• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

سایه سنگین شایعات کرونا بر جامعه مدیریت شود

  • کد خبر : 1047
  • 06 اسفند 1398 - 14:50
شهردار زرین شهر گفت:متاسفانه امروزه بازار شایعات در فضای مجازی بسیار داغ بوده از این رو پیشنهاد می شود سخنگویی در شهرستان لنجان معرفی شود تا با ارائه گزارشات لازم و تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های شهرستان از انتشار اخیر اخبار ضد و نقیص و نادرست جلوگیری شود.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در نشست شورای قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران شهرستان لنجان اظهار کرد: این روزها موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور باعث ایجاد نگرانی عمومی شده و این موضوع را نیز در شهرستان لنجان شاهد هستیم از این رو نیاز است همه نهادها و سازمان‌های مستقر در شهرستان برای مقابله با شیوع این ویروس بسیج شوند.
وی افزود: دستگاه‌های مختلف اجرایی در شهرستان لنجان باید در راستای مقابله با این بیماری تمهیدات لازم را اندیشیده‌ و در به نوعی در آماده‌باش قرار داشته باشند چراکه اقدامات اجرایی باید بگونه ای انجام شود که سرعت اقدامات پیشگیرانه از سرعت انتشار و شیوع بیماری بیشتر باشد.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: امروز شاید دیگر زمان برگزاری جلسات نباشد بلکه باید در میدان عمل حضوری جهادی داشته باشیم، از این رو دستور العمل ها باید به دقت اجرایی شود و از مرحله طرح شعار عبور کنیم و گزارش کارهای انجام گرفته نیز به مردم ارائه شود تا از دغدغه های آنان کاسته شود.
وی ادامه داد: متاسفانه امروزه بازار شایعات در فضای مجازی بسیار داغ بوده از این رو پیشنهاد می شود سخنگویی در شهرستان لنجان معرفی شود تا با ارائه گزارشات لازم و تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های شهرستان از انتشار اخیر اخبار ضد و نقیص و نادرست جلوگیری شود.
محمدی اضافه کرد: طی روزهای اخیر بارها شنیده ایم که کارشناسان به شهروندان توصیه می‌کنند که برای آگاهی از اخبار صحیح و همراهی با سیاست‌های بازدارنده و پیشگیرانه از طریق اخبار موثق رسانه های رسمی و معتبر موضوع کرونا را رصد کنند از این رو باید در حوزه اطلاع رسانی جلوتر از مردم حرکت کرده و با استفاده از ظرفیت رسانه های شهرستان برای اطلاع رسانی و جلوگیری از انتشار شایعات اقدام کنیم.
وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی عنوان کرد: براساس نظر کارشناسان امر دست ندادن و روبوسی نکردن، ضدعفونی کردن دست‌ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، کودکان و بیماران از توصیه‌های مهم بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با کروناست که باید به صورت ویژه به ان پرداخت تا مورد توجه همگان قرار گیرد.
شهردار زرین شهر خواستار فعال شدن تیم های بازرسی در شهرستان لنجان شد و گفت: شهرداری زرین شهر آمادگی کامل را در حوزه اختصاص نیروی انسانی، لوجستیک و امکانات دارد تا پس از اموزش افراد بازرسی ها از ادارات و اماکن عمومی به صورت مستمر انجام شود تا با بررسی های میدانی بتوانیم کاستی ها را برطرف ساخته و بتوانیم از شیوع ویورس کرونا جلوگیری کنیم.
وی تامین مواد ضدعفونی و گندزدایی در شهرستان را از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست وتاکید کرد: تامین مواد لازم برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی از اهمیت بالایی برخوردار بوده لذا باید تدابیرلازم اتخاذ شود تا شهرداری ها و دیگر دستگاه ها بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن ضدعفونی و گندزدایی ادارت، نهادها، اتوبوس‌های حمل و نقل شهری، سرویس‌های بهداشتی، ترمینال‌های مسافربری و مبادی ورودی و خروجی شهر را انجام دهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1047

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.