• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

شهرداری های ۹گانه لنجان برای افزایش تاب‌آوری شهرها در برابر کرونا ملزم شدند

  • کد خبر : 1061
  • 06 اسفند 1398 - 17:07
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت:با توجه به لزوم آمادگی برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و آمادگی فضاهای عمومی شهرهای 9گانه شهرستان لنجان در این زمینه، لازم است شهرداری ها با آمادگی دقیق و جدی برنامه هایی چون ضد عفونی کردن فضاهای ویژه بهداشتی از جمله سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و افزایش نظافت در آن، دقت در شارژ مرتب مواد شوینده و … را به عمل آورند.

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در نشست قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران شهرستان لنجان با بیان اینکه موضوع شیوع ویروس کرونا کاملا جدی بوده و نباید این مسئله در شبکه های اجتماعی به طنز تبدیل شود، اظهار کرد: ابتلا به ویروس کرونا مسئله ای کاملا جدی و تهدیدآمیز برای همه مردم بوده که نیازمند حفظ آرامش جامعه و جدی گرفتن هشدارها و آموزش هایی است که از طرف وزارت بهداشت و درمان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه امروز ویروس کرونا به یک مشکل جهانی تبدیل شده است، افزود: با توجه به اینکه این بیماری در کشور رو به شایع شدن است ،باید همه دست در دست یکدیگر داده و با برنامه ریزی مناسب همه مدیران و مسئولان با همکاری مردم برای پیشگیری از بروز عوارض ویورس کرونا اقدامات لازم را انجام دهیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان با بیان اینکه براساس گزارشات ارئه شده کرونا نسبت به آنفلوآنزا سرعت درگیری بالایی دارد، ولی مرگ و میر آن بسیار پایین است، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس باید از اجتماعات غیر ضروری پرهیز کرده و حضور در مراکز جمعی به صورت مناسب مدیریت شود از طرفی مردم باید از سفرهای غیر ضروری خود داری کرده هیئت های مذهبی، شرکت های سیاحتی-زیارتی و… نیز برنامه های خود را تعطیل کنند تا دچار چالش های جدی نشویم.
صالحی با بیان اینکه انتظار می رود کلیه نهادها و دستگاه های شهرستان لنجان باید دست در دست یکدیگر داده و برای عبور از چالش های پیش رو توپ را به میدان یکدیگر نیندازند، اضافه کرد: دستگاه ها و نهادهای اجرایی شهرستان لنجا نماینده ای فعال را به شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان معرفی کنند تا با برنامه ریزی بتوانیم برنامه های لازم را به مرحله اجرا رسانده و اخبار موثق، هشدارها و نکات بهداشتی لازم را نیز در سطح گسترده در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی عنوان کرد: با توجه به لزوم آمادگی برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا و آمادگی فضاهای عمومی شهرهای ۹گانه شهرستان لنجان در این زمینه، لازم است شهرداری ها با آمادگی دقیق و جدی برنامه هایی چون ضد عفونی کردن فضاهای ویژه بهداشتی از جمله سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و افزایش نظافت در آن، دقت در شارژ مرتب مواد شوینده و … را به عمل آورند.
سرپرست فرمانداری لنجان خاطرنشان کرد: ارتقای اطلاعات پزشکی شهروندان از طریق توزیع راهنماهای روش‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری از طریق پیامک، بنرهای سطح شهر و… و همچنین ضدعفونی کامل مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی همچون اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از جمله اقدامات ضروری است که باید مورد توجه مدیران شهری باشد.
وی متذکر شد: در کنار ضدعفونی کردن فضاهای عمومی و مکان‌هایی که مردم زیادی در آن تردد دارند پادگان ها، خوابگاه ها، دانشگاه ها، مدارس و… باید امکانات مورد نیاز شستشوی دست ها را برای افراد تهیه و در محل مناسب نصب کنند و از ورود افراد مشکوک نیز به اینگونه امکان جلوگیری کنند.
صالحی یادآور شد: آموزش و پرورش های مناطق سه گانه شهرستان لنجان توجه داشته باشند درخصوص تعطیلی مدارس باید به نتیجه ای کارشناسی دست پیدا کنیم و این مسئله از مرکز استان دنبال خواهد شد اما باید سختگیری ها برای دانش اموزانی که احتمال بیماری مشابه همچون سرماخوردگی هستند کاهش یابد چراکه برای مشخص شدن بیماری کرونا دوهفته زمان و باید بسیار مراقب بود تا دیگر دانش اموزان مورد تهدید قرار نگیرند.
وی با بیان اینکه استرس ابتلا به کرونا خطرناک تر از خود کرونا است، افزود: با توجه به اینکه انتشار شایعات و اطلاعات غلط باعث تشویش اذهان عمومی شد لازم است اداره فرهنگ و ارشاد به این مسئله نگاهی ویژه داشته باشد و با اطلاع رسانی به ادمین های فضای مجازی که در شهرستان لنجان فعالیت دارند تذکرات لازم را ارائه دهند چراکه قطعا پلیس فتا با شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان برخورد خواهد کرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان با بیان اینکه بیماری کرونا نباید سبب ایجاد بازار سودجویان شود، گفت: اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان و همچنین اتاق اصناف باید بازرسی و نظارت مداوم و محسوس و نامحسوس از داورخانه ها، انبار‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی و بهداشتی داشته باشند از طرفی مردم نیز باید همچون دوران هشت سال دفاع مقدس عمل کنند.
وی تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند افرادی که به چایخانه‌ها و مراکز توزیع قلیان تردد دارند با ضریب بسیار بالا و بسیار سریع در معرض ابتلاء به کرونا ویروس هستند از این رو این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1061

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.