با همراهی برخی در داخل به نگرانی‌های افکار عمومی دامن بزنند.

وی بر این نکته تأکید کرد که جریان رسانه وابسته غربی می‌خواهند غرب را تنها منجی کشور معرفی کنند و موضوع خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی را که از نتایج سند راهبردی ایران و چین خواهد بود به خودفروشی از روی ضعف برای ایران تقلیل دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=10993

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.