• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

لزوم تعطیلی قلیان سراها در لنجان

  • کد خبر : 1011
  • 05 اسفند 1398 - 12:45
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت: هیچگونه مورد اثبات شده یا مشکوک کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری نشده است.

به گزارش نبض وطن، علی وحدتی در جلسه ستاد بحران شهرستان لنجان با بیان اینکه تا کنون مورد اثبات شده یا مشکوک کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری نشده است، اظهار کرد:رعایت مسائل بهداشتی همچون شستشوی دست‌ها و صورت به طور مرتب،پرهیز از دست دادن و روبوسی، از تماس نزدیک با بیماران دارای علائم تب و سرفه، گرفتن جلوی دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با آرنج یا دستمال و … از جمله مباحثی است که می تواند در پیشگیری از بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه از مردم درخواست داریم، نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود:یکی از نکاتی که مردم باید به ان توجه ویژه داشته باشند آن بوده که درحد امکان از سفرهای غیر ضروری خود داری کرده و به نقاط قرمزی که اعلام شده است سفر نکنند همچنین باید توجه داشت با توجه به اهمیت موضوع هیئت های مذهبی، شرکت های سیاحتی-زیارتی و… برنامه های خود را تعطیل کنند تا دچار چالش های جدی نشویم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت فعالیت شهرداری ها در مقابله با شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: ۸۰ درصد از افرادی که علائم بالینی نداشته و باعث انتشار این ویروس می شوند افرادی هستند که اتوبوس واحد، تاکسی ها و تجهیزات اماکن عمومی استفاده می کنند از این رو گندزدایی و ضد عفونی کردن این اماکن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و انتظار می رود شهرداری ها به این موضوع نگاهی ویژه داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت همکاری اتاق اصناف با شبکه بهداشت و درمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: تمام مراکز توزیع قلیان در سطح شهرستان لنجان باید تعطیل شوند چراکه اگر مواد دخانی همچون قلیان به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد، ریسک شیوع بیماری کرونا بیشتر خواهد شد.
وحدتی اضافه کرد: در کنار ضدعفونی کردن فضاهای عمومی و مکان‌هایی که مردم زیادی در آن تردد دارند پادگان ها، خوابگاه ها، دانشگاه ها، مدارس و… باید امکانات مورد نیاز شستشوی دست ها را برای افراد تهیه و در محل مناسب نصب کنند و از ورود افراد مشکوک نیز به اینگونه امکان جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه کرونا نسبت به آنفلوآنزا سرعت درگیری بالایی دارد، ولی مرگ و میر آن بسیار پایین است، عنوان کرد: آموزش و پرورش مناطق شهرستان لنجان از ورود افراد بیمار به مدارس به شدت جلوگیری کنند تا احتمال انتقال بیماری کاهش یابد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان با بیان اینکه در مورد مبتلایان کرونا ویروس از طریق مرکز استان اصفهان اطلاع رسانی خواهد شد و نباید به شایعات دامن زد، خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران از جمله افرادی هستند که به دلیل نوع فعالیت در مراکز درمانی در معرض این بیماری قرار دارند از این رو به منظور کاهش تردد در سطح بیمارستان و حفاظت و ایمنی بیماران همچنین پیشگیری از سرایت احتمالی این بیماری، ملاقات برای کلیه بیماران که در بیمارستان ها بستری هستند ممنوع اعلام می شود تا دچار چالش های جدی نشویم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=1011

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.